یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان یا آموزش زبان، جز کلماتی هستند که بیشترین جستجو را در گوگل دارند. اینها را می توان معادل language learning یا language teaching دانست. تصور غالبی هم که وجود دارد این است که زبان شامل تعدادی لغت و قاعده است که ما باید اینها را در حافظه خود ذخیره کنیم. به عبارتی رویکرد غالب یادگیری زبان، انباشته و پر کردن حجم زیادی محفوظات زبانی در حافظه است. این رویکرد با تصور اولیه و عقل سلیم هم همخوانی دارد. به همین دلیل است که بیشترین جستجوهای مربوط به زبان، مربوط به کلمات و گرامر هستند. در واقع سوال اصلی ما این است که چه کلمات و قواعد گرامری را باید حفظ کنیم. برای یادگیری زبان می توانید در دوره های آموزش آنلاین زبان موسسه برتر شرکت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

هفت قانون طلایی یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی

  • قانون اول : همیشه در پی یادگیری اصطلاحات (عبارات) باشید و نه تک لغت ها هرگز کلمات را بصورت جداگانه و منفرد یاد نگیرید هرگز. وقتی یک لغت جدید می بینید همیشه اصطلاحی( عبارت) را که این لغت جدید در آن به کاربرده شده است یادداشت کنید و وقتی می خواهید مرور کنید همیشه همان اصطلاحات (عبارات) را مطالعه کنید.
  • قانون دوم : از یادگیری گرامر انگلیسی دست بردارید. زیاد خودتون رو اسیر گرامر نکنید . گرامربه شما آموزش می دهد که شما به زبان انگلیسی فکر کنید ولی شما می خواهید به صورت خودکار با زبان صحبت کنید بدون فکر کردن بدین صورت شما مثل یک انگلیسی زبان انگلیسی را یاد می گیرید.
  • قانون سوم و مهمترین قانون : اول گوش کنید. شما هر روز باید به انگلیسی گوش فرادهید متون انگلیسی را نخوانید بلکه فقط گوش دهید خیلی ساده است این کلید موفقیت شما در یادگیری مکالمه انگلیسی است از خواندن متون انگلیسی راصرف نظر کند وبه گوش دادن زبان انگلیسی به صورت مداوم و روزانه بپردازید.
  • قانون چهارم : یادگیری آرام و عمیق بهترین است. راز یادگیری راحت مکالمه انگلیسی یادگیری دقیق کلمات و عبارات انگلیسی می باشد اینکه ما توضیح کلمات را بدانیم و یا فقط برای آزمون آن را در حافظه بسپاریم کفایت نمی کند بلکه باید ملکه ذهن ما شوند.
  • قانون پنجم : یادگیری گرامر با اسفاده از یک داستان در قالب چندین زمان مختلف
  • قانون ششم : برای بهبود انگلیسی باید دروس و منابع انگلیسی واقعی را هم مطالعه کنید. اگر می خواهید انگلیسی واقعی یعنی همان انگلیسی که در جوامع انگلیسی زبان استفاده می شود را یاد بگیرید باید از منابعی استفاده کنید که در این باره نگاشته شده اند نظیر فیلم ها، مجلات واقعی، کتب صوتی واقعی، رادیوها و… واقعی منظور این است که انگلیسی زبان ها خودشان از آن استفاده می کنند گوش می دهند , نگاه می کنند و می خوانند.
  • قانون هفتم : گوش کنید و جواب دهید نه اینکه فقط گوش دهید و تکرارکنید. درکنار هر درسی سوالاتی هم مطرح می شوند همیشه به سوالات جواب دهید و ازکنار آن ها نگذرید. یادگیری زبان انگلیسی برای افرادی که قصد مهاجرت خصوصا کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند ضروری است.

یادگیری زبان آلمانی

پنج گام در یادگیری زبان آلمانی برای زبان آموزان مبتدی

  • برای خودتان هدف تعیین کنید: شاید این نکته خیلی واضح به نظر برسد، اما نداشتن یک هدف نهایی که همه سختی های مطالعه زبان آلمانی را توجیه کند باعث میشود انگیزه خودتان را در بلند مدت از دست بدهید. یادگیری بدون هدف مثل رانندگی بدون دنبال کردن یک مسیر است، شاید در ابتدا سرگرم کننده باشد، اما کمی بعد کسل کننده میشود.
  • یادگیری زبان را به صورت اصولی شروع کنید: همه مردم پول، زمان و اعتماد به نفس شرکت در کلاس آموزش زبان آلمانی یا امکان مسافرت به این کشور اروپایی را ندارند، اما این به آن معنا نیست که نمیتوانید خودتان را در محیط ایده آل برای یادگیری زبان آلمانی قرار دهید. اگر میخواهید یادگیری خودتان را اصولی شروع کنید، رزرو یک کلاس آنلاین در آموزشگاه زبان با یک معلم خصوصی زبان آلمانی میتواند ایده خوبی باشد.
  • مطالعه زبان آلمانی را تبدیل به عادت خودتان بکنید! حتما شنیده اید که تبدیل کردن یک فعالیت به یک عادت فقط ۲۱ روز طول میکشد، به عبارت دیگر، فقط سه هفته. این برای زبان آموزانی که مشتاق یادگیری زبان آلمانی هستند اما سختی تمرین روزانه جملات و گرامر زبان باعث میشود انگیزه خودشان را از دست بدهند و بگویند :”هیچ وقت از پسش بر نمیام!” خبر خوبی است! درست مثل باشگاه رفتن که هفته های اول بدنتان ممکن است درد بگیرد، اگر در هفته های اول برنامه آموزش زبان آلمانی بتوانید انگیزه خودتان را حفظ کنید، مطالعه آلمانی برای شما کم کم تبدیل به یک عادت میشود. برای یادگیری زبان آلمانی به صفحه آموزش آنلاین زبان آلمانی سر بزنید.
  • لغات آلمانی را در عبارات معنی دار یاد بگیرید! بیایید با یک مثال این قائده را یاد بگیریم: حفظ کردن کلمات Auto به معنای خودرو، فعل Fahren به معنای راندن و حروف ربطی مانند mit به صورت لیست وار آسانتر است، یا با قرار دادن آن ها در یک عبارت آلمانی پرکاربرد و با معنا مثل mit dem Auto fahren که در گفت و گوهای روزمره هم میتوانید از آن استفاده کنید؟
  • آموزش زبان آلمانی را تبدیل به یک کار مفرح و مفید کنید.

زبان دوم

یادگیری زبان ترکی

بسیاری از متخصصان زبان غوطه‌وری را بهترین راه یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌دانند. به همین منظور باید به ترکیه نقل مکان کنید، با یک خانواده میزبان زندگی کنید و تمام تعاملات خود را به زبان ترکی انجام دهید. این ایده تمایل به صحبت کردن به ترکی را به یک ضرورت تبدیل می‌کند. در حقیقت برای غرق نشدن شما مجبور هستید که چگونه ترکی صحبت کردن را یاد بگیرید زیرا گزینه دیگری وجود ندارد. این روش شاید بهترین روش یادگیری زبان ترکی باشد اما بدون شک سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین راه یادگیری است. اما در نظر داشته باشید که از حضور فیزیکی شما در یک مکان به خودی خود ابزار یادگیری نیست.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها