تاریخچه تولید محتوا – سفارش تولید محتوا در seoedu

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تولید محتوا به چه مفهومی است و برای اولین بار در تاریخ بشریت در چه زمانی اتفاق افتاده است؟ تاریخچه تولید محتوا از آنـچه که فکر می‌کنید بسیار با قدمت‌تر و دیرینه‌تر می‌باشد. به طوری که به زمانی بر‌می‌گردد که انسان‌ها غارنشین بودند و برای گذران وقت خود در شب هنگام، زمانی که از شکار باز می‌گشتند و دور آتش به گفت و گو و ارتباط با یکدیگر می‌پرداختند تولید محتوا شکل گرفت.

 در رابطه با کاربرد و مفهوم تولید محتوا نیز جالب است بدانید زمانی که شما با یک دوست سر صحبت را باز می‌کنید و در رابطه با داستان زندگی‌تان حرف می‌زنید و یا قصه جالبی که جدیداً آن را از زبان دیگری شنیده‌اید را بازگو می‌کنید در حال تولید محتوا هستید.

در واقع می‌توان گفت هر انسانی استعداد ذاتی تولید محتوا را دارد و در طول روز بارها ناآگاهانه این کار را انجام می‌دهد. برخلاف تصور ذهنی اکثر افراد تولید محتوا از راه های متفاوتی انجام می شود و استفاده از نوشتن تنها یکی از راه‌های تولید محتوا به شمار می‌رود.

زمانی که شما برای پست اینستاگرامی خود کپشنی می‌نویسید و یا با استفاده از تصاویر گرافیکی ویدیویی می سازید و در صفحه شخصی خود پیامی را برای دوست دیگر سال می‌کنید در واقع در حال تولید محتوا هستید به این ترتیب می‌توان گفت تولید محتوا مفهوم بسیار گسترده‌ای دارد و اصلاً موضوع محدود و سطحی نیست فرمان یکی از پرکاربرد ترین و تاثیرگذارترین راه های تولید محتوا در دنیای امروز و فضای مجازی و رسانه های اجتماعی است برای اینکه تولید محتوای خوب و مناسبی داشته باشیم و با مخاطب به خوبی ارتباط برقرار کنیم باید تمام وجوه و جوانب را در نظر بگیریم درست مثل زمانیکه رو در رو با شخصی صحبت می‌کنیم و پیام خود را با استفاده از تن صدا، حرکات دست‌ها، کلمات و… به مخاطب برسانیم در فضای مجازی نیز برای تولید محتوا باید از شیوه‌های گوناگون استفاده کنیم در این مطلب قصد داریم شما را با روند و تاریخچه تولید محتوا آشنا کنیم.

تاریخچه تولید محتوا از گذشته تا امروز

تاریخچه تولید محتوا

درست است که تولید محتوا می تواند به عنوان یک شغل و یک حرفه تخصصی برای برخی از افراد به عنوان یک منبع درآمد به حساب می‌آید اما بیشتر ما در طول روز بارها بدون آنکه متوجه شویم در حال تولید محتوا هستیم به این ترتیب تولید محتوا بر خلاف آن چیزی که در ذهن شما به عنوان یک بازاریابی دیجیتالی شناخته می شود گستردگی بسیاری دارد و در زندگی روزمره همه ما به کار می رود ن ترتیب می‌توان گفت تولید‌محتوا تاریخچه‌ی به طولانی عمر بشریت دارد و در طول سالیان دراز از گذشته تا امروز تغییرات بسیاری در شیوه ساخت آن و همچنین روند تولید آن به وجود آمده است اما برای اولین بار چه کسانی به تولید محتوا پرداختند و چگونه برای انتقال پیام خود از تولید محتوا استفاده کردن در این ادامه به بررسی تاریخچه تولید محتوا از گذشته تا امروز می پردازیم

ترسیم تصاویر بر روی دیوار غارها توسط انسان‌های اولیه

یکی از ابتدایی‌ترین و جالب‌ترین راه‌های تولید محتوا، که حتی امروزه به‌عنوان یکی از شیوه‌های کاربردی تولید محتوا شناخته شده است، ترسیم تصاویر گوناگون بر روی سطوح گوناگون است. انسان‌های اولیه نیز، برای انتقال پیام به آیندگان و شرح داستان‌هایشان برای نسل‌های بعدی از ترسیم تصاویر بر روی دیوار غارها استفاده می‌کردند. این موضوع نشان‌دهنده علاقه انسان‌ها به تولید محتوا از ابتدای تاریخ بشریت است.

ارتباط کلامی، تحولی در روند تولید محتوا

پس از اینکه انسان ها برای ارتباط با یکدیگر از زبان استفاده کردند و ارتباط کلامی به میان آمد تحول شگرفی در روند تولید محتوا به وجود آمد در واقع انسان ها برای انتقال پیام های خود از از تولید محتوای استفاده می کردند که به شکل کلامی به وجود آمده بود

صنعت چاپ و روزنامه‌نگاری، نسل بعدی عرضه تولید محتوا

می توان گفت اولین قدم ها برای بازاریابی از طریق تولید محتوا زمانی شکل گرفت که صنعت چاپ و روزنامه‌نگاری به وجود آمد سیاستمداران و صاحبان کسب و کار با استفاده از روزنامه ها خود را به مردم می شناساند و از این را می‌توانستند به سرمایه های ارزنده دست یابد اینجا بود که علاوه بر سرگرم شدن مردم با روزنامه های متفاوت تولید محتوا دچار تحول شد صاحبان کار با سفارش تولید محتوا در روزنامه ها به شهرت دست یافتند و کسب و کار خود را گسترش می دادند.

رادیو، دگرگونی تولید محتوا در دنیا

با روی کار آمدن رادیو تولید محتوا به شکل صوتی نیز بسیار رواج پیدا کرد و در این میان افراد تیزهوش و هوشمند از این راه برای شناساندن خود به مردم و مخاطبینی که تشنه آموختن بودن استفاده کردند پزشکان روانشناسان و تولید کنندگان افرادی بودند که در به کارگیری رادیو جهت تولید محتوا بسیار هوشمندانه عمل کردند در همین میان بود که تلویزیون نیز با جذابیت های بسیار زیاد برای مخاطبان روی کار آمد و تولید محتوا به تدریج تصویری شکل تصویری به خود گرفت

ماهواره‌ها، شکل‌گیری رسانه‌های فراگیر

ساخت ماهواره ها دیگر امکان بازاریابی در دورترین اوان کـره زمین برای کسب و کارهای بزرگ فراهم شد برای مثال در صنعت گردشگری تحول عظیمی با روی کار آمدن ماهواره ها به وجود آمد دیگر لازم نبود نبود برای تبلیغ مکان های دیدنی و جذابیت های تفریحی از سفرنامه های قدیمی که دیگر طرفداران خود را از دست داده بود استفاده کرد کافی بود با انتشار تصاویر و ویدیو ها و تجربه دیگر توریست ها مردم بسیاری را تشویق کرد که به دیدن مکان مورد نظر راه طولانی را طی کنند.

تولید محتوا، شغلی تخصصی

در این نقطه از تاریخچه تولید محتوا، دیگر روزنامه‌نگاران برای ساخت محتوایی جدید به دانش و تبحر در زمینه های متفاوت از جمله جامعه‌شناسی روانشناسی حقوق و بازاریابی بودند اینجا بود که تولیدکنندگان محتوا برای انجام کار خود مبلغ زیادی دریافت می‌کردند و رقابت زیادی برای تولید محتوای ارزنده تر به وجود آمد صاحبان کسب و کار برای برای تبلیغ کار خود از سفارش تولید محتوا استفاده می‌کردند در این مرحله تولید محتوا برای اولین بار به شکلی که امروزه وجود دارد و به صورت بازاریابی دیجیتالی شناخته می شود شکل گرفت

آموزش سئو و تولید محتوا

تاریخچه تولید محتوا سئو شده

امروزه برای دیده شدن محتوا و رتبه بندی بالای وب سایت ها قوانین و قواعدی وجود دارد که بهینه سازی محتوای تولید شده کمک می کند آموزش سئو امروزه در تکمیل روند تولید محتوا اهمیت بسیاری دارد حتی دوره‌های آموزشی برای به کارگیری درست آن در  سراسر دنیا برگزار می‌شود آموزش سئو امروز به عنوان یک حرفه و تخصص شناخته می شود اگر به دنبال ساخت محتوایی ارزنده هستید بهتر است از افرادی کمک بگیرید که در زمینه آموزش سئو حرفی برای گفتن دارند و یا اینکه خودتان در این زمینه کوشا باشید و مهارت های لازم را برای تولید محتوای بهتر کسب کنید. شما می توانید آموزش های را در وبسایت seoedu دنبال کنید.

سفارش تولید محتوا

 

عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سعید رمضانی

سلام
ممنونم از محتوا خیلی خوبیتون
ببخشید درمورد بحث سفارش تولید محتوا چه وبسایتی رو شما معرفی می کنین؟

یاشار

سلام
من میخوام در زمینه خرید یونیت یا پاورپک هیدرولیک از هیدرولیک نادری چندتا مقاله کاربر پسند سفارش بدم این سایت رو شما تایید می کنید