خطرناک‌ترین و بزرگترین جنگجویان وایکینگ‌ها را بشناسید

تاریخ وایکینگ‌ها یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌آور ترین دوره‌های مختلف را تشکیل می‌دهد. دریانوردانی افسانه‌ای که شجاعت و بی باکی بی حد و مرزشان رعشه به تن هر امپراتوری و قلمرویی می‌انداخته.
در این مقاله قصد داریم نگاهی متفاوت و جالب به تاریخ وایکینگ‌ها داشته باشیم؛ مشهورترین و بزرگترین قهرمانان جنگی وایکینگ را بشناسیم و کمی با این سلحشوران و زندگیشان آشنا شویم.
با ما همراه باشید.
اگر به قرون ۹ و ۱۰، و اروپای شرقی سفر کنیم، با قبایل خطرناک و جنگ آورانی بزرگ آشنا می‌شویم که با حمله و به تاراج بردن کلیساها و روستاها اسم و رسمی برای خود به دست آورده بودند. رهبران و جنگجویانی که نام آن‌ها ترس و لرزه به اندام فرمانروایان می‌انداخت؛ وایکینگ‌ها. ساکنین اسکاندیناوی که علاوه بر سلحشوری، در تجارت و کشتی سازی نیز شهرت خاصی داشتند.
اما همانطور که در بالا وعده داده بودیم، در این مقاله قصد داریم فقط به معرفی بزرگترین جنگجویان وایکینگ بپردازیم. پس بدون مقدمه وارد موضوع می‌شویم.

راگنار لاثبروک – Ragnar Lodbrok

راگنار یکی از مشهورترین رهبران وایکینگ‌ها محسوب می‌شود که می‌توان گفت بزرگترین حمله‌های قرن نُهُم را انجام داده است.
اگر سریال وایکینگز را دیده باشید، با شخصیت این جنگجو و رهبر بزرگ آشنا هستید.
راگنار لاثبروک از نخستین وایکینگ‌هایی بود که توانست به انگلستان و سواحل فرانسه حمله کند و از طریق حملات سهمگین و سالانه‌ی خود، توانست شهرت زیادی به دست بیاورد و نام خود را چه در قبایل اسکاندیناوی، و چه در کشورهای دیگر جاودانه کند.
این جنگجوی بزرگ پسرانی قدرتمند پرورش داد که هرکدام از آن‌ها به سلحشوران و متهاجمین بزرگی تبدیل شدند.
بیورن آیرون ساید

بیورن آیرون‌ساید – Bjorn Ironside

بدون شک می‌توان نام بیورن آیرون ساید را در میان خطرناک‌ترین فاتحان وایکینگ جای داد.
بزرگترین پسر ارشد راگنار لاثبروک که در بسیاری از تاخت و تازهای پدرش به عنوان یکی از جنگجویان بزرگ حضور داشت و پس از رسیدن به بلوغ، توانست دوره‌ی جدیدی در تاریخ وایکینگ‌ها بوجود بیاورد.
بیورن پس از تاخت و تازهای بیشماری که به انگلستان تحمیل کرد، تصمیم گرفت کشور و دریای جدیدی را برای کاوش انتخاب کند. او موفق شد از طریق دریای سیاه کشتی‌های خود را به سواحل اسپانیا برساند که و به عنوان نخستین وایکینگ، پا به بخش‌های شمالیه اروپا بگذارد.
چنانچه به تاریخ وایکینگ‌ها علاقه مند باشید، پیشنهاد می‌کنم سریال‌های وایکینگز، و سریال آخرین پادشاهی را تماشا کنید. هر دوی این سریال‌ها از بهترین سریال‌های خارجی، و البته بهترین گزینه‌ها برای علاقه مندان به وایکینگ‌ها محسوب می‌شوند.

ایگل اِسکالاگریمسون – Egil Skallagrimsson

از دیگر خطرناک‌ترین جنگجویان وایکینگ، می‌توان به ایگل اسکالاگریمسون اشاره کرد.
وایکینگی اصیل از کشور ایسلند که در قرن ۹ زندگی می‌کرد و یکی از درنده‌ترین وایکینگ‌های ادوار بوده است. جالب است بدانید که نخستین قتل ایگل در سن ۷ سالگی اتفاق افتاد. او در حین بازی پسر بچه‌ی دیگری را که مرتکب یک تقلب شده بود، با تبر به قتل رساند.
ایگل سال‌ها بعد، ملازم پادشاه بزرگ وایکینگ‌ها یعنی اریک تبرخونین را به قتل رساند و همین امر موجب شد کینگ اریک دستور کشتن ایگل را صادر کند؛ اما ایگل موفق شد تمامی مردانی که قصد گرفتن جانش را داشتند به قتل برساند که پسر ارشد کینگ اریک نیز در میان این افراد بود و توسط ایگل به قتل رسید.
نکته‌ی جالب این است که ایگل پس از دستگیری توانست با سرودن یک شـعر در وصف کینگ اریک، خود را از اعدام نجات دهد و بدین ترتیب پادشاه اریک جان ایگل را به او بخشید.
ایگل در تاریخ وایکینگ‌ها به عنوان یکی از مشهورترین شاعران نیز شناخته می‌شود.

اریک خونین تبر – Eric Bloodaxe

یکی دیگر از جنگجویان خطرناک وایکینگ، پسر نخستین پادشاه نروژ اریک است. او بعدها توانست مقام پادشاهی را از پدر خود به ارث ببرد، اما این کار را با کشتن تمام برادرهای خود، به غیر از یکی از آن‌ها به سرانجام رساند.
اریک یک پادشاه خشن و منفور بود و خیلی زود توسط برادر زنده مانده‌ی خود به چالش کشیده شد و تاج و تخت پادشاهی خود را از دست داد.
اما این پایان کار اریک نبود؛ او به انگلستان فرار کرد و موفق شد با جمع کردن گروهی از جنگجویان، و حمله به ایرلند و اسکاتلند، شهرت خود را به عنوان یک جنگجوی بزرگ به دست بیاورد و به یکی از خطرناک‌ترین جنگجویان وایکینگ تبدیل شود.

اریک سرخ – Eric the Red

اریک سرخ یکی دیگر از جنگجویان، و بزرگترین رهبران وایکینگ است. یک جنگجوی قابل احترام که در قرن دهم در نروژ زندگی می‌کرد.
اریک پس از اینکه به اتهام قتل از نروژ تبعید شد، به ایسلند پناه برد و در آن‌جا توانست گروهی از مردم اسکاندیناوی را متقاعد کند تا در کنجکاوی‌ها و کاوش‌های جدید با او همراه شوند.
اریک بعدها توانست گرین لند (GreenLand) را کشف کند و نخستین روستاهای وایکینگ‌ها را در این قاره بنا کند تا به مدت ۵ قرن (۵۰۰ سال) در این منطقه به زندگی و تجارت مشغول شوند.
به اعتقاد بسیاری از تاریخ‌دانان و مفسرین تاریخ، وایکینگ‌ها پیش از کریستف کلمب توانسته بودند خود را به قاره‌ی آمریکا برسانند و رهبری این گروه از وایکینگ‌ها توسط اریک به انجام رسیده بود.

فریدیس دختر اریک – Freydis Eiríksdóttir

فریدیس، دختر اریک سرخ، یکی از جنگجویان بزرگ وایکینگ است که به خوبی نشان می‌دهد زن‌ها نیز می‌توانند جنگجویان بزرگ و خطرناکی نظیر مردان وایکینگ باشند.
فریدیس به همراه برادرش جزء نخستین کسانی بودند که در قرن ۱۱ به آمریکای شما وارد شدند. طبق اسناد تاریخی، فریدیس دارای خُلق و خوی وحشتناکی بوده و همین موضوع باعث تعجب و ترس بومیان آمریکایی می‌شده است.
یکی از افسانه‌های وایکینگ‌ها ادعا می‌کند فریدیس هنگامی که در ۸ ماهگی دوران بارداری خود به سر می‌برده، با دستان خالی به یکی از بومیان آمریکایی حمله کرده و توانسته در مبارزه اورا مغلوب و به قتل برساند.
آیوار بدون استخوان

آیوار بدون استخوان – Ivar the Boneless

یکی دیگر از پسران رگنار لاثبروک، و یکی دیگر از جنگجویان خطرناک وایکینگ؛ آیوار بی استخوان که آخرین فرزند رگنار بود، با توجه به شرایط جسمانی خود که دارای استخوان‌های شکننده‌ای بود، توانست به یک کابوس وحشتناک برای دشمنان خود تبدیل شود.
او از رهبران اصلی ارتش هیتِن (Heathen) بود که به منظور انتقام گیری پدرش، به جزایر انگلستان وارد شد.
آیوار پس از فتوحات بیشمار خود، نهایتا در منطقه دابلین (Dublin) خود را به عنوان پادشاه وایکینگ‌ها معرفی کرد و قلمروی خود را از انگلستان، تا ایرلند بنا نمود.
در مقاله‌ی بالا ما سعی کردیم تعدادی از رهبران و جنگجویان مشهور و بزرگ تاریخ وایکینگ‌ها را به شما عزیزان و همراهان همیشگی معرفی کنیم.
خوشحال می‌شویم نظر شما دوستان را در مورد این مقاله بدانیم، دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها