علت بالا زدن فاضلاب در باران چیست؟

گاهی اوقات در برخی ساختمان ها هنگام بارندگی، فاضلاب از لوله ها بالا میزند و ساکنین ساختمان را با مشکلات زیادی رو به رو می کند. بالا زدن فاضلاب در زمان بارندگی دلایل مختلفی دارد. این مشکل تنها برای خانه های قدیمی اتفاق نمی افتد بلکه ساختمان های جدید نیز از این معضل در امان نیستند. در این مطلب قصد داریم علل بالا زدن فاضلاب در باران را بررسی و راه کار فوری برای برطرف کردن آن توضیح دهیم، با خدماتینو شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه معتبر در تهران همراه باشید.

علت بالا زدن فاضلاب در باران

چرا فاضلاب برخی ساختمان ها هنگام بارندگی بالا می زند؟

یکی از علل کلی بالا زدن فاضلاب در باران به دلیل تجمع آب هنگام بارندگی در منهول های فاضلاب شهری است. این مشکل هیچ ارتباطی به اداره آب و فاضلاب هم ندارد و تنها هنگام بارندگی های شدید این اتفاق رخ می دهد. اما اگر بخواهیم دلایل متداول گرفتگی لوله فاضلاب هنگام بارندگی را توضیح دهیم، موارد زیر از شایع ترین آنها هستند:

  • شن و ماسه
  • برگ درختان
  • گل و لای
  • چوب
  • اشیا
  • سنگ ریزه

هنگام بارندگی این مواد میتوانند داخل لوله وارد شوند و مسیر راه آب باران را مسدود نمایند. به عنوان مثال در خدمات لوله بازکنی گیشا، به دلیل بارندگی شدید، لوله راه آب باران یکی از ساختمان ها دچار گرفتگی با شن و ماسه و برگ درخت شده بود که توسط سرویسکاران حرفه ای رفع شد. شن و ماسه به راحتی میتوانند در لوله بمانند و در آنجا انباشته شوند. یکی از علت های اصلی بالا زدن فاضلاب در باران همین مورد می باشد که به طور مکرر برای خیلی از مردم در تهران و شهرهای دیگر اتفاق می افتد.

چطور از گرفتگی لوله در زمان بارندگی جلوگیری کنیم؟

چطور از گرفتگی لوله در زمان بارندگی جلوگیری کنیم؟

میتوان گفت راه حلی نه تنها برای جلوگیری از گرفتگی لوله هنگام بارندگی وجود ندارد بلکه این کار به طور کلی نیز امکان پذیر نیست. تنها راه حل، پیشگیری از گرفتگی های شدید می باشد. برای اینکار بهترین راه، قرار دادن توری های مناسب برای جلوگیری از ورود سنگ ریزه، برگ درخت، چوب و مواردی از این دست می باشد. با این کار میتوانید از گرفتگی شدید لوله فاضلاب در بارندگی و جمع شدن آب در پشت بام جلوگیری کنید.

یک راه حل ساده دیگر این است که بعد از بارندگی، درون لوله راه آب باران با فشار آب گرم بریزید. برای اینکار یک سطل را پر از آب گرم کنید و داخل لوله بریزید. این کار سبب می شود تا اگر چیزی در لوله ته نشین شده باشد، شسته شود. یکی از مشتریان مجموعه خدماتینو در ستارخان به دلیل ته نشین شدن گل و لای درون لوله راه آب باران ساختمانشان، به مرور زمان سبب رسوب گرفتگی شدید شده بود. به همین خاطر برای رفع آن باید از خدمات لوله بازکنی ستارخان استفاده می کرد. خوشبختانه با تجربه بالای لوله بازکن های این مجموعه موفق شدیم بدون آسیب به لوله، گرفتگی را برطرف نماییم.

رفع گرفتگی لوله های آب باران

رفع گرفتگی لوله های آب باران

بالا زدن فاضلاب در باران به دلیل گرفتگی و مسدود شدن لوله رخ می دهد. گاهی اوقات گرفتگی در بخش ابتدایی لوله می باشد و در بعضی موارد این گرفتگی در قسمت های پایین تر اتفاق می افتد.

برای رفع گرفتگی لوله ناودان سریع ترین راه، فنر زدن لوله به وسیله فنر برقی می باشد. فنر برقی میتواند هر نوع گرفتگی را به راحتی باز کند. یکی از مزیت های این دستگاه وجود فنر با متراژ های مختلف می باشد. با این ویژگی مهم نیست ساختمان چند طبقه می باشد و چه ارتفاعی دارد، چون اگر گرفتگی در بخش های پایینی لوله راه آب باران هم باشد، با فنر بلند می تواند گرفتگی را رفع کرد.

علاوه بر فنر زدن، دستگاه تراکم هوا نیز راه حل بعدی برای رفع مشکل بالا زدن فاضلاب در باران می باشد. البته استفاده از این دستگاه و دریافت نتیجه مثبت، بستگی به نوع گرفتگی دارد. چون این دستگاه هر نوع گرفتگی را نمیتواند برطرف کند. به عنوان مثال هنگام بارندگی یک شی وارد لوله یکی از مشتریان خدماتینو در منطقه صادقیه شد. در خدمات لوله بازکنی صادقیه، سرویسکاران مجموعه با فنر نتوانستند مسیر خروجی آب را باز کنند، به همین خاطر از دستگاه تراکم هوا استفاده کردند و مشکل حل شد. این دستگاه، هوا را با فشار زیاد وارد لوله می کند و گرفتگی رفع می شود.

هنگام گرفتگی و بالا زدن فاضلاب در بارندگی چه کار کنیم؟

برای رفع مشکل بالا زدن فاضلاب در باران میتوانید از سرویس های مجموعه خدماتینو استفاده کنید. در این شرکت بهترین سرویسکاران لوله بازکن به محل اعزام می شوند تا مشکل را به طور کل برطرف نمایند. در هر منطقه از تهران که باشید، کافی است نام خدماتینو را در گوگل جستجو کنید و یا به آدرس اینترنتی http://khadamatino.ir مراجعه نمایید و درخواست اعزام لوله بازکن به محل را ثبت کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها