عمل بینی؛ خوب یا بد؟ (راهنمای کامل)

تا به حال چقدر به عمل بینی فکر کرده اید؟

چقدر سعی کرده اید بینی خود را بعد از جراحی تصور کنید؟

خیلی از ما بارها به عمل جراحی بینی فکر کرده ایم ولی به دلایلی برای انجام آن اقدام نکرده ایم. این دلیل ممکن است ترس از نتیجه آن، عوارض عمل بینی یا هزینه بالای آن بوده باشد. اما دانستن مقدار کافی از جزییات مربوط به عمل بینی می تواند به ما کمک کند تصمیم بهتری بگیریم و از شک و تردید بیرون بیاییم. در ادامه این مقاله قصد داریم مهمترین نکاتی که باید قبل از تصمیم گیری درباره عمل بینی دانست را برای شما بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

عمل بینی با دکتر تهران بیوتی

عمل بینی به چه روش هایی انجام می شود؟

بینی عضوی است که بافت پیچیده ای دارد. بینی از دو بخش استخوانی و غضروفی تشکیل شده است. روی بینی را نیز یک لایه پوست می پوشاند که زیر آن نیز یک لایه چربی قرار دارد.

بینی افراد مختلف تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارد. بافت غضروفی بینی برای برخی افراد بسیار محکم است و برای برخی دیگر این بافت نرم و سست است. ضخامت پوست بینی و چربی زیر آن نیز متفاوت است. بنابراین می توان نتیجه گرفت روشی که برای جراحی بینی به کار می رود نیز برای بینی افراد مختلف اندکی متفاوت است. برای عمل بینی دو تکنیک کلی وجود دارد. عمل بینی به روش بسته و روش باز.

عمل بینی به روش بسته

عمل بینی به این روش یکی از سبک ترین عمل های زیبایی بینی به شمار می رود. در عمل بینی به روش بسته ، برش ها تنها در بخش هایی محدود اعمال شده و بخش های کوچکی از پوست بینی برش داده و بلند می شود. این برش ها از داخل بینی زده شده و تغییرات از آنجا اعمال می شود.

عمل بینی ترمیمی با دکتر تهران بیوتی

ویژگی عمل بینی به روش بسته این است که میزان دسترسی جراح بسیار محدود است و سطح کمی از تغییرات را می توان اعمال کرد. اما از طرفی این روش مزیت هایی نیز دارد. از جمله مزیت های روش بسته عمل بینی این است که این روش عوارض خفیف تری دارد. زیرا اساسا تغییرات و برش ها در سطح پایین تری اعمال می شود و آسیب کمتری به بافت بینی وارد می شود. برای جراحی هایی که نیاز به تغییرات کمی دارد می توان از این روش بهره برد و با کمترین عوارض جراحی را انجام داد.

عمل بینی به روش باز

روش باز نقطه مقابل روش بسته است. در این روش یک برش سرتاسری از داخل بینی زده می شود و پوست بینی به کلی بلند می شود. به این صورت جراح دسترسی کاملی به بافت بینی دارد و هر تغییری که نیاز باشد را می تواند اعمال کند. مزیت این روش این است که دست جراح کاملا برای هر گونه تغییری باز است. ولی از طرفی عوارض این روش جراحی شدیدتر است و زمان بیشتری برای بهبود بعد از جراحی نیاز است.

عوارض عمل بینی چه مواردی است؟

یکی دیگر از مواردی که موجب نگرانی افراد است و برخی را از انجام عمل بینی منصرف می کند عوارض عمل بینی است. نمی توان کتمان کرد که عمل بینی عوارضی دارد و اگر قصد انجام آن را دارید باید خود را برای عوارض آن نیز آماده کنید. با این حال این عوارض موقتی هستند و با گذر زمان کم اثر می شوند و به مرور از بین می روند. دانستن این عوارض کمک می کند با آمادگی بیشتری با آن ها رو به رو شوید و سریعتر از آنها عبور کنید.

عوارض عمل بینی

رایج ترین عوارض عمل بینی

رایج ترین و معمول ترین عوارضی که می توان برای عمل زیبایی بینی بر شمرد، موارد زیر هستند:

  • تورم
  • کبودی
  • بی حسی
  • درد
  • خونریزی
  • از بین رفتن حس بویایی
  • عدم موفقیت جراحی و نیاز به جراحی مجدد

اولین مواردی که داوطلب جراحی بینی بعد از به هوش آمدن حس خواهد کرد، بی حسی بینی و تورم بسیار بینی است. بعد از بیرون آمدن از اتاق عمل، نواحی اطراف بینی کبود خواهند بود. این کبودی و تورم تا هفته ها بعد از عمل زیبایی بینی ادامه خواهند یافت. اما آیا این موارد خطرناک هستند؟ خیر. کبودی و تورم بینی و نواحی اطراف آن با کمپرس سرد بهبود می یابد و مشکلی نیست که جای نگرانی داشته باشد. بی حسی بینی نیز یک تا سه هفته بعد از عمل زیبایی بینی از بین خواهد رفت.

درد و خونریزی از مواردی است که کمتر رایج است و خونریزی در موارد بسیار کمی رخ می دهد. البته لخته خون و خونابه معمولا بعد از عمل در داخل بینی وجود دارد و باید برای تمیز نگه داشتن بینی و جلوگیری از عفونت آن ها را پاک کرد.

از بین رفتن حس بویایی و چشایی از عوارضی است که اکثر افراد بعد از عمل زیبایی بینی تجربه می کنند. ممکن است این اشخاص با از دست دادن حس بویایی خود بسیار نگران شوند و تصور کنند حس بویایی خود را تا ابد از دست داده اند. گفتیم که تورم یکی از ابتدایی ترین عوارض عمل زیبایی بینی است. این تورم باعث بزرگ شدن بینی و تنگ شدن مجرای هوا می شود. بنابراین کاهش یا از دست دادن حس بویایی در بیشتر موارد اتفاقی طبیعی شمرده می شود. البته داوطلب عمل زیبایی بینی بعد از انجام عمل در صورت تجربه حس نکردن بوها و مزه ها بایستی این مورد را با پزشک خود در میان بگذارد. سپس باید معاینه شود تا علت این اتفاق مشخص شود. به دلیل اینکه ممکن است از دست دادن حس بویایی علت های دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که حین جراحی سلول های عصبی بویایی دچار آسیب شده باشند، آن وقت باید نگران بود و اقدامات دیگری انجام داد. سهل انگاری پزشک و کوچک کردن بیش از حد بینی از موارد دیگری است که می تواند باعث سلب شدن حس بویایی بعد از جراحی بینی شود.

 همچنین ممکن است خود فرد از نتیجه عمل رضایت نداشته باشد و درخواست عمل مجدد بدهد. برای انجام عمل بینی ترمیمی یا ثانویه بایستی حداقل شش ماه تا یک سال صبر کرد. بهترین کاری که می توان کرد تا نیازی به عمل مجدد وجود نداشته باشد این است که در انتخاب پزشک دقت کنید و انتظار خود را با پزشک به صورت شفاف در میان بگذارید.

نتیجه گیری

اگر تا چند سال پیش افرادی را می دیدید که بعد از جراحی بینی فرم بینی زشتی پیدا می کردند یا عملکرد بینی آن ها دچار مشکل می شد، دیگر امروزه این موارد به حداقل رسیده و درصد موفقیت عمل بینی تا حد زیادی بالا رفته است. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. تنها کاری که باید بکنید این است که شناخت درستی نسبت به بینی خود و مدل مطلوب جراحی خودتان پیدا کنید و برای انتخاب جراح تحقیقات کافی را انجام دهید. پیشنهاد ما کلینیک دکتر تهران بیوتی است که سابقه ۲۰ ساله در زمینه عمل زیبایی بینی دارد و جراحی انواع مدل های بینی را به مطمئن ترین شیوه انجام می دهد. برای مطالعه بیشتر و دریافت مشاوره می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی به نشانی  https://drtehranbeauty.com/ مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها