بهترین نهال گردو زود بازده چه رقمی می باشد

شاید یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که از نهالستان ها پرسیده می شود؛ دانستن بهترین نهال گردو زود بازده؛ می باشد که با گذشت کمترین زمان، بیشترین باردهی را از خود به نمایش گذاشته باشد.

بهترین نهال گردو زود بازده

حال در این مقاله ما به معرفی ۳ رقم از بهترین نهال های گردو جهت احداث باغ کشاورزی مناسب و اقتصادی معرفی خواهیم کرد، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

بهترین نهال گردو زود بازده در مناطق سردسیر چه رقمی می باشد:

امروزه، استفاده از نهال های گردو پیوندی؛ بسیار زیاد رواج پیدا کرده است، اما به قول معروف آیا هر گردی، گردو می باشد؟! پاسخ مشخص است: خیر! امروزه ارقام بسیار ناشناخته ی غیر اقتصادی در حال فروش می باشند که دانستن ارقام زودبازده و پر بار آن بسیار حائز اهمیت می باشد. به قول دکتر نهال: با خرید نهال گردو ، پول یک کیلو گردو را می دهید اما صدها کیلو گردو برداشت میکنید !

شما همچنین می توانید در هر لحظه از زمان تنها با یک تماس، اقدام به خرید نهال؛ از طریق نشانی سایت (drnahal.ir) نمایید.

نهال گردو فرنور یکی از بهترین نهال های گردوی مناطق سردسیر:

چرا از گردوی فرنور امروزه آن قدر تعریف و تمجید می شود؟ در پاسخ این سوال می بایست بدانید نهال گردوی این نژاد، یکی از پربار ترین و مقاوم ترین ارقام نهال در مناطق سردسیر می باشد که تا ارتفاعی بین ۱۵۰۰ متر تا ۲۳۰۰ متر بهترین باردهی را از خود به نمایش می گذارد.

یکی دیگر از ارقام بهترین نهال گردو زود بازده، گردو فرنور از ارقام فرانسوی است که از ویژگی های بارز آن دیرگل بودن آن می باشد که باعث شده علاوه بر در امان بودن از سرمای بهاره در دسته ارقام مقاوم به سرما قرار بگیرد.

شما کشاورزان و یا باغدران همچنین می توانید جهت دانستن و یا خرید قیمت نهال گردو؛ به سایت نهالستان دکتر نهال، مراجعه نمایید تا لیستی از محصولات  به همراه قیمت های آن را مشاهده نمایید.

از سویی، در دومین سال پس از کاشت باردهی آن آغاز می شود که این ویژگی آن را به یکی از بهترین نهال های گردو زود بازده؛ تبدیل کرده است. گردوهای فرنور از نهمین سال باردهی اقتصادی خود را آغاز می کنند و تا پنجاه سالگی بدون افت راندمان گردوهای جذابی را برای استفاده ی تولید می کنند.

این  seedlings walnuts، نژاد فرانسوی ای دارد و نهالستان های معتبری با مجوز رسمی جهاد کشاورزی مانند: نهالستان دکتر نهال، نهالستان آریا نهال، نهالستان گلد نهال و… دیگر مجموعه ها اقدام به تولید و عرضه ی این نهال کرده اند.

بهترین نهال زودبارده و پر بار در مناطق معتدل تا سردسیر، نهال گردو چندلر:

یکی از معروف ترین و محبوب ترین ارقام گردو در بازار ایران، بی شک گردوهای چندلر؛ می باشند. این نژاد دارای اصالتی آمریکایی می باشد که در سال های اخیر خوشبختانه به دست مهندسین کشاورزی و باغداران متخصص، بومی سازی شده است و با قیمت بسیار مناسب به دست علاقه مند می رسد.

یکی دیگر از انواع نهال گردو، گردو چندلر می باشد که از ارقام بسیار معروف و پر کشت است. این رقم نهال بدنه ای نازک دارد و رشد درخت نیز به تناسب دیگر انواع کمتر می باشد،از ویژگی های بارز این محصول مقاومت به سرما است.

باردهی این درخت گردو در سال دهم به اوج خود می رسد و از دومین سال پس از کاشت باردهی خود را آغاز می نماید که جز یکی از ارقام زودبازده گردو در دنیا می باشد.این نهال مناسب ارتفاعات ۷۰۰ تا نهایت ۱۵۰۰ متر می باشد که جز ارقام نسبتا دیرگل گردو می باشد.

پس در مناطق گرمسیر از چه رقمی به عنوان بهترین نهال گردو زودبازده می توان نام برد:

اگر این سوال را در دهه ی گذشته از نهالستان های معتبر مانند دکتر نهال داشتید، احتمالا با جواب منفی مواجه می شدید که گردو در مناطق گرمسیر امکان رشد و پرورش ندارد، اما به لطف مهندسین اروپایی و آمریکایی این امکان مهیا شده و اکنون رقمی کمیاب و نسبتا گران قیمت به نهال گردو پکان، تمام مشکل کشاورزان را در مناطق گرمسیر حل نموده است.

اگر زمین کشاورزی شما در آب و هوایی، سردسیر قرار دارد، به گونه نهالی نیاز دارید که در برابر سرماهای طولانی و دمای زیر صفر نیز مقاوم باشد و سرما آن را از پای در نیاورد. در این مناطق باد و طوفان های شدید می توان هم باعث اسیب زدن به تنه و شاخه و برگ درخت شود و هم باعث ریزش شکوفه های آن گردد. در نتیجه بهترین نوع درخت گردو، برای این مناطق باید جزوی از گونه های قوی و استواری در برابر باد و سرماهای بهاره باشند که بتواند از پس تمام این چالش ها بر آیند.

همچنین جهت مشاهده ی لیست کاملی از بهترین نهال گردو:

https://drnahal.ir/بهترین-نهال-گردو/

یا بهترین نژاد درخت گردو؛ به دکتر نهال مراجعه نمایید.

گردو پکان که به گردوی آمریکایی هم شهره یافته است، یکی از خاص ترین مغز گردوهای دنیا را در اختیار شما قرار می دهد. این نهال اکنون بومی سازی شده است و مناسب مناطق بسیار گرمسیر می باشد که این رقم هم در دومین سال پس از کاشت باردهی خود را آغاز می نماید.

این نژاد درخت گردو یکی از محبوب ترین ارقام در ارتفاعاتی بین ۵۰ متر تا ۲۰۰ می باشد که استان های شمال کشور و یا جنوب کشور که در سطح ارتفاعات بسیار کم و شرجی قرار گرفته اند، می توانند از این رقم نیز بهره مند شوند.

جمع بندی نهایی در رابطه با انتخاب بهترین نهال گردو:

یکی از آسان ترین تصمیمی که پس از خواندن این مقاله می توانید بگیرید، انتخاب بهترین نهال گردوی زود بازده، مناسب منطقه ی خود می باشد. خرید نهال های گردوی زودبازده بسیار خوب می باشد اما این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید که این صفت، به معنای پربار ترین نخواهد بود.

 نهال های گردو در سال های ابتدایی شاید با باردهی حداقلی کار خود را آغاز نمایند، اما از هفتمین سال به باردهی مناسبی می رسند که این عدد در درخت بالغ آن به حدود ۷۰ کیلو در هر سال هم می رسد. لزومه ی رسیدن به این عدد، رعایت مراقبت های لازم مانند: هرس، کودهی، آبیاری مناسب و… می باشد که از یاد آن بهتر است غافل نشوید.

شما می تواند در رابطه با نحوه ی پرورش تا چگونگی خرید نهال و قیمت نهال؛ با مراجعه به (drnahal.ir) نهالستان دکتر نهال به تمامی موارد جهت خرید نهال، دست پیدا کنید.

شماره تماس: ۰۹۱۴۳۳۳۶۰۲۷

ایمیل: info@DRNAHAL.IR

نشانی: آذربایجان غربی ، میاندوآب ، خیابان ولیعصر

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها