گیچو گروهی جوان و حرفه ای در صنعت ساختمان شمال

امروزه با توجه به گرایش مردم به ساختمان سازی، خصوصا در نواحی شمالی که اکثر مردم به ویلاسازی رو آورده اند، انتخاب یک تیم کاربلد و مطمئن در این حوزه امری بسیار حیاتی است.

قطعا در حوزه ی ساخت و ساز، این تجربه است که حرف اول را می زند و کارفرما، با اتخاب یک تیم با تجربه که سابقه ای درخشانی داشته باشد، خیالش از پروژه اش راحت است و با اطمینان خاطر به پیشرفت پروژه اش اعتماد می کند.

تیم گیچو سازه (گیچو کلمه ای کـره ای به معنی پایه و فونداسیون میباشد)، یکی از بهترین مجموعه ها در صنعت ساخت و ساز است، متشکل از گروهی جوان و حرفه ای در صنعت ساختمان شمال، با مدیریت مهندس مرتضی مهرابی دارای پروانه نظارت و اجرا و با همکاری مهندس حسن مسلمی، دارای پروانه اجرا، از سال ۱۳۹۷ در کنار سایر مهندسین با تجربه که برخی از آنها سابقه شان به ۲۵ سال هم می رسد، برای تحولی در حوزه ساختمان تشکیل شده است.این تیم در تلاش است سطح دانشی و عملکردی صنعت ساختمان را ارتقا دهد.

گیچو سازه، از مهندسان و استادکاران برتری که در شمال کشور هستند تشکیل شده است که با توجه به کامل بودن تیم از هرنظر، عملیات ساخت، بسیار با سرعت و با کیفیتی بالا پیش می رود.عمده فعالیت گیچو سازه در شمال کشور و در شهرهای تنکابن، رامسر، متل قو و نمک آبرود می باشد که البته برای فعالیت های طراحی در کل کشور فعال هستند.

خدمات مهندسی که توسط مجموعه گیچو سازه انجام می شود شامل: پیمانکاری ساختمان، پیمانکاری ویلا، نقشه برداری، دکوراسیون داخلی، ساخت استخر خانگی، حیاط سازی و… است و همچنین خدمات اجرایی ارائه شده شامل: تخریب، خاکبرداری،آرماتوریند،دیوارکشی، سنگ کار، کاشی و سرامیک، گچ کاری و… می باشد.

شاید تا حدودی بدانید مراحلی که یک پروژه عمرانی باید طی کند، شامل: بازدید از زمین و ریشه کنی، نقشه برداری و پیاده کردن نقشه، پیاده کردن محل پی ها و شناژ ها، آرماتور بندی، قالب بندی، ساخت بتن، بتن ریزی، اجرای به ترتیب ستون ها و تیر ها و سقف ها می باشد.

تیم گیچو سازه، پس از بازدید از زمین و بررسی کامل، شروع به آزمایش خاک می کند و پس از اطمینان از توانایی و کیفیت لازم خاک، نقشه کشی را شروع کرده و پس از آن وارد مرحله اجرایی ساخت و ساز می شود.

در تیم گیچو سازه، مهندسان عمران، معماری، برق و مکانیک، همچنین نیروهای اجرایی بنا، آرماتوربند، لوله کش و… حضور دارند؛ به واسطه ی همین تیم کامل، مراحل ساخت و ساز با سرعت و کیفیت بالاتری پیش می رود.

مرحله اول اجرایی، شامل: گودبرداری، آرماتوربندی فونداسیون، مقاوم سازی پیاده کردن پی‌ها، قالب بندی فونداسیون، بتن ریزی، ساخت و اجرای اسکلت فلزی، ساخت و اجرای اسکلت بتنی و اجرای سقف است.

مرحله دوم اجرایی شامل: دیواری چینی (بیرونی و داخلی) فاز دوم، اجرای تاسیسات و خدمات ساختمان، نصب دودکش، هواکش و سیستم فاضلاب، لوله کشی گاز، لوله کشی فاضلاب، لوله کشی برق و سیم کشی، اجرای تاسیسات و آتش نشانی، اجرای آهن کشی جای آسانسور، کف سازی طبقات، نصب چارچوب درب و پنجره و

گچ کاری است.

مرحله سوم اجرایی شامل: ظریف کاری و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان، کاشی و سرامیک کاری، اجرای نمای ساختمان، گچ کاری و نازک کاری، نصب کابین آسانسو، اجرای کابینت آشپزخانه، نصب چینی آلات بهداشتی، نصب درب ورودی داخلی و ورودی ساختمان، نصب کمدهای دیواری و نقاشی و دکوراسیون داخلی است.

در یک پروژه ی ساختمانی، یک مهندس ناظر حرفه ای، بسیار بر کیفیت سازه اثرگذار است.

در ادامه در توضیح مهندس ناظر، در ویکی پدیا آورده شده است:

مهندس ناظر ساختمان یا مهندس مقیم در کارگاه (به انگلیسیresident engineer) شخص حقیقییا حقوقی دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی است که در یکی از رشته‌های موضوع قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر اجرای صحیح عملیات ساختمانی ابنیه ساختمانی نظیر سازه ساختمان، معماری ساختمان، تأسیسات برقی و مکانیکی ساختمان جهت رعایت اصول و مقررات ملی ساخت و ساز توسط مجری ساختمان در حیطه صلاحیت مندرج در پروانه اشتغال خود نظارت می‌نماید.

همچنین در مورد وظایف یک مهندس ناظر آورده شده است:

نظارت بر عملیات اجرائی ساختمانی که به مسئولیت آنها احداث می‌گردد از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه‌ها و محاسبات فنی ضمیمه، گواهی مطابقت ساختمان با پروانه، نقشه و محاسبات و اعلام تخلف به شهرداری.

با تجه به اهمیت کار مهندسین ناظر،تیم گیچو سازه، این اطمینان را به ما داد که بهترین مهندسان را در تیم خود جمع کرده استکه علاوه بر دانش، عملکرد و نظم، دارای اخلاق و رفتار حرفه ای هستند که با توجه به سابقه درخشان آنها، کارفرمایان تا به امروز از همکاری با گیچو سازه، ابراز خرسندی کرده اند و این افتخاری برای تیم گیچو سازه است.

قطعا یک سازه برای رسیدن به بهترین کیفیت، علاوه بر مهندسین کاربلد و حرفه ای، به یک تیم اجرایی متخصص هم نیاز دارد که در گیچو سازه، تمام استادکارن، از فیلترهای اخلاقی و عملکردی عبور می کنند و بهترین آنها را انتخاب و در پروژه شروع به کار می کنند.

در گیچوسازه، اخلاق و عملکرد حرف اول را می زند و به واسطه ی همین، در سال های فعالیت این تیم، پروژه به پروژه بر اعتبار این نام افزوده می شود و کسانی که پروژه ی خود را به گیچو سازه سپرده اند، مانند ما، آن را به اطرافیان خود نیز پیشنهاد داده اند.

باتوجه به تجربه ی موفق از همکاری با گیچو سازه، برخود واجب دانستیم که در مورد این تیم کاربلد و حرفه ای، مطالبی را بیان کنیم.

در انتها لازم به ذکر است که مجموعه گیچو در ۳ بخش ساختمانی یعنی ساخت و ساز، املاک و مستقلات و آموزش های مهندسی در حال فعالیت می باشد که هر بخش نیروهای مختص به خود را دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها