اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک (بودجه مورد نیاز + شرایط + مدارک)

مایه‌ی شگفتی است اگر بدانید که در سال ۲۰۲۱، آمار خرید ملک و خرید آپارتمان در ترکیه، به بالاترین حد ممکن خود، در چند سال اخیر رسیده‌ است. در این آمار، بیشترین سهم خرید خانه نیز به ایرانیان اختصاص داشته است. ایرانیان با خرید خانه در کشور ترکیه، می‌توانند امتیازات بسیاری را کسب کنند و به نوعی، مسیر زندگی خود را تغییر دهند. مزایای خرید خانه در ترکیه بسیار زیاد است. از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به اخذ اقامت و یا شهروندی این کشور اشاره کرد. بماند که خرید خانه در کشور ترکیه، هم ارزان‌تر بوده و هم اینکه کیفیت زندگی و امکانات رفاهی ترکیه نسبت به ایران بالاتر است.

همانطور که گفتیم، با خرید ملک در این کشور، می‌توان شهروندی و پاسپورت ترکیه را اخد کرد. اما آیا می‌دانید که این فرایند را از کجا باید شروع کنید؟ از پیچیدگی‌ها سختی‌های این راه آگاه هستید؟ آیا می‌دانید ارزش ملکی که خریداری می‌کنید، چقدر باید باشد که شهروندی ترکیه به شما تعلق بگیرد؟ شوربختانه بسیاری از افراد از این جزییات آگاهی ندارند و فریب افراد سودجو را می‌خورند. در این مقاله، ما راه حل مناسبی برای جلوگیری از این ضرر بزرگ، به شما معرفی خواهیم کرد.

بودجه مورد نیاز برای اخذ پاسپورت ترکیه

در همین ابتدا بگذارید مسئله‌ای را برایتان روشن کنیم. موضوعی مهم که بسیاری از افراد را به اشتباه می‌اندازد و فرصت سوءاستفاده برای افراد سودجو، به ارمغان می‌آورد. باید بدانید که اقامت ترکیه و شهروندی این کشور، با یکدیگر متفاوت هستند.

  • با اخذ شهروندی، شما به طور رسمی شهروند ترکیه خواهید شد، پاسپورت خواهید گرفت، حق کار و رای نیز به دست خواهید آورد. هیچ‌گونه محدودیت زمانی نیز وجود نخواهد داشت، زیرا شهروندی، دائمی است.
  • اقامت اما موقت است، اعتبار آن معمولا بین ۱ تا ۳ است و مجبورید آن‌ را تمدید نمایید. بسته به نوع اقامتی که دارید، ممکن است مجوز و یا حق کار در ترکیه نداشته باشید. به طور کلی، امتیازات اقامت ترکیه کمتر است.

دولت ترکیه، با قوانین جدیدی که وضع کرده، به خصوص در سال ۲۰۲۱، اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه را بسیار آسان نموده است. با قوانین جدید، شما می‌توانید به راحتی، در کمتر از ۳ ماه، صاحب شهروندی ترکیه شوید و از امتیازات بی‌شمار آن برخوردار شوید.

برای اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه با خرید ملک در این کشور، ارزش ملک خریداری شده باید ۲۵۰ هزار دلار آمریکا، یا بیشتر باشد.

به علاوه باید توجه داشته باشید که:

  • این مبلغ باید به صورت نقد و یکجا به حساب فروشنده واریز شود تا شهروندی به شما تعلق بگیرد.
  • شهروندی ترکیه هم به شما، و هم به همسر، و هم به فرزندان زیر ۱۸ سال شما، تعلق خواهد گرفت.

در نهایت، توجه داشته باشید که در بعضی موارد محدود، با خرید ملک از برخی پروژه‌های خاص، می‌توانید به صورت قسطی نیز صاحب پاسپورت ترکیه شوید. به این صورت که شما در ابتدا مبلغ ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار دلار می‌پردازید و الباقی را خود پروژه پرداخت می‌کند؛ مبلغ باقی‌مانده برای شما قسط‌بندی شده و زمان بازپرداخت آن نیز بین ۲ تا ۱۰ سال خواهد بود.

مزایای اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ دلار در ترکیه، شاید یکی از محبوب‌ترین روش‌های اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور است. اما چه دلایلی این روش را تا به این اندازه محبوب و پرطرفدار کرده است؟ چه باعث که افراد، برای اخذ این اقامت تا به این اندازه مشتاق باشند؟

از دلایل محبوبیت اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک، می‌توان به موارد زیرا اشاره کرد:

  • آسان و بدون دردسر

خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار، یکی از آسان‌ترین روش‌های اخذ شهروندی ترکیه است. در سالیان گذشته، این روش بسیار پیچیده بود و البته به بودجه‌ی خیلی بیشتر احتیاج داشت. دولت ترکیه تا پیش از این شهروندی این کشور را به راحتی به کسی اعطا نمی‌کرد، اما در سال ۲۰۲۱، با تغییر قوانین، این روش به یکی از کم‌دردسرترین روش‌ها تبدیل شده است. هرچند که هنوز استفاده از دانش متخصصان در این امر، بسیار ضروری خواهد بود. به علاوه هیچ شرط و شروطی هم برای شما وجود نخواهد داشت.

  • تکمیل فرایند در کمتری زمان

علاوه بر راحتی، اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک، در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. از زمان ثبت سند به نام شما، تا اخذ پاسپورت ترکیه، تنها ۳ ماه به طول خواهد انجامید. حتی اگر خوش‌شانس باشید، این مدت زمان تا حد زیادی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به عکس سایر روش‌های اخذ شهروندی ترکیه که ممکن است سال‌ها به طول بینجامند، این روش برای کسانی که عجله دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

  • هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌ها

در بین روش‌های اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه، خرید ملک از همه اقتصادی‌تر است. برای سایر روش‌ها، شما حداقل باید چیزی حدود ۳۰۰ هزار الی ۵۰۰ دلار بودجه در نظر بگیرید. اما با خرید ملک، حداکثر با ۲۵۰ هزار دلار می‌توان صاحب پاسپورت شد. البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد، مثل اخذ شهروندی با اقامت کاری متوالی، اما خب حدود ۶ الی ۸ سال به طول خواهد انجامید.

  • کلیدی برای مهاجرت به اروپا و آمریکا

نکته مهم در خصوص اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

خرید ملک در ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور، کلیدی است برای مهاجرت به آمریکا و اروپا. همانطور که خود می‌دانید، دید جهان نسبت به ما ایرانی‌ها اندکی منفی است، به همین دلیل شاید مهاجرت به آمریکا، تا حدودی برای ما مشکل باشد. پاسپورت ترکیه در این میان، مثل کلیدی است که دروازه‌های مهاجرت به آمریکا را برای ما باز می‌کند.

ما در این مقاله، تنها شمه‌ای از روند خرید ملک در ترکیه، و اخذ پاسپورت این کشور را برای شما بازگو کردیم. در اصل شاید بتوان گفت که پیچیدگی این مسیر، بیشتر از آن چیزی است که یک متقاضی، خودش بتواند به تنهایی آن را طی کند. به علاوه، در ابتدای متن به شما یادآوری کردیم که بسیاری از افراد، به دلیل دانش ناکافی و عدم آگاهی، در دام سودجویان افتاده‌اند و سرمایه‌ی خود را از دست داده‌اند. چاره‌ی این کار اما، در آن است که افراد متخصص، مشاوره دریافت کنیم.

شرکت استانبول همراه، می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. متخصصین مجرب استانبول همراه، با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت و خرید ملک در ترکیه، مرجع خوبی برای شما خواهند بود تا با خیالی آسوده، روند اخذ پاسپورت ترکیه را پشت سر بگذراندی. مشاوران این شرکت، می‌توانند به شما کمک کنند که بهترین راه را برای اخذ شهروندی ترکیه پیدا نمایید و با کمترین هزینه، یک زندگی تازه در این کشور تشکیل دهید. متخصصان متعهد استانبول همراه، از صفر تا صد کار همراه شما خواهند بود و در نهایت، موفقیت و پیروزی شما را تضمین خواهند نمود.

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

بعد از اینکه ملکی را به ارزش ۲۵۰ هزار دلار خریداری نمودید، مدارک لازم برای اخذ شهروندی ترکیه ، به شرح زیر است:

  • عکس از سند ملکی که خریده‌اید
  • کپی قرارداد، تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی (نوتر)
  • گزارش ارزشیابی ملک و فیش پرداخت هزینه‌ی آن
  • رسید پرداخت کل مبلغ ملک (۲۵۰ هزار دلار) به صورت نقد، با مهر رسمی بانک
  • رسید دریافت کل مبلغ ملک، که فروشنده باید آن را ارائه کند.
  • ثبت فرایند و اوراق مربوطه در دفتر اسناد رسمی
  • ترجمه گذرنامه خریدار با تایید نوتر
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مهتاب

سلام
در مورد قیمت آپارتمان در استانبول ۲۰۲۱ هم مطلبی بنویسید. فکر می کنم موضوع خیلی جذابی باشه