چگونگی انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتما این سوال برایتان پیش آمده است که بهترین روش مهاجرت به کانادا برای شما چیست؟ یا حتما از خود پرسیده اید چگونه می توان به کانادا مهاجرت کرد؟ یا کدامیک از روشهای مهاجرتی مناسب من است؟

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا یک فرایند پیچیده است که قوانین مختلفی نیز دارد؛ به همین دلایل توصیه می شود برای این مورد از یک وکیل مهاجرتی خبره و باتجربه کمک بگیرید. ما در ادامه روش های مهاجرت ایرانیان به کانادا را آورده ایم؛ شما با مطالعه آنها و شرایط خود می توانید یکی را انتخاب کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر و سپری کردن مراحل مهاجرتی با یک وکیل مشورت کنید.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

اگر دانشجو هستید یا می خواهید در کانادا تحصیل کنید؛ می توانید از پیشنهادات تحصیلی کانادا بهره مند شوید. طبق گزارشات ThePieNews ، تعداد دانشجویان بین المللی ورودی از سال ۲۰۱۶ به ۲۰۱۷ به میزان ۲۲ درصد افزایش داشته است. بر اساس گزارش کانادا، شهریه موسسات آموزشی کانادا کمتر از سایر کشورها است، که این کشور را به یکی از محبوبترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی تبدیل می کند. برای ادامه تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا، می توانید همسر یا شریک زندگی خود را با خود بیاورید. فرزندان شما می توانند بدون نیاز به گرفتن مجوز در مدرسه دولتی تحصیل کنند. علاوه بر این، دولت مسیرهای مشخصی برای اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی شما دارد.

درخواست برای یک  DLI

قبل از درخواست مجوز تحصیل، باید در DLI مورد نظر خود پذیرفته شوید. هر مدرسه یک فرآیند درخواست متمایز دارد. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها را دنبال می کنید و تمام شرایط را رعایت می کنید. اگر برنامه ای را در نظر می گیرید که شامل بسیاری از آموزشهای از راه دور است، مراقب باشید. از آنجا که برای تحصیل از طریق آموزش از راه دور لازم نیست از نظر جسمی در کانادا باشید، اجازه تحصیل برای این نوع دوره ها نمی تواند صادر شود. اگر یک دوره از راه دور مستلزم حضور در کانادا برای امتحانات یا کلاس های خاص باشد، می توان برای مدت زمان مشخصی مجوز تحصیل دریافت کرد.

مجوز مطالعه

پس از قبولی، باید یک نامه پذیرش از DLI دریافت کنید. در کنار آن، شما باید هویت خود را اثبات کنید و اثبات کنید که می توانید از لحاظ مالی خود حمایت شوید. شما همچنین باید یک نامه توضیحی تهیه کنید که دلیل اینکه چرا می خواهید در کانادا تحصیل کنید و مسئولیت های خود را به عنوان یک دانشجو توضیح دهید.

مهاجرت کاری به کانادا

انواع مختلفی از اجازه کار وجود دارد که به شما اجازه می دهد به طور موقت یا دائمی به کانادا بیایید. درباره موارد مناسب برای اقامت دائم در بخش بعدی بحث خواهیم کرد.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

اگر در مقطع تحصیلات متوسطه در کانادا فارغ التحصیل شده اید، می توانید زندگی خود را با مجوز کار پس از تحصیل در این کشور ادامه دهید. این اجازه کار آزاد به شما امکان می دهد تا سه سال در کانادا بمانید و کار کنید.

* مدت زمان اجازه کار پس از تحصیلات تکمیلی به مدت تحصیل شما بستگی دارد.

برنامه کاری کارگر موقت خارجی

وقتی کارفرمایان کانادایی نتوانند افراد مناسبی را برای پر کردن موقعیت شغلی پیدا کنند، می توانند از طریق برنامه کارگر موقت خارجی به کشورهای دیگر مراجعه کنند. اگر با کار موقت برای کارفرمای کانادایی وارد کانادا شوید پس از مدتی می توانید برای اقامت دائم نیز درخواست دهید.

استارتاپ ویزای کانادا

استارتاپ ویزای کانادا

افرادی که می خواهند با راه اندازی مشاغل در آنجا اقتصاد کانادا را تقویت کنند ممکن است واجد شرایط ویزای استارت آپ شوند. برای انجام این کار باید مجوزهای لازم را دریافت کنید و همچنین شرایط خاصی را مانند داشتن مدرک زبان، نوشتن بیزینس پلن، قرار داشتن در بازه سنی مورد نظر و … را برآورده کنید. برای مهاجرت از طریق استارتاپ ویزای کانادا می توانید از طریق وبسایت ویزا ۷۲۴ با کارشناسان ماهر و باتجربه صحبت کنید و در این زمینه مشورت بگیرید؛ انتخاب یک وکیل مهاجرتی معتبر و داشتن اطلاعات کافی علاوه بر بالا بردن سرعت مراحل مهاجرتی باعث کاهش احتمال ریجکتی نیز می شود.

مهاجرت به کانادا با اخذ اقامت دائم

اگر در کانادا تحصیل کرده یا کار کرده اید، سفر خود را به سمت اقامت دائم آغاز کرده اید! کانادا چندین برنامه اقامت دائم را به کارگران ماهر یا متخصصان در صنایع خاص یا تجارت ارائه می دهد. این شامل:

  • کلاس تجربه کانادایی
  • طبقه کارگر ماهر فدرال
  • کلاس معاملات ماهر فدرال

کبک نیز برنامه های خاص خود را دارد که موازی این برنامه ها است. هر یک از این برنامه ها شرایط و قوانین متفاوتی دارد اما به طور کلی همه آنها نیازمند نمره زبان و تجربه کاری هستند.

ورود سریع به کانادا

اگر واجد شرایط هر یک از این برنامه های گفته شده در مرحله قبل هستید و مدارک لازم را دارید، می توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری برای اقامت دائم اقدام کنید. در این روش شما یک پروفایل بصورت آنلاین ایجاد می کنید و بر اساس تجربه کاری، سابقه تحصیلات، مهارت های زبان و سایر عوامل رتبه کسب خواهید کرد. به طور دوره ای یک آزمون برگزار می شود تا ITA  به افراد دارای شرایط لازم برای حضور در اکسپرس اینتری ارائه شود. هرچه رتبه شما بالاتر باشد احتمال قبولی شما بیشتر است. پس از دریافت ITA ، می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. این ممکن است سریعترین و بهترین راه برای مهاجرت به کانادا باشد، اما برای واجد شرایط بودن شما به چند سال تجربه کار یا تحصیل در این کشور نیاز دارید.

سایر روش های مهاجرت به کانادا

برنامه های دیگری که می توانند به شما برای درخواست اقامت دائم کمک کنند عبارتند از:

  • برنامه نامزدهای استانی
  • برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک
  • حمایت مالی خانواده

برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک یک برنامه کارفرمایی است که شرکتهای واقع در چهار استان غربی را ترغیب می کند کارگران خارجی را به کانادا دعوت کنند. برنامه حمایت مالی به شما این امکان را می دهد والدین، ​​پدربزرگ و مادربزرگ، همسر، شریک زندگی، فرزند تحت تکفل یا بعضاً سایر اعضای خانواده را به کانادا بیاورید.

نتیجه گیری نهایی

برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک فرد مستقل نیز باید نشان دهید که در اقتصاد کشور سهیم خواهید بود. این بدان معناست که شما به نوعی فرهنگ یا ورزش کانادایی را غنی خواهید کرد.

مهاجرت به کانادا فرایندی است که ممکن است چندین ماه طول بکشد. شروع کار با هرگونه برنامه کاربردی، اسناد یا آزمایشات زبان، روش خوبی برای شروع است. همچنین می توانید با ویزای توریستی از کانادا دیدن کنید که به شما اجازه می دهد هر بار تا شش ماه اقامت داشته باشید. در آخر شما برای هر نوع مهاجرت به کانادا باید شرایط خاصی را بر اساس نوع مهاجرتتان داشته باشید و فرم ها و مدارک مربوطه را تهیه و تکمیل کنید؛ برای راهنمایی در این زمینه می توانید به وبسایت ویزا ۷۲۴ رفته و با کارشناسان در این زمینه مشورت کنید؛ همچنین شما می توانید در این وبسایت فرم ارزیابی را به صورت رایگان تهیه و تکمیل کنید و سپس با کمک کارشناسان بهترین روش مهاجرت به کانادا را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها