یادگیری زبان های زنده دنیا

دهه ۱۹۹۰، دهه آغاز علاقه دوباره به یادگیری زبان های خارجی بوده است و در حال حاضر درک رو به رشدی از نقشی که افراد چند زبانه می توانند در یک جامعه ایفا کنند و نیز درک عمیق تری از مزایای علمی و شناختی حاصل از یادگیری زبان های دیگر شکل گرفته است. در این میان توجه رو به افزایشی از سوی والدین به فراگیری زبان دوم فرزندان در حال شکل گیری است که این مرهون مطالعات و پژوهش هایی است که ثابت نموده اند دوران طلایی فراگیری سنین قبل از دبستان است.

یادگیری زبان های زنده دنیا

فراگیری زبان انگلیسی

زمانی که از دانش آموزان زبان سوال می کنید که اهداف آن ها از یادگیری زبان جدید چه هستند، تقریبا همه می گویند “پیشرفت در سخنرانی “. زمانی که یک زبان خارجی یاد می گیرید،می توانید با همه انواع گوینده بومی – معلم، خدمتکارها در رستوران ها، رانندگان تاکسی و صاحبخانه خود صحبت کنید، پس مهم است که احساس راحتی داشته باشید.

روش های یادگیری سریع زبان انگلیسی

  1. انگلیسی فکر کنید: شما هر زمان می توانید این کار را انجام دهید وقتی در مورد روز خود فکر می کنید سعی کنید از زبان انگلیسی استفاده کنید، یا زمانی که می خواهید تصمیم بگیرید که چه غذایی سفارش دهید حتی از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی برای نگاه کردن به کلمات استفاده کنید به این ترتیب شما هرگز مجبور نیستید از زبان مادری خود استفاده و کلمات را ترجمه کنید وقتی به زبان انگلیسی فکر می کنید متوجه خواهید شد که صحبت کردن با زبان انگلیسی راحت تر است. برای فراگیری زبان به صفحه معلم تدریس خصوصی انگلیسی سر بزنید.
  2. با خودتان صحبت کنید: هر زمان که در خانه هستید (یا تنها در جای دیگری)می توانید زبان انگلیسی را با شخص مورد علاقه خود بهبود بخشید:خودتان اگر در حال حاضر به زبان انگلیسی فکر می کنید، سعی کنید افکار خود را با صدای بلند بیان و با صدای بلند بخوانید.
  3. روی شیوایی زبان انگلیسی تمرکز کنید، نه دستور زبان: این ممکن است به این معنا باشد که جملات شما به لحاظ گرامری کامل نیستند! اگر به جای درستی روی روان حرف زدن تمرکز کنید، درک خواهید کرد و بهتر به نظر خواهید رسید.
  4. گوش دادن و تکرار: آیا برنامه های تلویزیونی و یا فیـلم های یوتیوب را در زبان انگلیسی تماشا می کنید؟ از آن ها برای بهبود شیوایی خود استفاده کنید. یک قسمت کوتاه از یک نمایش را انتخاب کرده و آن را خط به خط تکرار کنید سعی کنید با لحن، سرعت و حتی لهجه هماهنگ شوید (اگر می توانید). مهم نیست که چند کلمه را از دست بدهید، مهم این است که به صحبت ادامه دهید. سعی کنید درست مانند بومی ها زبان انگلیسی صحبت کنید.

فراگیری زبان فرانسوی

روش‌های یادگیری زبان بسیار متنوع هستند و می‌توان با استفاده از مقالات، برنامه‌ها آموزشی، کتابهای درسی، آموزش آنلاین و … به یادگیری زبان جدید پرداخت. اما مهمترین مسئله در یادگیری زبان جدید این است که چه انگیزه‌ای برای یادگیری آن دارید؟ جدای از روش و متد برای یادگیری زبان، اصلی‌ترین مسئله این است که انگیزه کافی برای یادگیری داشته باشید. به روشی که استاد به شما آموزش می‌دهد، پایند باشید و برای تمرینات و درس‌ها زمان کافی را اختصاص دهید. اگر نیاز به دانستن زبان فرانسه دارید به صفحه آموزش خصوصی فرانسوی سخن برتر سر بزنید.

یادگیری زبان جدید چالش بسیار سخت و مهمی است. هدف خود را از یادگیری زبان فرانسه مشخص کنید، آن را یادداشت کنید و آن را جلوی چشمتان قرار دهید. هر زمان که حس کردید یادگیری زبان برایتان کسل کننده و خسته کننده شده است و شور و شوق خود را از دست داده‌اید به آن نگاه کنید تا انگیزه بگیرید.

از اصلی‌ترین چالش‌ها برای یادگیری زبان جدید، گذاشتن وقت و زمان کافی برای یادگیری آن است. اگر قصد یادگیری زبان را دارید باید به شکل روزانه و یا چند ساعت در هفته حتما برای مطالعه و آموزش وقت بگذارید.

مهم‌ترین نکته تعادل برقرار کردن بین کارهای معمول و تایم آموزش است. در هنگام زمان بندی، همه جنبه‌های زندگی را به شکل واقع بینانه در نظر بگیرید تا دچار مشکل و دلسردی ناشی از شکست در برنامه‌ریزی نشوید.

فراگیری زبان عربی

یکی از زبان‌های سخت و در عین حال پر مکالمه، زبان عربی است. با وجود مشکلات و مشغله‌های کاری که همه درگیر آن هستیم، تایم و زمان کمی برای یادگیری زبان باقی می‌ماند. بهتر است برای یادگیری زبان عربی روشی را انتخاب کنید که در کوتاه‌ترین زمان به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند. یادگیری زبان جدید امری کاملا پیچیده است که به فاکتورهای مختلفی وابسته است. این موارد می‌توانند روند یادگیری زبان عربی را برای شما ساده‌تر و کوتاه‌تر و یا طولانی‌تر کنند.

محققان ثابت کرده‌اند که افرادی که دو زبانه هستند، یادگیری زبان سوم برایشان راحت‌تر و ساده‌تر خواهد بود. این موضوع به این دلیل است که این افراد در محیط زبان دیگر قرار گرفته‌اند. اگر شما دو زبانه نیستید، نگران نباشید همان قدر که در دوران دبیرستان عربی یا انگلیسی آموزش دیده‌اید؛ باعث شده با ساختارهای زبان‌های دیگر آشنا شوید.

مدت زمان یادگیری زبان عربی و هر زبان دیگری کاملا به مدت زمانی که شما برای یادگیری زبان مورد نظر اختصاص می‌دهید، بستگی دارد. مثلا زبان آموزانی که یک ساعت در روز به مطالعه زبان اختصاص می‌دهند و یا کلاس‌های فشرده یادگیری زبان را شرکت می‌کنند، از زبان آموزانی که فقط تمایل دارند یک بار در هفته در کلاس‌های آنلاین و یا حضوری شرکت کنند؛ خیلی سریع‌تر زبان یاد می‌گیرند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها