یادگیری زبان انگلیسی و فرانسه

فراگیری زبان دوم یکی از مهارت هایی ست که برای زندگی امروز فوق العاده اهمیت دارد. مثلا زبان انگلیسی, زبان رسمی در جهان است و در استفاده از رایانه, سایت های معتبر, کاتالوگ های محصولات و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد. ضمن این که افرادی که قصد مهاجرت به سایر کشورها را دارند باید زبان آن کشور را به عنوان زبان دوم بیاموزند. بسیاری از شغل ها مانند ترجمه هم وجود دارند که لازمه ی آن ها یادگیری  یک یا چند زبان دیگر است.

یادگیری زبان انگلیسی و فرانسه

یادگیری زبان انگلیسی

فراگیری زبان انگلیسی نیازمند عمل است. ممکن است شما تمام نکات یادگیری را بدانید، ولی اگر انجام کارها را شروع نکنید، به هیچ چیز نمی‌رسید. در واقع، اگر می‌خواهید بخوبی به زبان انگلیسی صحبت کنید، شما باید زندگی خود را تغییر دهید. برای یادگیری زبان انگلیسی در کلاس های خصوصی آموزش زبان انگلیسی موسسه تهران شرکت کنید.

در اینجا به برخی از کارهایی که شما باید انجام دهید، اشاره می‌شود:

  • هر روز یک ساعت، کتابی را به زبان انگلیسی مطالعه کنید، گرامر موجود در جملات تحلیل نمایید و در یک دیکشنری زبان انگلیسی به دنبال لغات نامأنوس بگردید.
  • به نواری گوش بدهید، دائماً آن را متوقف سازید، سعی کنید آنـچه را که گفته می شود درک و تلفظ صحبت کننده را تقلید نمایید.
  • بعدازظهر خود را با تمرین تلفظ صدای ” r” انگلیسی بگذرانید.
  • به دقت ایمیلی به زبان انگلیسی بنویسید، هر ۲۰ ثانیه، از یک دیکشنری یا جستجو در اینترنت استفاده کنید تا از صحت کلمه اطمینان حاصل نمایید. برای نوشتن هر جمله ۵ دقیقه وقت بگذارید.
  • به جمله ای انگلیسی که تاکنون خوانده اید، فکر کنید. به این بیندیشید که آیا می‌شود بجای a از the استفاده کرد. سعی کنید برای یافتن پاسخ، به دنبال جملات مشابهی در اینترنت بگردید.
  • تا انتهای یک خیابان قدم بزنید و در ذهن خود چند جمله ساده انگلیسی را بسازید (با خودتان در مورد آنـچه که در اطراف خود می بینید، حرف بزنید)

به نظر شما چه کسی تمام این کارهای احمقانه را انجام می دهد؟! فقط یک نفر. آنکه از انجام دادن این کارها لذت می‌برد. اگر شما می‌خواهید بخوبی به زبان انگلیسی صحبت کنید، باید چنین شخصی باشید و نباید از انجام اینجور کارهایی تنفر داشته باشید. آیا تا حالا شنیده‌اید که کسی با انجام کاری که از آن متنفر بوده، به موفقیت رسیده باشد؟

یادگیری زبان فرانسوی

آموزش زبان فرانسه از صفر، می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که به دلایل مختلف تمایل به یادگیری این زبان جذاب و شیرین دارند. زبان فرانسه از زبان های مورد علاقه ایرانیان است و شاید این موضوع بر می گردد به هنر، تاریخ و سینمای این کشور اروپایی.

آموزش زبان فرانسه از صفر، شامل شناخت الفبا، فونتیک های فرانسوی، تلفظ درست و البته گرامر ابتدایی و مهم در زبان فرانسه می باشد. زبان فرانسه زبانی جنسیت محور است که بهتر است با خواندن و گوش دادن به مرور با جنسیت اسامی فرانسوی آشنا شده و در نهایت این موضوع را به صورت ناخودآگاه و نه به شکل سنتی فرا بگیرید. یکی از بهترین روش های آموزش زبان فرانسه، کلاس های تدریس خصوصی فرانسوی هست.

الفبای فرانسوی شامل ۲۶ حرف است که با زبان انگلیسی یکسان است و تنها تفاوتی که دارد تلفظ این حروف است.که تعدادی معتقد هستند این شباهت به یادگیری سریع تر کمک می کند و تعدادی نیز اعتقاد دارند که برای همین منظور به زمان نیاز است تا بتوانند این تلفظ این حروف را با زبان انگلیسی اشتباه نگیرند.

تاریخچه زبان عربی

بسیاری از کارشناسان تاریخ زبان عربی را به دو بخش قبل از اسـلام و بعد از اسلـام تقسیم می‌کنند. در زمان قبل از اسـلام ۲ نوع زبان عربی جنوبی و شمالی وجود داشت. مردم یمن و اطراف آن به زبان عربی جنوبی صحبت می‌کردند. زبان مردم یمن از ارتباطات با مصـریان و تمدن فنیقی تأثیر گرفته بود اما بعد از ظهور اسـلام کم کم جای خود را به زبان عربی شمالی داد و به این ترتیب به طور کلی به دست فراموشی سپرده شد. از آن زمان تاکنون در سراسر عربستان به زبان عربی شمالی صحبت می‌شود که آن را زبان عربی کلاسیک نیز می‌نامند. کلاس های تدریس خصوصی عربی یکی از سریع ترین روش های یادگیری زبان عربی است.

زبان عربی یا همان زبان تازی بزرگترین بخش از شاخه‌ زبان‌های سامی است و با زبان‌هایی مانند آرامی و عبری نیز هم‌خانواده است. زبان عربی دارای ۲۴ صیغه است که از این بین ۱۴ صیغه ماضی، ۱۴ صیغه مضارع و ۱۴ صیغه آینده هستند. عرب زبان‌های اصیل زبان عربی را “لغه الضاد” نیز می‌نامند چرا که تنها زبانی است که در آن ضاد صامت وجود دارد.

تعداد افرادی که در کل دنیا زبان مادری آن‌ها عربی است چیزی حدود بیش از ۴۰۰ میلیون نفر است. حدود ۲۰ کشور از خاورمیانه گرفته تا آفریقای شمالی و مرزهای جنوبی شرق آسیا به زبان عربی صحبت می‌کنند. هر بخش از دنیای عرب گویش‌ها و لهجه‌های خاص خود را دارند که گاهی تفاوت آن‌ها به حدی است که مردمان این مناطق برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر از یک گویش استاندارد به نام عربی فصیح استفاده می‌کنند. بیشتر منابع آموزشی و کمک آموزشی نیز بر اساس قواعد و قوانین این زبان تهیه و ارائه شده‌اند. همانطور که اشاره کردیم در زبان عربی مجموعه زیادی از گویش‌ها و لهجه‌ها وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در ۳ دسته زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • عربی کلاسیک یا قرآنی
  • عربی کتابی، فصیح یا استاندارد
  • عربی محاوره‌ای، جلفی یا دراجه

ما زبان عربی را زبان خودمان می‌دانیم چون قرون متمادی است که با این زبان زندگی می‌کنیم پس شاید اغراق نباشد که بگوییم برای فارسی زبانان یادگیری زبان عربی به عنوان زبان دوم راحتتر از زبان‌های دیگر باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها