آشنایی با رمز ارزها و خرید ارز دیجیتال

رمزارز یا ارز دیجیتال چیست؟ چرا ارز دیجیتال بخریم؟ تفاوت ارز دیجیتال با پول فیزیکی مانند اسکناس چیست؟ سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال چگونه است؟ و بسیاری از سوالات دیگر که افراد هنگام شنیدن واژه ی رمز ارز یا ارز دیجیتال به ذهنشان خطور می کند. در این مقاله قصد داریم تا به طور دقیق به همه ی این موارد بپردازیم و آشنایی کامل و مناسبی را با حوزه کریپتوکارنسی به شما بدهیم.

رمز ارز چیست؟

سوال بسیار مهمی که پیش از هر چیزی در این حوزه پرسیده می شود این است که ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟ قبل از تعریف و پاسخ به این سوال باید نکته ی مهمی را خدمت شما یادآور شویم. آن هم این است که ارز دیجیتال با رمز ارز متفاوت است اما در میان بیشتر مردم به اشتباه از این واژه مترادف با رمزارز استفاده می شود. به همین خاطر ابتدا اجازه دهید تا معنای واژه ارز دیجیتال را خدمتتان بگوییم. همانطور که از معنای تحت اللفظی این واژه بر می آید، به ارزهایی که ماهیت فیزیکی ندارند و دیجیتالی هستند ارز دیجیتال می گویند. به عنوان مثال پولی که داخل حساب بانکی شما وجود دارد و شما با استفاده از کارت بانکی اقدام به خرید می کنید نوعی ارز دیجیتال محسوب می شود. از طرف دیگر همین رمز ارزها یا ارزهای رمزنگاری شده زیر مجموعه ای از ارزهای دیجیتال محسوب می شوند چرا که غیر فیزیکی هستند اما بهتر است که از آن ها با همان نام رمزارز یا ارزهای رمزنگاری شده یاد کنید. بیایید تعریف دقیقی از واژه رمزارز داشته باشیم تا بهتر آن ها را درک کنید. رمز ارزها نوعی ارز هستند که به هیچ وجه به صورت فیزیکی وجود ندارند و توسط یک سری الگوریتم های پیچیده ی ریاضی و رمزنگاری در بستر بلاک چـین تولید می شوند. اینگونه ارزها از سال ۲۰۰۹ وارد جهان شدند. نخستین رمزارز جهان با نام بـیت کوین (BTC) توسط ساتوشی ناکاموتو که یک فرد مجهول و ناشناس است اختراع گردید. ارز بیـت کوین با ارزش ترین رمز ارز جهان محسوب می شود؛ جالب است بدانید در حدود ۵۱ درصد از حجم ارزش بازار (مارکت کپ) دنیای کریپتوکارنسی را بیـت کوین (Bitcoin) تشکیل می دهد و بقیه آن را هزاران آلت کوین دیگر مانند اتریوم، ریپل، شیبا اینو، دوج کوین و… تشکیل می دهند. همین جمله به تنهایی خودش نمایانگر این است که خرید بیـت کوین چه قدر می تواند ارزشمند باشد. البته هنوز عجله نکنید در ادامه به اینکه چطور رمز ارزی ارزشمند و مناسب را در جهت خرید و فروش و سرمایه گذاری تشخیص دهید، خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری بر روی رمز ارزها

علاوه بر اینکه با ارزهای دیجیتال یا همان رمز ارزها می توانید خرید و فروش کالا نیز انجام دهید قابلیت این را دارید که از طریق آن‌ها سرمایه گذاری نیز انجام دهید. برای مثال خرید ارز دیجیتال بیـت کوین یا اتریوم در یک قیمت مناسب و با یک تحلیل مناسب در آینده می تواند به شما سود مناسبی را برساند. اما چگونه تحلیل کنیم؟ چگونه بفهمیم که در حال حاضر خرید اتریوم مناسب است یا مثلا دوج کوین؟

تحلیل تکنیکال نمودار رمز ارزها

اگر بخواهید اقدام به خرید ارز دیجیتال و رمز ارز بکنید، دو راه کلی جهت انتخاب ارز مناسب پیش رو دارید.

  • پرس و جو از اطرافیان و اشخاص با تجربه
  • تحلیل و بررسی بازار توسط خودتان و انتخاب ارز مناسب

راه اول که کاملا ساده است اما اطمینانی که به راه دوم است بیشتر است؛ چرا که خودتان تحلیل می کنید و قطعا انسان ها به انتخاب و بررسی خودشان بیشتر اعتماد دارند تا دیگران مگر اینکه واقعا شخص خبره ای را بشناسید و به او بیشتر از خودتان در تحلیل و بررسی بازار اطمینان داشته باشید. در هر حال اگر خودتان تصمیم به یادگیری نمودار تکنیکال و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال دارید، نگران نباشید زیرا این کار ساده است و تنها نیاز به دقت و یادگیری یکسری نکات مانند کارکردن با اندیکاتورهای گوناگون دارد.

خرید ارز دیجیتال از صرافی اوکی اکسچنج

پس از اینکه تصمیم به سرمایه گذاری و ورود به بازار رمز ارزها را گرفتید باید وارد یک صرافی معتبر شوید و در آن اقدام به ثبت نام و گذراندن مراحل احراز هویت کنید. بهترین انتخاب برای شما استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال داخلی و معتبر است. ما به شما صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج را معرفی می کنیم. شما با استفاده از این صرافی می توانید به خرید و فروش بیش از ۴۰۰ رمزارز گوناگون بپردازید و در بخش تریدر نیز ترید کنید. از جمله این اقدامات می توانیم به فروش و خرید تتر، فروش و خرید اتریوم، فروش و خرید ریپل و… بپردازید.

نتیجه گیری

در هر حال یادتان باشد که بسیاری از افراد با خرید و فروش ارز دیجیتال (رمزارز) و سرمایه گذاری بر روی آن ها سودهای کلانی به دست آورده اند. اما به خاطر داشته باشید که در این بازار نباید بی گدار به آب بزنید و باید تحلیل و بررسی درستی از رمز ارز مدنظرتان داشته باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها