دانلود کتاب صوتی زندگینامه سیاستمداران مشهور

کتـاب صوتی زندگینامه سیاستمداران مشهور

زندگینامه سیاستمداران و حاکمان همواره مورد توجه اهل مطالعه و جامعه بوده است. مردم می خواهند بدانند که حاکمان و سیاستمدارانی که برایشان تصمیم می گیرند و مدیریت و تصمیماتشان در تمام ارکان زندگی آنها موثر است ، خود چگونه زندگی میکنند ؛ از کجا آمده اند و چگونه در این جایگاه قرار گرفته اند و اصولا چه دیدگاهی نسبت به مردم تحت حاکمیت خود دارند؟

خواندن کتـاب یا شنیدن کتاب صوتی زندگینامه سیاستمداران مشهور موجب می شود تا قضاوت درست تری نسبت به عملکرد آنان داشته و شرایط و چالش‌های اجتماعی و فردی که آن‌ها با آن درگیر بوده‌اند را بهتر بشناسیم و ببینم اگر تصمیم اشتباهی هم گرفته شده، در چه شرایط تاریخی و اجتماعی بروز کرده و جایگاه عقلانیت و انصاف و وجدان در برنامه‌ریزی‌های آن‌ها کجاست.

در این مطلب پنج کتـاب صوتی در باره زندگینامه سیاستمداران مشهور با محوریت زندگی شخصی و سیاسی معرفی شده است .

  • کـتاب صوتی دنگ شیائوپینگ اصلاحات چیـن

کـتاب دنگ شیائوپینگ اصلاحات چـین اثر ازرا اف فوگل ، با ترجمۀ میثم مهرمتین به زندگی و فعالیت های سیاسی چیـن دنگ شیائوپینگ سیاست مدار و رهبر حزب کمونیست از ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۹ پرداخته است

این کـتاب به نوعی بیوگرافی یکی از مهمترین شخصیتهای تاریخی اواخر قرن بیستم است و کمک می کند تا روند ظهور باورنکردنی چیـن از یک جامعه کشاورزی عقب مانده به یکی از پیشرفته ترین کشورها را مشاهده کنید .

دنگ شیائوپینگ آغازگر سیاست های درهای باز و اصلاحات در چیـن شد و بی تردید میتوان گفت که در قرن بیستم هیچ کس بیشتر از او بر اقتصاد و تاریخ جهان تأثیر نداشته است.

دنگ شیائوپینگ اصلاحات چـین داستانی جذاب و بسیار مفصلی درباره یک دوره بسیار جالب در تاریخ جهان است ، این کـتاب برای سرگرمی نیست ، بلکه می توان به آن نگاهی آکادمیک و بسیار مفصل انداخت.

این کتـاب به لحاظ منابع و گستردگی رویدادهای ذکر شده در آن ، در ردیف کتـاب های جامع قرار می گیرد و در نهایت این فرصت کافی را برای خواننده باقی می گذارد تا بتواند نتیجه گیری خود را بدست آورد ، به محض اینکه حوصله تحلیل تمام اطلاعات را داشته باشد.

  • کتـاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ

کتـاب زندگینامه استالین نوشته سایمن مانتیفوری در دو جلد به صورت جداگانه منتشر شده که :

جلد اول آن با نام استالین جوان از تولد تا انقلاب اکتبر حوادث زندگی استالین را از بدو تولد تا سال ۱۹۱۷ یعنی زمان به قدرت رسیدنش را در بر می گیرد

جلد دوم آن با نام استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ به تشریح حوادث زندگی شخصی و سیاسی استالین از ۱۹۱۷ تا ۱۹۵۳ یعنی زمان مرگش می پردازد.

نویسنده کتـاب پس از ده سال تفحص در اسناد، آرشیو مقالات و اخبار روسیه و گرجستان، به توصیفی واقعی از ترسناک ترین حاکمان در قرن بیستم یعنی دیکتاتور شوروی دست یافته و  مراحل ترقی و تغییر در زندگی و افکار دیکتاتور شوروی را به تدریج و بر اساس مستندات تشریح کرده و نشان میدهد که چگونه یک جوان آرمانگرا و مذهبی سال ۱۸۹۸ در سال ۱۹۰۷ راهزنی میکند! و در دهه ۱۹۳۰ به یک مارکسیست آدمکش یعنی همان رهبر مستبد جماهیر شوروی تبدیل می شود.

با خواندن و یا شنیدن روایت داستانگونه و خواندنی کـتاب به تدریج ابعاد شخصیت پیچیده و متناقض یکی از مستبدترین و در عین حال پربحث ترین حاکمان جهان برای مخاطب آشکار می شود.

این دو جلد کتـاب به وسیله آقای بیژن اشتری ترجمه و اولین چاپ آن در سال سال ۱۳۸۹ در ایران منتشر شد،

دانلود کتاب صوتی زندگینامه استالین در دو جلد

دانلود کتاب صوتی زندگینامه  استالین در دو جلد

 

  • کـتاب صوتی سایه دیکتاتور ( زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه)

کتـاب سایه دیکتاتور  در مورد چگونگی به قدرت رسیدن و سیاست استبدادی پینوشه در مدت زمامداریش در شیلی است که توسط هرالدو مونیز سیاستمدار و سفیر سابق شیلی در سازمان ملل نگاشته شده و خانم زینب کاظم خواه آنرا به فارسی برگردانده و  به همت انتشارات ثالث منتشر شده است.

ژنرال پینوشه از فرماندهان نظامی شیلی و از دوستان و همراهان رئیس جمهوری وقت بود که در کودتای ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۷۳شیلی دولت منتخب سالوادور آلنده را سرنگون کرد و به مدت ۱۷ سال زمام امور این کشور را در فضایی از رعب و وحشت برای مخالفان و منتقدان تا سال ۱۹۹۰ به عهده داشت.

پینوشه در سال ۱۹۹۰ و در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی و احزاب سیاسی ، قبل از ترک مقام خود قوانینی وضع کرد که به موجب آن پس از کناره گیری از قدرت از مصونیت قضایی برخوردار شود تا جرایم او قابل تعقیب نباشد.

هرچند  که نهایتا با فشار مخالفان و افکار عمومی، بالاخره دادگاه عالی شیلی مصونیت او را لغو کرد و او می‌توانست به خاطر قانون‌شکنی محاکمه شود اما هرگز محکومیتی برای او در نظر گرفته نشد.

پس از برکناری پینوشه و  به دلیل اتهاماتی که علیه او وجود داشت افکار عمومی و خصوصا کمونیست‌ ها به شدت خواهان دستگیری و محاکمه او بودند و با مرگ او  احساس یاس در میان مردم و خصوصا چپی‌ها به علت دادگاهی نشدن پینوشه به علت اتهامات نقض حقوق بشر در دوران زمامداریش وجود دارد.

در نوامبر ۲۰۰۶ پینوشه مسؤولیت آنچـه که در دوران او انجام شده را پذیرفت گرچه هرگز به دلیل این کار محاکمه نشد. بسیاری از هواداران وفادارش نیز پس از آنکه در سال ۲۰۰۴ معلوم شد او درگیر یک اختلاس ۲۷ میلیون دلاری بوده، او را رها کردند.

وی سرانجام در ۱۰ دسامبر ۲۰۰۶ به سن ۹۱ سالگی و بدون آنکه برای جنایایاتش محاکمه و بازخواست شود در سانتیاگو درگذشت.

  • کتـاب صوتی بازجویی از صدام نوشته جان نیکسون

کـتاب بازجویی از صدام با زیرعنوان تخلیه اطلاعاتی رئیس‌جمهوری ، سعی دارد تصویری بی‌طرفانه از یکی از قدرتمندترین حاکمان بدنام عصر ما به خواننده منتقل کند.

جان نیکسون نویسنده کـتاب نخستین کسی بود که در جلساتی متعدد از صدام بازجویی کرده و به‌همین دلیل توانسته با روایت ماجرای بازجویی‌ها، علاوه بر اطلاعاتی که درباره شخصیت صدام در اختیارمان می‌گذارد، او را چنان در برابر ما بنشاند که گویی صدا و لحن ادای کلماتش را هم می‌شنویم.

نیکسون در این کـتاب، با توضیح روند بازجویی از صدام که آن را با عنوان تخلیه اطلاعاتی نام می‌برد دیدگاه و موضع سیاسی صدام نسبت به مردمش، کشورهای دیگر، اقوام و گروه‌های مذهبی و سیاسی کشورش را بیان و تحلیل می‌کند.

به گفته نیویورک‌تایمز کتـاب درواقع یکی از مواد استثایی‌ ست که خاطره ‌نویسی‌ با موضوع سازمان سیا محافظه‌کارانه،  شدیداً ناسیونالیستی و بدتر از همه، ملال‌آور نیست و مهم تر اینکه تحت نظارت شدید و سانسور سیا منتشر نشده است.

  • کـتاب صوتی شدن نوشته میشـل اوباما – پرفروش ‌ترین کتـاب سال آمریکا

کـتاب میـشل اوباما شدن ، زندگی شخصی همسر اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا را قبل و بعد از ورود به کاخ سفید را روایت کرده است در اولین ماه انتشار این کـتاب، رکورد فروش را شکست و پرفروش‌ترین کـتاب سال آمریکا شد.

میـشل اوباما در کـتابش به صورت داستانی و با بیانی ساده روایت می‌کند که چگونه دشواری‌ها و موانع زندگی را قدم‌ به ‌قدم پشت سر گذاشته و با تلاش، صبوری، تدبیر و ایستادگی آینده‌ای روشن برای خود ساخته است. این کتـاب را می‌توانی در ژانر داستان رویای آمریکایی قرار داد.

کتـاب صوتی زندگینامه حاکمان و سیاستمداران مشهور را میتواند از کتابخانه صوتی سلام صدا دانلود کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها