۴ کتاب مقدس قبل از کتاب مقدس مسیحیان!

برخی افراد به اشتباه بر این باورند که کتاب مقدس مسیحیان اولین کتاب مقدسی ست که به دست امروزی ها رسیده است. در حالی که متون مذهبی بسیاری از ادیان مختلف در گذشته از دست رفته ولی ما در اینجا ۵ کتاب مقدس قبل از کتاب مقدس مسیحیان! به شما معرفی می کنیم:

 

۱.کتاب مصری ماد 

متاسفانه کتاب مردگان به طور کامل به دست نسل ما نرسیده است. طبق آنچه میدانیم، از چندین متن تشکیل شده که روی پاپیروس و یا اشیا دیگر نوشته شده بود. به طور کلی کتاب ماد، یک کتاب مذهبی و جادویی بود. موضوع مرگ و زندگی پس از مرگ یکی از برجسته ترین موضوعات این متون بود. این کتاب تحت تاثیر کتاب ده فرمان به موسی نوشته شد. اینها دقیقا مشابه یکدیگر هستند به طور مثال کتاب ماد میگوید “من سرقت نمیکنم” در حالی کتاب فرمانهای موسی می گوید ” نباید سرقت کنید”. قدمت اولین متن کتاب مصری ماد به اوایل ۳۱۵۰ قبل از میلاد بر می گردد.


۲.حماسه گیلگامش

داستان سیل بزرگ، مار در باغ عدن، و بسیاری از داستان های مقدس دیگر تحت تاثیر شعر حماسی بین النهرین یا میان رودان شکل گرفته اند. این حماسه گیلگامش هم در ۲۱۰۰ قبل از میلاد نوشته شده است. این داستانی ست درباره  پادشاه گیلگامش و انکیدو، مردی که توسط خدا فرستاده شد تا مردم گیلگامش را از ظلم و ستم آزاد کند. حماسه گیلگامش قبل از اودیسه هومر بوده و برخی این باورند که تحت تاثیر آن شکل گرفته است.


۳.کتاب ریگودا هندوئیسم

ریگودا مجموعه ای از سرودهای هندو می باشد که بین ۱۵۰۰ و ۱۲۰۰ قبل از میلاد به وجود آمده است. برخی بر این باورند که ریگودا اولین بار در قرون وسطی ثبت شده است. با این وجود یکی از قدیمی ترین متون مذهبی نوشته شده به زبان هندو اروپایی می باشد. این تنها کتاب این لیست ۴ تایی ماست که هنوز در دسترس مردم قرار دارد. سرودهای این کتاب به خدایان و پدیده های مختلف اختصاص دارد.


۴.متون زرتشتیان

متون زرتشتیان یکی از قدیمی ترین ادیان توحیدی دنیاست که حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ قبل از میلاد در ایران به وجود آمد. مسیحیت از زرتشت تاثیرات زیادی پذیرفته است. به طور مثال داستان ایجاد دنیا در هفت روز به گفته اوستا. همچنین دین زرتشتی باعث پیدایش مفاهیمی از قبیل فرشتگان،دیوها، و ایده بهشت و جهنم شد.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها