تاریخچه کلاب هاوس – اپلیکیشن رکرود شکن

تاریخچه کلاب هاوس

کلاب هاوس از بهار سال ۹۸ یا مارس ۲۰۲۰ استارت زده شد و مدت مدیدی به جز سرمایه‌گذارانی که اهل ریسک کردن بودند، کسی حاضر به استفاده از آن نبود. تا اینکه مارک هوروویتز طی اقدام جسورانه ای این سرمایه‌گذاری را انجام داد و پشت بند آن به سرعت استارتاپها و فعالان صنعت تکنولوژیی بسیاری به سوی این شبکه جذب شدند. جالب است بدانید که شرکت  Andreessen Horowitz حدود دوازده میلیون دلار بر روی این شبکه سرمایه‌گذاری کرد و در کنار سایر سرمایه‌گذاران، ارزش کلاب هاوس را که تنها ۱۵۰۰ کاربر داشت به ۱۰۰ میلیون دلار رسانید.

امروزه گفته می‌شود ارزش این شبکه اجتماعی از یک میلیارد دلار نیز گذشته است. البته برخی ها، حضور افراد مشهور در این پلتفرم را به خود سرمایه‌گذار نسبت می‌دهند، اما بی شک نامدارانی مثل بیل گیتس و ایلان ماسک افرادی نیستند که با توصیه سرمایه‌گذارن وارد شبکه‌های اجتماعی شوند. در ادامه بیشتر با تاریخچه کلاب هاوس و چگونگی کار کردن با آن آشنا خواهیم شد. اگر هنوز کلاب هاس ندارید مقاله ساخت اکانت کلاب هاوس سایت برتر آموز را میتوانید مشاهده کنید یا آموزش اپلیکیشن کلاب هاوس را ببینید.

تصویر زیر نشان دهنده تعداد کاربران رو به رشد کلاب هاوس میباشد

کلاب هاوس چیست و چگونه کار می‌کند؟

فرض کنید که اپلیکیشنی بر روی موبایل تان دارید که این امکان را برای شما فراهم می آورد تا شنونده ی گفت و گوی میان چند نفر با هم باشید. همین تصور ساده و اصطلاحا پیش پا افتاده، موجب شکل گیری شبکه ای به نام کلاب هاوس شده است. در اصل این شبکه متشکل از روم های گفت و گوی مختلفی است که کاربران به دلخواه ایجاد کرده و در آن به گفت و گو با چند نفر دیگر می پردازند. با توجه به اینکه هر یک از این اتاق‌ها توسط مدیران خود ایجاد می‌شوند، لذا این مدیر است که اجازه صحبت به سایر کاربران را می‌دهد و بدین ترتیب می‌توان یک کنفرانس مجازی پیرامون هر بحث دلخواهی ایجاد کرد.

نخستین افرادی که عضو این شبکه شده‌اند، با ایجاد اتاق‌های مختلف در حوزه‌های گوناگونی، ثابت کرده اند که بحث‌های آموزشی و کاربردی جالبی را می‌توان در این شبکه ایجاد کرد که بسیاری از کاربران مشتاق شنیدن آن باشند.

یک مشخصه بارز و جالب کلاب هاوس این است که کاربران تنها امکان صحبت کردن به شکل لایو یا زنده دارند و این گفت و گو ها ضبط نخواهند شد و لذا بر خلاف پادکست، در این شبکه همه چیز در لحظه اتفاق می‌افتد.

کلاب هاوس، شبکه اجتماعی بدون تصویر و ویدیو

در این شبکه تنها گفت و گوی صوتی کاربران شنیده می‌شود. شما می‌توانید به دلخواه خود یکی از اتاق ها را انتخاب نموده و در آن حضور یابید و شنونده ی گفت وگوی شرکت کنندگان در بحث باشید و یا حتی درخواست مشارکت در بحث بدهید و از مدیر اتاق اجازه صحبت بگیرید تا میکروفن شما برای بقیه باز شود. در این شبکه هیچ گونه تصویر یا ویدیویی به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

هیچ یک از محتواهای روم ها ضبط و نگهداری نمی‌شوند و تنها می‌توان از قسمت تقویم، اتفاقات آینده را برنامه‌ریزی و به اشتراک گذاشت. مطابق با قوانین موجود در کلاب هاوس چنانچه محتوای صوتی اتاقی توسط کاربران ضبط گردد، آن کاربر و شخص دعوت کننده او از این شبکه اخراج خواهند شد. در حال حاضر تنها کاربران آیفون امکان دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس و استفاده از آن را دارند.

مدیران کلاب هاوس در اتاقی که هر هفته در این پلتفرم ایجاد میشود، در مورد به روزرسانی‌های آن توضیحاتی ارائه می‌دهند و اظهار داشته اند که با استخدام یک توسعه دهنده اندروید کاربلد، مشغول کار بر روی نسخه اندروید این شبکه نیز هستند با این حال وجود فعلا مشخص نیست این نسخه چه زمانی عرضه خواهد شد.

شمار کاربران کلاب هاوس

با وجود اینکه این اپلیکیشن فعلا بر روی نسخه اندروید قابل نصب نیست، اما در تایم زمانی بسیار کوتاهی توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد. بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده توسط  App figure، این اپلیکیشن تاکنون توانسته بیش از ۳ میلیون بار دانلود بگیرد و این میزان در نوع خود رقم قابل توجهی به شمار می آید. تقریبا ۲ میلیون و ۳۰۰ بار از این دانلودها فقط در ژانویه سال جاری اتفاق افتاده و جالب تر اینکه این سایت مدعی شده که سی درصد از دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس از بیست و هشتم ژانویه به بعد بوده است.

منبع : bartaramouz.ir

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها