راهنمای کامل بسته بندی غذا برای رستوران و کترینگ

بخش مهمی از صنعت تهیه و تولید غذا مربوط به رستوران ها و کترینگ ها است. کترینگ ها باید با توجه به میزان مشتری‌ها در طی روز تعداد مشخصی غذا به نقاط مختلف شهر تحویل دهند. با توجه به فاصله بین کترینگ و محل تحویل، از مهم‌ترین نیازهای کترینگ ها داشتن بسته بندی مناسب برای ارسال غذا است.

فیلم پی وی سی استرچ مناسب برای بسته بندی غذای کیترینگ ها

از طرفی با توجه به اپیدمی کرونا در سراسر جهان، بسیاری از رستوران ها نیز تمام یا بیشتر سرویس خود را به خدمات بیرون‌بر غذا اختصاص داده‌اند. به همین جهت در حال حاضر پیدا کردن روش بسته بندی مناسب برای تحویل غذا به مشتری بیش از پیش مهم شده است. در این مقاله، به بررسی راه‌های افزایش کیفیت تجربه مشتری از بسته بندی غذاهای ارسالی می‌پردازیم.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید استرچ مواد غذایی / مناسب برای بسته بندی غذاهای تازه (مورد تأیید FDA)

 

انواع بسته بندی غذا

امروزه تقریباً در تمام رستوران ها، هر غذایی در یک نوع ظرف مشخص گذاشته می‌شود. در این بخش کمتر رستوران و کترینگی برای ساخت یک شخصیت متفاوت تلاش می‌کند. می‌توان گفت بیشتر اوقات پیتزا در جعبه پیتزای دردار مربعی، غذاهای برنجی و ایرانی مثل کباب و جوبه کباب در ظرف‌های دردار فویلی و خورشت‌ها در کاسه‌های پلاستیکی قرار می‌گیرند. جدا از تعداد اندکی رستوران که در شکل جعبه‌های پیتزای خود خلاقیت به خرج می‌دهند، بقیه همان نوع جعبه را با هویت بصری گرافیکی خود استفاده می‌کنند.

این در حالی است که بسته بندی ظرف غذا نقش چندگانه‌ای در ساخت برند ایفا می‌کند. بسته بندی بیش از آنکه ابزار حمل و نقل باشد، یک جعبه محافظ است که رستوران یا کترینگ تولیدکننده آن را معرفی می‌کند. علاوه بر این، با افزایش تعداد مصرف‌کنندگان آگاه در مورد محیط زیست، تمایل مشتری به سمتی است که از مواد سازگار با محیط زیست در فیلم بسته بندی غذا استفاده شود.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید نایلون شیرینگ | مناسب برای بسته بندی محصولات دارویی، الکترونیکی، مواد غذایی، محصولات ساخت و ساز یا مواد شیمیایی

 

هر بسته غذا، یک بنر تبلیغاتی

وقتی غذای کیترینگ یا رستوران شما به دست مخاطب می‌رسد، از همان ابتدا نسبت به بسته بندی محصول شما جهت‌گیری می‌کند. در صورتی که از طعم غذا و کیفیت آن مطمئن باشید، برای رسیدن به این لحظه، از زمان دیدن بسته بندی تا خوردن غذا، فاصله قابل توجهی وجود دارد.

در شرایط امروز که مصرف‌کنندگان قبل از هر چیزی بسته بندی را ضدعفونی می‌کنند، این فاصله بیشتر هم می‌شود. مشتری با دقت زیادی با بسته بندی در ارتباط است. در صورتی که بسته بندی شما فقط یک جعبه حمل و نقل باشد، مشتری را دل‌آزرده می‌کند و چه بسا روی نظرش درباره کیفیت غذا هم تأثیر بگذارد. مخاطبی که حس خوبی به غذا نداشته باشد، مشتری ثابت و همیشگی برند شما نمی‌شود.

سؤالی که پیش می‌آید این است که چه کار کنیم تا حس خوبی از بسته بندی به مخاطب داده شود؟ در ادامه به این پرسش بسیار مهم‌ می‌پردازیم تا بتوانید هر چه بیشتر مخاطبان را مشتری همیشگی برند خودتان کنید.

 

به ظاهر جعبه بسته بندی غذا توجه ویژه داشته باشید

فرقی نمی‌کند که جعبه پیتزا باشد یا جعبه هر غذای دیگری، این روزها گرایش‌ها به سمت طرح‌های ساده‌گرایانه متمایل است؛ تا آنجا که طرح‌های ساده و زیبا رفته‌‎رفته جایگزین طرح‌های درهم برهم و بیش از حد شلوغ می‌شوند.

بهترین راه برای جلب توجه مخاطب، فقط ارائه مناسب‌ترین اطلاعات روی جعبه است. دادن اطلاعات بیش از اندازه، نام تجاری و پیام آن را خراب خواهد کرد. در عوض، بهتر است از فونت‌های بزرگ و رنگ‌های جسورانه و براق استفاده کنید.

یکی از نکاتی که تقریباً هیچ کدام از رستوران ها و کیترینگ‌های ایرانی در نظر نمی‌گیرند، استفاده از بسته بندی به عنوان ویترینی برای نمایش جذابیت و خوشمزگی غذا است. پیچاندن ساندویچ در فویل آلومینیومی غذا را گرم نگه می دارد اما ظاهر ساندویچ را به نمایش نمی‌گذارد. استفاده از فیلم پی وی سی استرچ می‌تواند این امکان را برای برند شما به همراه بیاورد.

 

فیلم پی وی سی استرچ در صنایع غذایی

فیلم پی وی سی استرچ در صنایع غذایی، برای روکش مواد غذایی سرد و گرم به کار می رود. شفافیت و همچنین چسبندگی مطابق با استانداردهای روز دنیا، از ویژگی‌های مهم این نوع فیلم است.

پی وی سی استرچ جلوی گرد و غبار را می‌گیرد و اجازه عبور هوا را نمی‌دهد؛ به همین دلیل مواد غذایی داخل آن تازه می‌ماند. البته پی وی سی استرچ عایق گرما نیست و برای حفظ گرمای ساندویچ، می‌توانید آن را در داخل کیف مخصوص حمل مواد غذایی گرم قرار دهید.

فیلم پی وی سی استرچ ظاهر غذای شما را در عین محافظت از آن به نمایش می‌گذارد.
فیلم پی وی سی استرچ ظاهر غذای شما را در عین محافظت از آن به نمایش می‌گذارد.

 

با بسته بندی زیبا، تجربه مخاطب خود را بهبود دهید

بسته بندی غریب و نوآورانه خواسته مصرف‌کنندگان مدرن را برای تجربه‌ها و ماجراهای جدید برآورده می‌کند. مصرف‌کنندگان علاقه به طراحی جعبه‌های جسورانه دارند که لمس شدنی باشد. بسته‌هایی که تجربه‌های لمسی و تصویری لذت‌بخش ارائه می‌دهند، می‌توانند وفاداری و تعامل مشتری را تقویت کنند.

باز کردن جعبه برای مشتری درست باید حس تماشای یک صفحه نمایش را برایش القا کند. همه چیز داخل بسته باید تمیز، مرتب و دور از هرج و مرج باشد. مواد داخل جعبه باید با تقسیم‌کننده‌های ساخته شده از مقواهای راه‌راه یا موارد مناسب دیگر به طور مرتب تقسیم شوند. چیزهای کوچک دیگر مانند برچسب برجسته، روبان و کیسه باعث خوشحالی و غافلگیری می‌شوند؛ احساسی شبیه به بازکردن کادوی تولد.

یکی دیگر از نکاتی که رستوران ها و کترینگ ها می‌توانند به آن توجه کنند جداسازی سبزیجات تازه و دورچین از مواد غذایی است. قرار دادن ترشی کلم، خیارشور و سبزیجات کنار غذای گرم، باعث می‌شود مزه سبزیجات و دورچین تغییر کند. برای جلوگیری از این اتفاق و بهبود ظاهر بسته بندی می‌توان سبزیجات و دورچین را در ظرفی جداگانه گذاشت و با پی وی سی استرچ بسته بندی کرد. همانطور که گفته شد پی وی سی استرچ کیفیت مواد غذایی را به خوبی حفظ می‌کند و همچنین جذابیت فوق‌العاده‌ای به محصول می‌دهد.

فیلم پی وی سی استرچ محصول نادی پلاستیک

در ایران، جعبه غذا بیش از هر چیزی نقش وسیله حمل و نقل را دارد. همین است که از هر رستورانی سفارش بدهیم، یک سری جعبه‌های بی رنگ و رو و بی‌هویت به دستمان می‌رسد. در نظر داشته باشید، طرح گرافیکی روی جعبه اولین قدم برای داشتن هویت برند است، اما مقصد نیست.

بعضی از رستوران ها یک قدم جلوتر رفته‌اند و برای زیبا شدن بسته بندی، ظرف‌های غذا را در سینی‌های مقوایی می‌گذارند و روی آن را با شرینک فیلم می‌پوشانند. چنین فروشنده‌هایی در مسیر درک بازار هستند و قصد دارند مخاطب را جذب خودشان کنند. این مورد را کنار رستوران ها و کترینگ هایی بگذارید که غذاها را در یک نایلون دسته‌دار می‌پیچنند و رویش را هم با چسب بسته بندی می‌کنند و به دست مخاطب می‌رسانند.

وقتی غذایی در ظاهر خوب و زیبا به دست مشتری برسد، مشتری احساس می‌کند به او احترام گذاشته شده است. همین احترام کلید نگهداری مخاطب برای خریدهای بعدی است.

باز کردن بسته بندی یک غذا می‌تواند تبدیل به تجربه‌ای فراموش نشدنی شود که مشتریان حتی مایل به اشتراک‌ آن در رسانه‌های اجتماعی باشند. این کار باعث ایجاد محتوای مثبت درباره کسب‌وکار شما در فضای اینترنتی می‌شود. کاربری که داوطلبانه از بسته بندی غذای شما تعریف کرده است، حکم بازاریابی را دارد که به رایگان برای شما تبلیغات دهان به دهان انجام می‌دهد.

استفاده از پی وی سی استرچ می‌تواند ظاهر زیبایی به بسته بندی شما بدهد، کیفیت غذا را حفظ و برند شما را معتبر کند.

 

بسته بندی غذا را شخصی‌سازی کنید

امروزه حضور چاپ دیجیتال باعث شده تا امکان چاپ گزینه‌های منحصر به فرد و ارزان مانند بسته‌های تبلیغاتی و طرح‌های جذاب گرافیکی فراهم شود. این امکان می‌تواند باعث رشد خلاقیت‌های متفاوتی شود. مواردی مانند محصولات غذایی کوچک کنار غذا با مارک تجاری خودتان می‌تواند به تجارب مطلوب و اشتراکی مخاطب تبدیل شود. کوپن‌هایی که روی آن پیام‌های تشکر شخصی نوشته شده باشد، می‌توانند به راحتی چاپ شوند. دیدن یک پیام تشکر با لحن صمیمی از طرف صاحب مجموعه و برند، باعث افزایش حس قدردانی مشتری می‌شود و به ارزشمندی تجربه خرید آنها اضافه می‌کند.

 

دمای بسته بندی غذا را کنترل کنید

انجام کاری که با آن مشتری حاضر به تکرار تجربه خرید غذای بیرون‌بر از رستوران یا کترینگ شود، بسیار چالش‌برانگیز است. حفظ ظاهر و طراوت مواد غذایی هنگام رسیدن به دست مشتری کاری دشوار است، اما چندین سیستم بسته بندی برای کمک به حفظ کیفیت مورد نظر ساخته شده‌اند. به عنوان مثال، سیستم‌های گرمایشی بدون شعله می‌توانند در کیسه‌های عایق قرار گیرند و مواد غذایی را تا ۴۵ دقیقه گرم نگه دارند. به عنوان یک مزیت اضافه، این سیستم‌ها کاملاً قابل بازیافت هستند.

هنگام تهیه غذای سرخ شده نیز می‌توان از بسته بندی هایی با دریچه‌های هوای مخصوص برای حفظ بافت ترد آن استفاده کرد.

بسته بندی خوراکی یک پیشرفت مهم در مبارزه با کاهش ضایعات و بسته بندی های یکبار مصرف است. با افزایش تقاضا، نوآوری‌ها نیز اتفاق می‌افتد. گزینه‌های فعلی شامل بسته‌های ساخته شده از جلبک دریایی، قاشق‌های ساخته شده از ذرت و صفحه‌هایی است که از سبوس گندم تشکیل شده است.

 

سخن پایانی

در هر کسب‌وکاری می‌توان در سطح خوب ماند، کیفیت را حفظ کرد و آرام آرام پیش رفت. با این حال تجربه و مطالعات انجام شده در حوزه برندینگ نشان داده، برندی که بخواهد در حد خوب بماند، به مرور از یادها می‌رود.

برندهای بزرگ مواد غذایی را به یاد بیاورید؛ مک دونالدز، برگر کینگ ، کی. اف. سی و … با وجود اینکه چنین شرکت‌های بزرگی هستند، همیشه برای بهتر شدن تلاش می‌کنند؛ بسته بندی های مختلف ارائه می‌دهند، کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی راه می‌اندازند و در یک کلام تلاش می‌کنند با ارائه محصولات جدید، «در چشم» باشند. برای بهتر کردن شرایط بسته بندی تان اقدام کنید تا بتوانید مشتری‌های خود را به مشتری‌های همیشگی برند خود تبدیل کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها