زبان چیست؟

امروزه در ایران یک شناخت قدیمی و ادبی از زبان رایج است که این خود به یک مانع برای شناخت جدید و جامعه‌شناختی و فلسفی زبان، در دانشگاه ایرانی تبدیل شده است. در رویکرد سنتی زبان را «ابزاری» برای «ارتباط» میان انسان ها می‌شناسند و در بهترین حالت آن را ابزاری برای تفاهم می‌دانند. حتی غالباً در میان اهل علم هم زبان را به معنی ابزار ارتباط، تکلّم، مفاهمه و به مثابه یک رسانه میان فردی می‌فهمند و آن را به عنوان وسیله تبادل افکار، احساسات و واسطه تفهیم و تفهّم میان چند نفر می‌شناسند. در حالیکه ارتباط، حداکثر نقش ثانوی زبان است. در واقع، زبان نماینده یک «نظم جمعی» و به ویژه یک «نظم معنایی» است و یک جهان بین‌الاذهانی و تاریخی است، و دنیایی از آگاهی، شناخت، فرهنگ، تعلقات، عواطف، کنش، تجربه، برساخت، ساختار و قدرت را نمایندگی می‌کند. زبان هم انباشت‌گاه آگاهی و ارزش های یگ گروه یا یک ملت است، هم روش موجه‌سازی و شیوه استدلال‌آوری آنها است. گروه های انسانی در زبان و با زبان، حقیقت و «رژیم‌های حقیقت» را تعریف و تعیین می‌کنند و به جهان، زندگی و روابط خود معنا می‌بخشند، یا برعکس جهان و زندگی و حقیقت‌ها را دگرگون می‌کنند و جهان خود را با گسست و پیوست هایی تداوم می‌بخشند. از اینرو، زبان «ذخیره گاه ساختارمندی» است که آگاهی، فکر، احساسات، عمل جمعی، تجارب و اتفاقات یک گروه یا یک ملت در آن انباشته شده است.

زبان چیست؟

درباره ی زبان انگلیسی

زبان انگلیسی (English language) یک زبان با ریشه غرب آلمانی است که برای اولین در اوایل قرون وسطا در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر یکی از زبان های رایج جهان است. زبان انگلیسی تنها زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی حدود ۶۰ کشور مستقل است. این زبان به صورت وسیع در کشورهای انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ایرلند و نیوزیلند صحبت می شود. زبان انگلیسی بعد از چینی ماندارین و اسپانیایی سومین زبان مادری رایج جهان است. امروزه زبان انگلیسی به صورت گسترده ای در سراسر جهان به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود. زبان انگلیسی همچنین زبان رسمی سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز هست. زبان انگلیسی در طول یک بازه ۱۴۰۰ ساله ساخته و گسترش داده شده است. شکل های اولیه زبان انگلیسی توسط مهاجران انگولا ساکسون در حدود قرن پنجم میلادی به جزیره انگلستان آورده شد، به این شکل از زبان انگلیسی زبان انگلیسی کهن گفته می شود. انگلیسی میانه در حدود قرن ۱۱ میلادی و با فتح انگستان به دست نرمن ها شکل گرفت. شکل امروزی زبان انگلیسی پس از قرن ۱۵ میلادی و با اختراع ماشین چاپ شکل گرفت. به واسطه قدرت سیاسی و نظامی بالای امپراطوری بریتانیا زبان انگلیسی بین قرن ها ۱۷ تا ۲۰ در جهان گسترده شد. در حال حاضر در هر دو شکل مکتوب و دیجیتال زبان انگلیسی با فاصله ای زیاد بالاترین تعداد انتشار اسناد علمی و فنی در جهان را داراست. انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند. گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند. اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید می توانید به صفحه بهترین موسسه های زبان در تهران سر بزنید.

علت توسعه زبان انگلیسی

زبان انگلیسی امروزه به عنوان زبان بین المللی انتخاب شده است و برای مواردی مثل اعزام دانشجو همراه بورس تحصیلی و مهاجرت فراگیری آن لازم و ضروری است. زبان انگلیسی تا قرن ۱۶ میلادی نهایتا زبانی بوده که حدود ۶ میلیون آن را استفاده می کردند. اما به دلیل گسترش استعمار انگلستان و تسخیر مناطقی مثل هند، استرالیا این زبان در این مناطق نفوذ کرد و تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کشف قاره آمریکا نیز در این مورد تاثیر زیادی داشت و کشورهایی مثل کانادا و آمریکا نیز به دلیل کوچ مهاجران انگلیسی از این زبان استفاده کردند. این زبان همچنین زبان تولید علم شده و بسیاری از دانشگاه ها معتبر دنیا تولیدات علمی خود را به این زبان عرضه می کنند. بالاخره آخرین موردی که باعث شد این زبان به زبان بین المللی تبدیل شود جنگ جهانی دوم بود. در طول جنگ به دلیل اینکه زبان واحدی وجود نداشت بسیاری از خدمات با سختی انجام می شد و به همین دلیل پس از پایان جنگ سعی شد زبان جدیدی به عنوان زبان بین المللی انتخاب شود که، سه زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی کاندیدا شدند که در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان زبان انگلیسی به دلیل پیچیدگی کمتر به عنوان زبان بین المللی انتخاب شد. زبان انگلیسی پیش نیازی است که برای بسیاری از امورات بین المللی از جمله اعزام دانشجو همراه بورس تحصیلی و مهاجرت ، فراگیری آن لازم است. این زبان به دلیل اهمیت فراوان امروزه به شیوه های مختلفی آموزش داده می شود و هر شیوه استانداردهایی دارد. برای یادگیری سریع تر زبان انگلیسی، در کلاس های تدریس خصوصی زبان موسسه تهران شرکت کنید.

زبان فرانسوی

بطور کلی:

  • نام رسمی کشور: جمهوری فرانسه
  • پایتخت: پاریس
  • زبان رسمی: فرانسوی، با اقلیت های برتون و باسک
  • نوع حکومت: جمهوری
  • مذهب: کاتولیک رومی(۷۴%) ، اسـلام سنی (%۴)
  • واحد پول: یورو
  • شعار ملی: آزادی، برابری، برادری
  • عضویت: سازمان ملل متحد،جامعه اروپا،پیمان آتلانتیک شمالی،اتحادیه اروپای غربی،گروه هفت،سازمان همکاری اقتصادی و توسعه،کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا، شورای اروپا

زبان فرانسوی (le Français) زبانی است از خانواده زبان‌های رومی که خود زیرمجموعه‌ای از زبان‌های هند‌و‌اروپایی به حساب می‌آید. این زبان در بازه زمانی بین قرن هفدهم میلادی تا میانه قرن بیستم و پایان جنگ جهانی دوم، به عنوان زبان بین‌الملل و جهانی برای معاهدات تجاری، سیاسی و سایر امور استفاده می‌شده‌است. اما هنوز هم یکی از قدرتمند‌ترین زبان‌های دنیاست. بیش از ۲۲۰ میلیون نفر در پنج قاره به زبان فرانسوی صحبت می کنند. در حدود ۲۹ کشور در جهان زبان فرانسوی زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی است. در عین حال زبان خارجی ای است که پس از زبان انگلیسی بیشترین طرفدار را میان زبان آموزان دارد. اگه شما قصد مهاجرت به کانادا (ایالت کبک) را دارید، باید زبان فرانسوی را بیاموزید.

 فرانسه دارای بزرگترین شبکه موسسات فرهنگی خارج از این کشور است که در آن ها زبان فرانسوی به بیش از ۷۵۰۰۰۰ نفر در سال آموزش داده می شود. زبان فرانسوی در عین حال زبان کار و زبان رسمی در سازمان ملل، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک یا صلیب سرخ بین المللی است. زبان فرانسوی، زبان بین المللی تئاتر، هنرهای بصری، رقص، معماری، آشپزی، مد و… است. تسلط به زبان فرانسوی نه تنها یعنی دسترسی به نسخه اصلی مهم ترین متون ادبیات فرانسه و فرانسوی زبان بلکه یعنی دسترسی به سینما و ترانه های موسیقی. زبانی برای یادگیری زبان های دیگر. با یادگیری زبان فرانسوی می توانید به آسانی زبان های دیگر لاتینی را مثل اسپانیولی، ایتالیایی، پرتغالی یا حتی رومانیایی را بیاموزید. بعد از زبان انگلیسی و آلمانی، زبان فرانسه سومین زبان فضای مجازی و اینترنت است و جلوتر از زبان اسپانیایی قرار می گیرد. آشنایی با زبان فرانسه به واسطه برقراری ارتباط با فرانسه زبانان تمامی قاره ها و اطلاع از خبرهای روز دنیا که به واسطه ی رسانه های بین المللی فرانسه زبان (از جمله tv5، فرانس ۲۴ و رادیو بین المللی فرانسه) پخش می شود، تصوری جدید از جهان را ارائه می دهد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها