یادگیری زبان انگلیسی و ترکی

نمی توان ادعا کرد که زبـان به قدمت بشر است ولی قطعاً این مسئله واقعیت دارد که زبان و جامعه انسانی از هم جدایی ناپذیرند. هر جا که گروهی از انسانها وجود دارد، ‌زبان هم هست. تکنولوژی ممکن است پیشرفته یا ساده باشد ولی زبان همیشه پیچیده بوده است، چه در زمانهای گذشته و چه در زبانهای امروزی. در حقیقت گاهی به نظر می رسد که جوامعی که قبل از جوامع صنعتی بوده اند، از نظر گرامری خیلی پیچیده تر از زبانهایی مثل انگلیسی هستند (برای مثال انگلیسی حدوداً ۷ زمان دارد ولی «کیوانجو»، زبانی که در دامنه های کوه کیلیمانجارو صحبت می شود، دارای ۱۴ زمان است.)

در طول تاریخ، زبـان، مثل هر چیز ناشناخته دیگری، ذهن بشرِ جستجوگر را به خود مشغول داشته است. از زمانهای بسیار دور، انسان در جستجوی یافتن پاسخی برای این سؤال بود که ریشه این ویژگی منحصر بفرد که او تنها در همنوعان خودش می دید و هیچ موجود زنده دیگری در جهانِ به این بزرگی دارای آن نبود، از کجا منشا گرفته است. تاریخ پر است از حکایات متنوعی در باب تلاش انسان برای یافتن سرمنشأ زبان. از جمله این تلاشها آزمایشاتی بود که توسط «سامتیکوس»، فرعون مصـر، «جیمز» پادشاه اسکاتلند و «اکبر» امپراطور هند صورت گرفت. در هر سه این آزمایشها، برای کشف سرمنشأ زبان، کودکانی را از بدو تولد دور از انسانها نگه داشتند تا ببیند به چه زبانی صحبت میکند. نتیجه تمام این آزمایشها یک چیز بود: این کودکان قادر به حرف زدن به هیچ زبانی نبودند.

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی (English Language) بدون شک یکی از پرمخاطب‌ترین و کاربردی‌ترین زبان‌هایِ جهان است. یادگیری زبان انگلیسی از این جهت بسیار حائز اهمیت است که در اکثر علوم روز دنیا نقشی اساسی دارد و یادگیری این زبان به‌صورت مستقیم در مسیر پیشرفت شما اثرگذار است.

اهداف یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

  • ایجاد ارتباط

می‌توانیم اولین دلیل یادگیری زبان انگلیسی و حتی هر زبان دیگری را ایجاد توانایی ارتباط دانست. ما از طریق این زبان می‌توانیم دروازۀ جدیدی از ارتباط را به دنیای خود باز کنیم و با بخش بزرگی از جهان پیرامون خود رابطه‌ای جدید را شروع کنیم. شما برای درک بهتر این موضوع می‌توانید موقعیتی را در نظر داشته باشید که شما در جمعی حضور دارید که بخشی از آن را افراد انگلیسی زبان تشکیل داده، انتخاب با شماست، شما ترجیح می‌دهید با افراد بیشتری ارتباط داشته باشید یا خیر؟ در نظر بگیرید که این ارتباط برای شما می‌تواند آغازگر اتفاقات تازه‌ای باشد. برای یادگیری زبان انگلیسی در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید. همچنین اگر شما ترجیح می دهید که کلاس در منزل تان برگزار شود، می توانید از آموزشگاه در خواست استاد خصوصی زبان در خانه یا محل کار نمایید.

  • استفاده از منابع به‌روز

با توجه به این نکته که تازه‌ترین و مهم‌ترین منابع علمی و تحقیقاتی جهان به زبانی منتشر می‌شوند که برای اکثر مردم جهان مناسب باشد و آن‌ها را مخاطب قرار دهد، یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که شما می‌بایست در برنامه خود انجام دهید. شما با یادگیری زبان انگلیسی این شانس را خواهید داشت تا با دنیای تازه‌ای از منابع معتبر جهان در تماس قرار بگیرید و امکان استفاده از آن‌ها را برای خود مهیا کنید. برای مثال سایت‌هایی هستند که در جایگاه منبع علمی کاملا به انگلیسی مطالب خود را منتشر می‌کنند.

  • پیشرفت تحصیلی

همانطور که گفتیم زبان انگلیسی شما را به مسیرِ ناشناخته‌ها هدایت می‌کند و شما می‌توانید با یادگرفتن زبان انگلیسی دسترسی نامحدودی به منابع معتبر جهان داشته باشید، پس نتیجۀ این دسترسی را فراموش نکنیم و در نظر داشته باشیم که یادگیری این زبان می‌تواند شما را به سمت موفقیت همراهی کند. همچنین شانس خود را برای راه‌یابی به دانشگاه‌های معتبر جهان به‌شدت افزایش می‌دهید و می‌توانید مسیری تحصیلی و شغلی خود را در بهترین مراکز علمی جهان دنبال کنید.

  • سرگرمی

زبان انگلیسی زبانی است که تنها هالیوود در سال صدتا فـیلم و انیمیشن با استفاده از آن تولید می‌کند و این در حالی است که هزاران موسیقی و هزاران جلد کتـاب با استفاده از این زبان در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد. انتخاب با شماست، آیا شما هم می‌خواهید به جمع میلیونی مخاطبینِ این محتواهای جهانی بپیوندید یا خیر؟ اگر جواب شما به سوال ما مثبت است باید بگوییم که یادگیری زبان انگلیسی تنها راه رسیدن به این منبع ارزشمند است.

یادگیری زبان انگلیسی و ترکی

چرا زبان انگلیسی زبان بین‌المللی است؟

در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم که زبان انگلیسی زبانی محدود به جزیره انگلستان بود، اما چه اتفاقی افتاد که این زبان تبدیل به زبان اول دنیا و یکی از تاثیرگذارترین و شاید تاثیرگذارترین زبان دنیا شد. مردمان انگلستان از مردمِ دریانورد جهان بوده‌اند و همین امر یکی از دلایلی بود که آن‌ها به سایر نقاط جهان برای تجارت سفر می‌کردند، همین امر یکی دیگر از دلایل مهم رشد این زبان بود ولی بی‌شک نمی‌توانیم اثر زور را در این رشد در نظر نگیریم. دریانوردان انگلیسی اگر به سرزمینی می‌رسیدند که آن سرزمین را مناسب خود می‌دیدند با استفاده از زور آن کشور را به استعمار خود در می‌آوردند و همین امر یکی از مهم‌ترین اثرات را در رشد جهانیِ این زبان گذاشت. از بزرگ‌ترین سرزمین‌های تحت سلطه انگلستان می‌توانیم به هندوستان اشاره کنیم، سرزمینی با یک میلیارد جمعیت و اثرگذاری بسیار در دنیای تجارت. شاید کشورهایی مانند هند و استرالیا از سلطۀ انگلستان رهایی یافته باشند اما پس از استقلال هم همچنان به استفاده از زبان این کشور ادامه دادند و تا به امروز استفاده از این زبان در کشورهای زیر سلطه انگلستان ادامه دارد. یکی دیگر از دلایل اهمیت زبان انگلیسی بی‌شک کشف آمریکا توسط انگلیس‌ها است، کشفی که منجر به سبل مهاجرت مردمانِ انگلیسی زبان به این منطقه شد و بخش بزرگ و بکری از جهان را به کاربر این زبان تبدیل کرد. دلیل دیگر، انگلیسی زبان بودنِ اکثر دانشمندان سطح جهان بوده است. این دلیل از طریق تولید علم به زبان انگلیسی بر سایر نقاط جهان تاثیر گذار بوده است و مردم سطح جهان برای اطلاع از علمِ روز می‌بایست خود را با زبان آن وفق می‌دادند.

زبان ترکی استانبولی

ترکی استانبولی (به ترکی استانبولی: Türkçe) یا ترکی ترکیه (Türkiye Türkçesi) یکی از زبان‌های شاخه جنوب غربی یا گروه اوغوز، زبان‌های ترکی است که ۸۸ میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان زبان نخست یا دوم با آن سخن می‌گویند. این زبان رایج‌ترین زبان از شاخهٔ زبان‌های ترکی می‌باشد. جغرافیای آن شامل ترکیه و قبرس شمالی و قسمت‌هایی از عراق، یـونان، بلغارستان، جمهوری مقدونیه، کوزوو، آلبانی و دیگر قسمت‌های شرقی اروپا را شامل می‌شود. سالانه جمعیت بسیاری نیز از ترکیه به غرب اروپا و به ویژه آلمان مهاجرت می‌کنند که موجب تکلم ترکی در آن مناطق می‌گردد. ریشهٔ زبان ترکی را می‌توان در ترکستان چـین در آسیای مرکزی جست. نیای ترکی استانبولی، ترکی عثمانی، به عنوان زبان رسمی امپراتوری عثمانی، با گسترش قلمرو آن‌ها، در مناطق کنونی پراکنده شد و جای زبان‌های بومی پیشین را، به ویژه یونـانی، گرفت. آتاترک (اولین رئیس‌جمهور ترکیه) در سال ۱۹۲۸ با انجام اصلاحات بیشماری در ترکی عثمانی، الفبای عربی عثمانی را با الفبای لاتین جایگزین نمود و کلمات پرشمار عربی، فارسی و… را از این زبان زدود.

ترکی استانبولی زبانی پیوندی است و هماهنگی واکه‌ای و هم‌چسبی از ویژگی‌های متمایز آن به شمار می‌رود. ترتیب واژگان آن در جمله به صورت نهاد-مفعول-فعل است و در آن حالت اسمی و جنس دستوری یافت نمی‌شود.در قرن دهم میلادی و در پی اسـلام آوردن آل افراسیاب و ترکان سلجوقی، که نیاکان نژادی و فرهنگی عثمانیان بودند، زبان اداری این کشورها وام‌واژگان بسیاری را از عربی و فارسی پذیرفت. در دوران عثمانی، ادبیات ترکی عثمانی، به ویژه شـعر دیوانی، به شدت تحت تأثیر فارسی قرار داشت، در وزن شعـری از فارسی پیروی می‌کرد و وام‌واژگان فراوانی را از آن پذیرفته بود.

شرکت در کلاس تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی در تهران

 ترکی عثمانی، زبان رسمی و ادبی در دوران امپراتوری عثمانی (حدود ۱۲۹۹ تا ۱۹۲۲)، مخلوطی از ترکی، فارسی و عربی بود که با ترکی استانبولی امروزی تفاوت قابل توجهی داشت و بیرون از دربار تا حد زیادی برای ترک‌زبانان کوچه و خیابان قابل درک نبود. این ترکی گفتاری، که به نام kaba Türkçe یا «ترکی سخت» نیز شناخته می‌شد، توسط افراد کم‌سواد و همچنین روستاییان صحبت می‌شد و دارای درصد بیشتری از واژگان بومی ترکی بود و به عنوان پایه زبان ترکی استانبولی نوین درآمد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها