تکه‌ای از یک دیوار باستانی در انگلیس کشف شد

کارکنان یک شرکت آب و فاضلاب در زیر یکی از خیابان‌های شلوغ نزدیک به مرکز شهر نیوکاسل در شمال شرقی انگلیس، در حین تعویض شاه لوله آب، تکه‌ای جدید از دیوار تاریخی هادریان را کشف کردند.

این قطعه دیوار که ۱۰ فوت (۳ متر) طول و نزدیک به دو هزار سال قدمت دارد، تنها جزء کوچکی از دیوار هادریان اصلی را تشکیل می‌دهد که از رودخانه تاین در شرق بریتانیا تا خور سالوی در غرب این کشور کشیده شده بود.

به گفته فیلیپا هانتر از شرکت خدمات پژوهش‌های باستان‌شناسی که مسئولیت ثبت این سازه تاریخی و حفاظت از آن را برعهده دارد، وجود قطعه‌ سنگ‌های بزرگ ثابت می‌کند که تکه دیوار کشف شده به فاز اولیه ساخت دیوار هادریان تعلق داشته چون در فازهای بعدی از سنگ‌های خیلی کوچک‌تر استفاده شد.

کشف تکه‌ای از یک دیوار باستانی در انگلیس
 بقایای دیوار مرزی هادریان در نزدیکی گرین‌هد

 

دیوار هادریان یک دیوار باستانی از جنس سنگ و کلوخ است که در سال ۱۲۲ میلادی به دستور هادیان، امپراطور روم، ساخته شد. ساخت این دیوار ۱۱۷ کیلومتری ۶ سال طول کشید. این دیوار که مرز شمالی امپراطوری روم در بریتانیا را مشخص می‌کرد، ساخته شده بود تا از این مرز در برابر حملات پیکت‌ها و دیگر قبایل سلتی حفاظت کند. دیوار هادریان در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شد.

شرکت خدمات پژوهش‌های باستان‌شناسی با انتشار پستی در حساب توییتری خود اعلام کرد به دلیل شلوغی محلی‌ای که این کشف در آن صورت گرفته، دیوار پس از رونمایی، تمیزکاری و ثبت دوباره در محل مدفون شده است و این شرکت انگلیسی به زودی از اطلاعات تکمیلی در این باره گزارشی منتشر خواهد کرد.

منبع ایرنا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها