اجداد ما دایناسور ها را دیده اند بخش دوم

تصویر متعلق به یک نقاشی است که قبلا توسط یک سرخپوست در ایالت یوتای آمریکا کشیده شده بود.

چکیده در مقاله نخست در باره مشاهده دایناسور ها توسط اجداد انسان ها اشاره شد که در سراسر جهان نقاشی هاو آثاری وجود دارد که چهره دقیق دایناسور ها را ترسیم می کند و از آنجایی که در آن دوران دانش دیرینه شناسی مانند امروز وجود نداشته و اجداد ما قدرت داستان سرایی نداشتند احتمال آن تقویت می شود که اجداد ما دایناسور ها را دیده باشند امروز به برسی ادامه آثار و نقاشی ها می پردازیم.

Henry Rowe Schoolcraft یک زمین شناس سرخپوست بود که بطور گسترده در باره سرخپوستان به مطالعه می پرداخت  او داستان هایی ذر باره موجودی شنید که Unktehi صدایش می کردند موجودی بزرگ با شاخ های دارز در سال ۱۸۵۰ نقاشی هایی از

موجودی که احتمالا در باره وی در داستان شرح داده شده بود

غول Unktehi در بیچبارک تکثیر شده بود او بر اساس توصیفات به موجودی شبیه مار و لاکپشت بر خورد کرد که کاملا شبیه دایناسور بود سرخ پوستان قبیله Sioux از این موجود بعنوان موجودی بنام مار خزنده عظیم با پا شرح داده بودند  او بر اساس شنیده های خود چهره یک مار عظیم غولپیکر با پا و ستون فقرات را ترسیم کرد مشخصه اصلی این موجود دم سنگینش بود.همچنین بر اساس مشاهدات سرخپوستان این دایناسور شاخ بزرگی نیز بروی سرش داشت و در باتلاق زندگی می کرد اما شهردار تکامل گرای این شهر مانع از ادامه تحقیقات در باره این موجود شد.در جای دیگری از قاره آمریکا نیز این موجود مشاهده شده بود این بار تصویر این موجود بروی پیکره سنگی در کانادا ثبت شده بود.که کاملا به دایناسوری که سرخپوستان  Sioux از آن ثبت کرده بودن شباهت داردبه نظر می رسد خواستگاه و محل زندگی این نوع دایناسور ها آمریکای شمالی(آمریکا و کانادای امروزی)بوده است.

این تصویر در کتاب فسیل ها افسانه های نخستین آمریکا صفحه ۲۳۵ -۲۳۷ تصویری از یک دایناسور با مشخصات زیر ثبت شده است.این موجود دارای یک بدن کشیده پوست ضخیم گردن دراز و دو شاخ بود این نگاره باستانی بروی سنگی در Agawa Misshepezhieu در کشور کانادا در دیاچه پارک Lake Superior Provincial کشف شده است

تعدادی از سنگ های مشابه که در یک طرفت آنها تصویری از سر یک انسان و در طرف دیگر تصویری از یک ماموت و دایناسور درج شده است این سنگ ها در نزدیکی در یاچه ی کلورادو همراه با تعداد زیادی از ظروف سرخپوستان توسط W.L. Chalmers کشف شده است

 مشخصه بارز این سنگهای ۶۶ پوندی این است که از نوعی سنگ سبز رنگ تشکیل شده است که در آن ناحیه از آن نوع سنگ ها وجود ندارد.او وقتی مشغول گسترش مخازن آبیاری در حیاط خانه خود بود متوجه وجود این سنگ ها شد.در طرف دیگری از سنگها مردی نقاشی شده است که نماد های مخصوصی را با خودش نگه داشته است.

در پی انتشار مقاله ای در سال ۱۹۲۳ در باره این سنگ Jean Allard Jeancon باستانشناس و مدیر گروه باستان شناسی طبیعی کلورادو در مقاله ای :اگر می شد واقعی بودن این سنگ را اثبات کرد این بزرگترین کشف در تمامی پژوهش های انسانی شناخته می شد.و همه چیز در قاره آمریکا را حول و حوش گذشته انسان در این قاره تحت تاثیر قرار می داد.

امام من شکل های قابل توجهی از دایناسور ها و ماموت ها را در این سنگ ندیده ام متاسفانه این موضوع بی ارزش به نظر می رسد و باید در جایی از رودها جا داشته باشد تا موزه ها.

یک شی زینتی جالب دیگر که در کشور چین کشف شده است نیز بسیار جالب توجه است

این شی مربوط به دوران ژو ساروپود(سه قرن قبل از میلاد مسیح) در این جبعبه زینتی به وضوح دایناسور هایی که شکل گونه ای از دایناسور بنام Brachiosaur را داشته اند دیده می شوند اگر این موجود در آن دوران دیده نشده بود چگونه تصویر آن به این خوبی در این جعبه زینتی ترسیم می شد؟

تصویر روی جعبه را با تصویر ترسیم شده از سوی دانشمندان برای Brachiosaur مقایسه کنید.

یکی دیگر از قبایل آفریگایی با الهام از افسانه ها و داستان های اجداد خود در قرن ۱۸ مجسمه هایی را می ساختند که یاد آور جنگ های اجداد آنان باشد یکی از این جسمه ها توسط Sir Richard Owen  خریداری و به انگلیس آورده شده بود.این مجسمه سربازی را نشان می داد که روی دایناسوری سوار شده است بعدها فسیل این دایناسور در شمال یوتا کشف شد.

در سال ۱۹۲۴ برخی از مصنوعاتی که بیشتر به مصنوعات کشور روم باستان بودند در نزدیکی توسان آریزونا در یک حفاری بدسن آمدند نکته ارزشمند آن تصویر یک دایناسور بروی یک شمشیر بود گروه تاریخی آریزونا هنوز آن شمشیر را دارد

در تصویر زیر تصویری از سنگی است که به سنگ ICA شهرت پیدا کرده است و به نظر می رسد متعلق به ناحیه ناکازاست.در سال ۱۵۰۰ اسپانیایی ها سنگ هایی را که در غارهای پرو پیدا کرده بودند با خود به اسپانیا آوردند بروی این سنگ ها داستانهایی  از موجودات بسیار عجیبی نقش بسته است.ظاهرا این سنگها متعلق به تمدن اینکا ها بود.Juan de Santa Cruz Pachucuti Lumqui کتابی در باره سنگ های اسرار آمیز تمدن اینکا نوشت.او سپس برای جمعاوری بقیه سنگها دوباره به ناکازا رفت.در سال ۱۹۶۰ Dr. Javier Cabrera یکی از فرزندان وی در کودکی این سنگها را مشاهده کرد و سپس اقدام به مطاله بروی این سنگها کرد وی بیش از ۱۱۰۰۰ سنگ از این گونه را جمعاوری کرد.او امروز بازنشسته دانشگاه لیما است و مقام علمی خود را بخاطر مطالعه بروی این سنگها دارد.

  

یکی از شگفت انگیز ترین کشفها در این مورد مجسمه یک دایناسور بروی یک لیوان است که در موزه لیما نگهداری می شود و در معبدی در آن ناحیه که متعلق به سال های ۲۰۰-۷۰۰ بعد از میلاد مسیح است کشف شده است و درست شبیه به دایناسوری است که توسط دیرین شناسی بنام Stephen Czerkas کشف شده.

کشف اخیر از فسیل های sauropod نشان می دهد که این جاندار دارای پوستی سفید

رنگ بوده است.پوست سفید رنگ نشان می دهد که حیوتن دارای یک ردیف برآمدگی بوده که بعضی از آنها نازک و بعضی بلند بعضی ذخیم و بعضی نیز کوتاه بوده اند.(Czerkas, Geology, “New Look for Sauropod Dinosaurs,” December, 1992, p. 1,068.)

نچندان دور از دشت های نکازا در آمریکای جنوبی در شمال پرو در مکان هایی بنام موچه که مکان های هنری سرخپوستان در بین سالهای ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلادی بود کوزه سرامیکی قرمز رنگی به چشم می خورد که در موزه لاکو در پرو نگهداری می شود تصویری دایناسوری که بروی این کوزه نقش بسته است بروی سنگهای ICA نیز دیده می شود تصویر توسط Dr. Dennis Swift گرفته شده است.

در سال ۱۹۴۵ باستان شناسی بنام  Waldemar Julsrud  موفق به کشف ۳۳.۰۰۰ پیکره سرامیکی در حوالی کوه آل در آکامبرو مکزیک شد.بابرسی ها مشخص شد که پیکره ها مربوط به تمدنی است که از سال ۸۰۰ قبل ازمیلاد تا سال ۲۰۰بعد از میلاد زندگی می کردند.

 

 در سال ۱۹۵۴ دولت مکزیک تعداد زیادی از محققین را برای مطالعه بروی این موضوع فرستاد.Hapgood, Professor استاد انسان شناسی دانشگاه نیوهمپشایر با انجام برسی های فراوان از جمله تاریخگذاری رادیومتری گسترده و نورافشانی پس از قرار گرفتن در معرض تابش اشعه حرارتی صحت موضوع را تایید کرد.و دو مرد بخاطر معامله این اشیا در بازار سیاه دستگیر شدندنکته جالب دیگر این است که در محل کشف اشیا جممه یک مرد با لباس ابریشمی نیز کشف شده بود که جسد مرد سرخ پوست نیز متلعق به همان سالها بود.

دکتر دکتر ایوان T. ساندرسون بعد از پیدا کردن فسیل یک Brachiosaurus با شگفتی تمام نوشت این پیکره کوچک سفید قهوه ای جلا داده شده دید ما را نسبت به مطالب گذشته عوض می کند.نکته آن است که این پیکره فسیل کشف شده بسیاری از Brachiosaurus ها را که در شرق آفریگا و آمریکای شمالی کشف شده اند را نمایندگی می کند و من دقیقا آن را دوست دارم.

برای صحت بیشتر موضوع پیدا شدن پیکره دیگری از این دایناسور در نزدیکی ایگوآنودون در اواسط دهه  توسط شخصی بنام Julsrud است که یکی از اولین فسیل های اینگونه در دهه ۱۸۰۰ در نزدیکی مکانی که آن پیکره یافت شده بود پیدا شد.همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه زمان ساخت پیکره  Acambaro  متعلق به سال ۱۹۴۰ است یافت نشد.

عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آروشا

سلام البته آقای امیر اسماعیل درست میگند انسان بعد از انقراض دایناسورها به وجود آمد اما توجه داشته باشید اسرار ماورائ طبیعه هم میتونه این موضوع رو روشن کنه مثلا در فیلم دوران کهن شما می دیدید که یه ناهنجاری به دوران های باستان باز میشه خوب من میگم شاید این فیلم کاملا تخیلی نباشه در دوران های مختلف هم سرخ پوستان هم بومیان هم ملت های باستانی مثل مصر و مایا به وجود این موجودات عجیب اشاره کردند خوب حتی تئ ایران هم پیدامیشه تو تخت جمشید مجسمه ی هما رو دقت کنید سالها پیش موجود عجیبی از دریا… مطالعه بیشتر »

امیر اسماعیل

با سپاس فراوان از سایت بسیار خوبتان. از نظر من دایناسورها در زمان انسانها زندگی نمیکردند؛ زیرا: اولا، چگونه میشود حتی یک فسیل از آنها در طی ۶۵ میلیون سال پیش (زمان انقراض دایناسورها) یافت نشده باشد؟ دوم، همانطور که شما میدانید گذشتگان ما علاقه ی زیادی به داستان سرایی و افسانه سرایی داشتند و با ترکیب حیوانات گوناگون موجودات افسانه ای خلق میکردند(تا آنجا که آریایی ها در اوایل ورود به ایران بومیان را دیو پنداشتند.). شباهت برخی از این موجودات با دایناسورها امری شگفت نیست؛مثلا تصویر سوم این مطلب که سر موجود مانند سر گاو است. از جهتی… مطالعه بیشتر »

علم جو

سلام نگاه کنید هیچ روشی وجود ندارد که بشود که قدمت یک دایناسور را تخمین زد غیر از یک روش که اون هم کربن ۱۴ است و به دلیل اینکه کربن ۱۴ بعد از ۱۰۰۰۰ سال نابود میشود پس دایناسور ها یا همان اژدهایان که هر دو از لحاظ کلمه ای یک معنی را میدهند .در این ۱۰۰۰۰ سال زندگی میکنند.