موفقیت در زندگی

برای همه ما پیش آمده که فکر کنیم چرا موفقیت در زندگی آن طور که شامل حال همه می‌شود، نصیب ما نشده و ما در مسیر رسیدن به هدف دچار مشکلاتی شده‌ایم که ما را از امری که برایش رویاپردازی و یا تلاش کرده‌ایم دور نگه داشته است. ما در این مطلب قصد داریم درباره پیشرفت و موفقیت در زندگی که آرزو و خواست هر آدمی است با شما صحبت کنیم. اما پیشتر از آن باید بدانید لازمه رسیدن به موفقیت تنها داشتن یک آرزو و یا هدف نیست بلکه تلاشی است که شما برای رسیدن به هدف‌تان انجام می‌دهید که آن هم در سایه ایجاد عادت روزانه درست و قابل اجرا محقق خواهد شد. اگر علاقمندید بدانید چطور برای رسیدن به هدف خود باید عادات قدیمی را دور بریزید و راه‌های تازه و نویی را امتحان کنید ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

موفقیت به چه معناست؟

می‌دانیم که موفقیت نقطه مقابل شکست است و وضعیتی است که چنانچه مسیر را درست طی کرده باشیم به آن نائل خواهیم شد. پس از همین جمله پیداست که رسیدن به موفقیت، مسیر و پلنی است که با طی آن به هدف یا خواسته‌ای که داریم می‌رسیم. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال روشن کنیم. فرض کنید شما می‌خواهید در کنکور پزشکی قبول شوید، طبعیتا لازم است در دوره دبیرستان به خوبی درس خوانده باشید، در آزمون‌های تستی و تشریحی رشته تجربی شرکت کرده باشید، کتـاب دروس و نکات خاص را خوانده باشید و مهم‌تر از همه اینها به تغذیه و سلامت خود توجه کرده و وقت کافی برای همه این امور جهت رسیدن به هدف‌تان اختصاص داده باشید. این مثال می‌تواند در هر موضوعی که مدنظر شماست کاربرد داشته باشد زیرا موفقیت برای هر فردی معنای جداگانه‌ای دارد. در نهایت موفقیت در زندگی را می‌توان طبق کتـاب‌های لغت رسیدن به هدفی همچون ثروت، رفاه و شهرت و .. معنا کرد.

چه مواردی می‌تواند در رسیدن به هدف و موفقیت ما موثر باشد؟

باید قبول کنید که هیچ کس یک شبه به موفقیت نرسیده است آن چـه که ما در وضعیت اکنون یک فرد مشاهده می‌کنیم شرایط فعلی اوست و آن چـه که او پشت سر گذاشته را نمی‌بینیم. ما در ادامه می‌خواهیم بیشتر درباره موفقیت در زندگی صحبت کنیم و به چهار مورد مهمی که می‌تواند ما را به موفقیت در زندگی برساند بپردازیم.

  • نگرش خود را تغییر دهید

نگرش به معنای نگاهی است که ما به اطراف و اتفاقات دور و برمان داریم. نوع نگرشی که ما به زندگی داریم می‌تواند موفقیت در زندگی را برای ما معنا نماید، گذشته‌ای که داشته‌ایم، توانایی‌ها،  داشته‌ها و نداشته‌ها، می‌توانند باور و ذهنیت ما را شکل دهند و ما بر اساس همان داشته‌ها و باورها برای نیل به موفقیت در زندگی و رسیدن به هدف تلاش ‌کنیم. به همین دلیل است که دو فرد با دو نوع نگرش و مدل ذهنی متفاوت در برابر یک اتفاق دو عکس‌العمل متفاوت نشان خواهند داد. بنابراین تغییر دادن مدل ذهنی می‌تواند به ما در این مسیر کمک نماید.

  • تغییر دادن عادات

هممیشه تغییر عادت‌های بد گذشته سخت است و نمی‌توان منکر آن شد اما برای این که بتوانید این عادات بد را ترک کنید بهتر است سعی کنید آن را با ضد آن یعنی ایجاد عادت روزانه خوب و پسندیده جابجا کنید. یعنی اگر تا امروز به سلامت خود اهمیت نمی‌دادید سعی کنید آرام آرام و نه یک شبه، غذاهای سالم، مصرف آب به اندازه نیاز بدنتان، ورزش و تنفس صحیح و .. را جایگزین کنید. اینکه می‌گوییم آرام آرام به این معناست که یک شبه نمی‌توان هیچ عادت بدی را تغییر داد. این ویژگی ایجاد عادت روزانه جدید را می‌توانید به سایر عادات زندگی خود از جمله داشتن افکار منفی، عادات بد اخلاقی و .. تعمیم دهید. باور کنید تغییر و رسیدن به هدف سخت است اما شدنی است.

  • کسب مهارت‌های مختلف

کسب مهارت‌های مختلف شغلی، هنری، آموزشی و .. می‌تواند جهت موفقیت در زندگی موثر باشد، بنابراین در هر حرفه و شغلی که هستید تا جایی که می‌توانید در کسب مهارت های عمومی و تخصصی بیشتر و مفیدتر تلاش کنید. پیشنهاد می‌کنیم کتـاب خوب به عالی از جیم کالینز را بخوانید او در این کـتاب جمله زیبایی می‌گوید: او می‌نویسد “یکی از مهم‌ترین موانع شرکت‌ها و سازمان‌ها برای عالی شدن، خوب بودن آن‌هاست.” بنابراین برای موفقیت در زندگی شرایط خوب خود را کافی ندانید و برای عالی شدن شرایط‌تان تلاش کنید. این موضوع نیز تنها در سایه کسب مهارت‌های کاربردی امکان پذیر است.

  • داشتن پشتکار در انجام کارها

هممیشه تلاش سخت و خسته نشدن از کارهایی که برای رسیدن به هدف‌تان می‌کنید می‌تواند شما را به موفقیت در زندگی برساند. یک هدف برای خود در نظر بگیرید، هدف را ملموس و امکان‌پذیر انتخاب کنید نه آن طور که بسیار خیالپردازانه باشد و برای رسیدن به آن مراحل و پله‌هایی را ترسیم کنید و برای طی هر یک به سختی تلاش کنید، پشتکار داشته باشید و در مسیر مایوس نشوید و اجازه ندهید افکار منفی خود و یا دیگران شما را از ادامه راه و رسیدن به هدف دلسرد نماید.

راه نهان موفقیت

هیچکس در دنیا نیست که در آنچـه که می‌خواهد و هدفی که دارد نتواند موفق شود، شما تنها باید ایمان و باور داشته باشید که حتی همین الان آنچه که می‌خواهید برای شما میسر و فراهم شده است. جمله‌ای با این مضمون وجود دارد که وقتی هدف و آرزویی در دل شما می‌افتد حتما شما توان رسیدن به آن را داشته‌اید. بنابراین می توانید با کسب مهارت‌های لازم، تلاش، پشتکار و ایجاد عادت روزانه جدید به هدف و خواسته خود برسید. راه نهان موفقیت به آدرس الکترونیکی  www.rahenahan.com  مجموعه‌ای است که در این راستا و با نیت کمک به شما برای رسین به هدف‌ها و همچنین موفقیت در زندگی راه‌اندازی و شروع به فعالیت کرده است. اگر سری به سایت راه نهان موفقیت بزنید بی‌شک می‌توانید یا یادگیری خیلی از مسائلی که تا امروز نمی دانستید و با تلاش مستمر، سطح زندگی خود را تغییر داده و از موفقیت‌های کوچک به نتایج بزرگ دست یابید.

اگر برای زندگی خود تلاش می‌کنید ولی موانعی دارید، اگر شرکت و مجموعه‌ای دارید ولی نتوانسته‌اید آن طور که شایسته است موفق شوید و طعم رسیدن به هدف را بچشید، حتما از راه نهان موفقیت کمک بگیرید. این مرکز با ارائه خدمات مشاوره، آموزش حضوری و غیرحضوری شرایطی را فراهم کرده تا شما بتوانید به تغییری که می‌خواهید برسید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها