زبان چیست؟

زبان در واقع یک توانایی ذاتی است که تقریبا همه موجودات دارند. به عبارت دیگر، زبان یعنی توانایی برقراری ارتباط با دیگران؛ یعنی توانایی ارسال و دریافت پیام ها از یک ذهن به ذهن دیگر. زبان در واقع یک مفهوم کلی است. زبان انگلیسی، زبان فارسی، زبان فرانسوی و … هرکدام در واقع یک نوع ابزار برای استفاده از زبان هستند. یعنی شما با استفاده از گرامر و واژه های انگلیسی می توانید پیامی را که در ذهن تان است را به دیگران منتقل کنید. مثلا واژه خورشید را در نظر بگیرید، همه مردم دنیا می دانند که خورشید چیست اما نام آن در هرجای دنیا فرق دارد. مثلا در زبان انگلیسی Sun می گویند در زبان اسپانیولی Sol و در زبان عربی به آن می گویند شمس. در صورتیکه همه این واژه ها مترادف هم هستند و همه سعی در فهماندن خورشید به ما دارند.

زبان چیست؟

اما چرا یادگیری زبان مهم است؟

زبان بر زندگی اعضای هر نژاد، عقاید، و منطقه ی جهان اثر می گذارد. زبان به ابراز احساسات ما، علایق، و پرسش های ما درباره ی جهان اطرافمان کمک می کند. لغات، حالات و لحن، در اتحاد با هم استفاده می شوند تا طیف وسیعی از احساس را به نمایش بگذارند. روش های تک و متنوع که انسان ها برای ارتباط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری استفاده می کنند، قسمت بزرگی از آن چیزی است که اجازه می دهد تا توانایی درونی خود را به کنترل در آوریم و اتحادی همیشگی را با هم داشته باشیم؛ و این انسان را از بقیه ی امپراطوری حیوانات جدا می کند. یکی از دلایلی که زبان آموزان به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند، شرکت در آزمون آیلتس است. برای آمادگی شرکت در آزمون آیلتس شما می توانید در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس سخن برتر شرکت کنید. همچنین اگر شما دارای مشکل در زمینه رایتینگ آیلتس هستید می توانید از آموزش رایتینگ آیلتس آنا آیلتس استفاده کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبانها است و تقریباً ۲۰٪ از جمعیت جهان با آن صحبت می کنند ( معادل ۱٫۵ میلیارد نفر). اما آیا می دانید که بیشتر این افراد انگلیسی زبانان بومی نیستند؟ از این تعداد تنها حدود ۳۶۰ میلیون نفر انگلیسی زبانان بومی هستند. با توجه به محبوبیت این زبان در ارتباطات روزمره، دانشگاه ها، تجارت و سرگرمی، جای تعجب نیست که یادگیری زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی حائز اهمیت است. از دلایل مهم بودن زبان انگلیسی به موارد زیر می توان اشاره کرد.

۱- زبان بین المللی است.

من فکر می کنم برای برقراری ارتباط در سطح بین المللی همه باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند. صحبت کردن به انگلیسی به شما کمک می کند تا با افرادی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید- نه فقط انگلیسی زبانان. این مسئله به مسافرت، شغل یا ارتباط برقرار کردن با دیگران در رسانه های اجتماعی مربوط می شود.

۲ – زبان آکادمیک است.

زبان انگلیسی در زمینه آموزش نیز ضروری است. در بسیاری از کشورها، کودکان زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم می آموزند. حتی در کشورهایی که زبان رسمی انگلیسی نیست، مانند هلند یا سوئد، بسیاری از کـتاب های درسی در رشته های علوم و مهندسی به زبان انگلیسی نوشته شده اند. اگر شما برای یادگیری زبان انگلیسی عجله دارید در کلاس های فشرده زبان انگلیسی می توانید شرکت کنید.

۳- این امکان را به شما می دهد تا به تعداد زیادی از رسانه های کتبی، آنلاین و چاپی دسترسی داشته باشید.

در اینترنت، اکثر وب سایت ها از انگلیسی استفاده می کنند. حتی سایت هایی که به زبان های دیگر نوشته شده اند اغلب امکان ترجمه انگلیسی را نیز ارائه می دهند. به جز انگلیسی رایج ترین زبان در اینترنت روسی است که فقط حدود ۶٪ وب سایت ها را به خود اختصاص داده است.

۴- در مسافرت بسیار مفید است.

آشنایی با این زبان سفر به اقصی نقاط جهان را آسان تر می کند. از آنجا که این زبان زبان بین المللی است، امکان مسافرت به بسیاری از نقاط جهان رابه شما می دهد. از این گذشته، تقریباً از هر پنج نفر یک نفر کمی انگلیسی می داند – این نکته در مورد هیچ یک از زبان های دیگر دنیا صادق نیست.

۵- اگر می خواهید در دنیای تجارت بین المللی یا تجارت کار کنید، دانستن این زبان ضروری است.

مهارت های انگلیسی احتمالاً به شما در هر تجارتی که می خواهید دنبال کنید کمک می کنند. این امر به ویژه در صورتی که در بخش بین المللی کار می کنید صادق است. چنانچه می خواهید در آینده شغلتان را در سطح بین المللی دنبال کنید باید انگلیسی بدانید. اگر به دفاتر شرکت های خصوصی، سازمان های دولتی، یا حتی شرکت های مهندسی مختلف مراجعه کنید، متوجه شیوع زبان انگلیسی خواهید شد.

یادگیری زبان فرانسوی

زبان فرانسوی دومین زبان مدرن دنیاست که به وسیلهٔ ۲۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان زبان مادری گویش می‌گردد. زبان فرانسوی، زبان رسمی ۲۹ کشور است، همچنین یکی از زبان های رسمی تمام دفاتر سازمان ملل و گسترهٔ وسیعی از سازمان‌های بین‌المللی است. طبق اطلاعات اتحادیهٔ اروپا، ۱۲۹ میلیون نفر (۲۶٪ کل جمعیت اتحادیه)، به زبان فرانسوی گویش می‌کنند. از دلایل مهم بودن زبان فرانسوی به موارد زیر می توان اشاره کرد.

  • زبان فرانسه تنها زبانیست که همانند انگلیسی در پنج قاره صحبت می‌شود.

زبان فرانسه یک زبان بین‌المللی برای ارتباطات محسوب می‌شود. همچنین تدریس آن در هر ۵ قاره صورت می‌گیرد. سازمان بین‌المللی کشورهای فرانسوی زبان، از ۷۷ دولت و کشور تشکیل شده است.

  • از فواید یادگیری زبان فرانسه داشتن یک دارایی شغلی است.

توانایی صحبت کردن به انگلیسی و فرانسه، یک مزیت بسیار بزرگ برای یافتن یک شغل در بسیاری از کمپانی‌های چند زبانه محسوب می‌شود. برای کمپانی‌هایی که زبان فرانسه به عنوان زبان اصلی در مبحث کار عنوان می‌شود، داشتن دانش آن زبان، می‌تواند یک برگ برنده برای گرفتن شغل باشد.

  • زبانی برای یادگیری دیگر زبان‌ها

زبان فرانسوی زمینه‌ی بسیار خوبی برای یادگیری دیگر زبان‌ها، مخصوصا زبان‌های رمانتیک مانند اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی و حتی انگلیسی است. زیرا که بیش از نیمی از واژگان انگلیسی روزانه، ریشه در زبان فرانسه داشته و از این زبان استخراج شده‌اند.

  • زبان استدلال و بحث

زبان فرانسه، یک زبان تحلیلی است که ساختار ذهن و تفکر را از طریق تفکر انتقادی شکل می‌دهد. زبان فرانسه، زبان بسیاری از بزرگان فلسفه نظیر دکارت، سارتره، دریدا و بسیاری دیگر بوده است. همچنین از دانشمندان برجسته‌ی فرانسوی می‌توان پییر، ماری کوری، پاستور و جورج شارپک را نام برد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها