۵ سند جعلی که تاریخ را تغییر داد!

همه ما میدانیم که نهادهای اطلاعاتی تا چه اندازه مهم است، ولی چیزی که نمیدانیم این است که قرن ها به همین شکل بوده و همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. اطلاعات اشتباه می تواند خطرناک باشد و میتواند یک دوره تاریخی را تغییر دهد.۵ سند جعلی که تاریخ را تغییر داد!  با تاریخ ما همراه باشید..

 

۱.پروتکل بزرگان صهیون 

زمان جعلی بودن پروتکل را ثابت کرد

این یک سند جعلی ضد یهودی ست که سعی بر ترسیم چهره یهودیان به عنوان توطئه گر داشته است. این پروتکل که اولین بار در سال ۱۹۰۳ منتشر شد، عمدتا مسئول پیگیری یهودیان  در طول تاریخ بود و همچنین جنایاتی که در آلمان نازی مرتکب شده بود. به مدت طولانی این پروتکل به یک باور عمومی تبدیل شده بود و متاسفانه هنوز سعی بر تحریف تاریخ و واقعی جلوه دادن این پروتکل هستند.


۲.خاطرات مستر همفر

این کتاب با عنوان ” اعترافات یک جاسوس بریتانیایی”، یک زندگینامه جعلی از یک جاسوس بریتانیایی می باشد که داستان مردیست که جنبش وهابیت را تاسیس کرد. این گزارش مدعی می شود که انگلیس مسئول این جنبش بود که در آغاز راهی  برای تضعیف اعتقادات مسلمانان و در نهایت به دست گرفتن جمعیت مسلمان بود.


۳.یادبود تاناکا

تاناکا گیچی

این یادبود نیز یک سند جعلی ست که ظاهرا توسط نخست وزیر ژاپن ، تاناکا گیچی نوشته شده و به جزئیات نقشه های ژاپن برای تسلط بر دنیا اشاره دارد که شامل فتح ایالات متحده، روسیه، چین و اروپا می باشد. هرچند امروزه ثابت شده که این سند جعلی می باشد ولی هنوز معلوم نشده که این سند روش تبلیغاتی شوروی بوده یا روش  چینی ها برای جلب حمایت ژآپن بوده است.


۴.خاطره مین

uss maine قبل از انفجار

یکی از اولین نمونه های روزنامه نگاری زرد، داستان هایی ست که تحت نظر جوزف پولیتزر و W.R. Hearts نوشته شد. گزارش های جعلی از اخباری از اردوگاه های مرگ و شکنجه اسپانیایی بود که هدفش برانگیختن خشم عمومی در امپراطوری اسپانیا بود. این کار به این دلیل انجام شد که در آن زمان سرمایه گذاران آمریکایی، نگران سرمایه های خود در مستعمره های اسپانیا بودند. غرق شدن U.S.S. Maine (چهار کشتی از نیروی دریایی ایالات متحده)  نهایتا منجر به جنگ آمریکا-اسپانیا شد.


۵.نامه لنتولوس

مجسمه ای از عیسی بن مریم

نامه لنتولوس یک شاهد عینی از ظهور عیسی مسیح ست که گفته می شودر توسط  پدر جد پونتیوس پیلاتس، یعنی پابلیوس لنتولوس نوشته شده است. ولی بعدها ثابت شد که معتبر نیست. طبق این نامه ظاهر عیسی مسیح را به صورتی خاص توصیف کرده است: صورتی کک و مکی با ریش و موی خرمایی بلند..

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها