توالت در قدیم! | کشف توالت قدیمی از امپراطوری چین + عکس

تصاویر توالت های عجیب قدیمی از امپراطوری چین و سیستم آن را در زیر میبینید:

به تازگی قطعاتی پراکنده از یک توالت که دارای یک لولۀ خمیده برای انتقال فاضلاب بوده است، در کاوش‌های انجام شده در سایت‌باستان‌شناسی یویانگ (Yueyang) در استان شان‌شی چین کشف شده است. محققان با صرف چند ماه زمان توانسته‌اند قطعات این توالت را به هم متصل کنند و تصویری از شکل واقعی آن به دست بیاورند.
این توالت که قدمت آن به ۲۴۰۰ سال پیش می‌رسد در ویرانه‌های یک قصر باستانی در شهر یویانگ پیدا شد. باستان‌شناسان احتمال می‌دهند که این توالت متعلق به شین ژیائوگونگ از سلسلۀ شین و یا لیو بانگ اولین امپراطور سلسلۀ هان بوده باشد. محلی که توالت در آن پیدا شده، یکی از قصر‌های حکومتی چین در دوران باستان بوده است.

نظریات محققین

به گفتۀ لیو روی، از محققان موسسۀ باستان‌شناسی در آکادمی علوم اجتماعی چین، یک شیء تجملاتی مثل این توالت دارای لوله، در آن زمان تنها توسط عالی‌رتبه‌ترین اعضای جامعه می‌توانست استفاده شود. او می‌افزاید: «این اولین و تنها توالت باستانی دارای لوله است که در چین کشف شده است. همۀ اعضای گروه کاوش شگفت‌زده شده بودند و البته کلی هم خندیدند!».

این توالت در یک محیط داخلی در قصر کار گذاشته شده بود و لوله‌ها فاضلاب را به یک گودال در بیرون قصر هدایت می‌کرده‌اند. احتمالا هر بار که توالت مورد استفاده قرار می‌گرفته، خدمتکاران داخل آن آب می‌ریخته‌اند.

لیو گفت که قسمت بالای توالت در جریان حفاری پیدا نشده است و بنابراین نمی‌توان به طور دقیق گفت که استفاده‌کنندگان توالت روی آن می‌نشسته‌اند یا به شکل دیگری از آن استفاده می‌کرده‌اند. البته با توجه به اطلاعات قبلی که برای مثال از سنگ‌نگاره‌های روی گور‌های سلطنتی سلسلۀ هان به دست آمده است، می‌توان حدس زد که استفاده‌کنندگان این توالت‌ها روی آن‌ها به حالت چمباتمه می‌نشسته‌اند.

تا پیش از این تصور می‌شد که اولین توالت دارای لولۀ فاضلاب در چین در قرن ۱۶ میلادی اختراع شده باشد. کارشناسان در حال حاضر در حال بررسی و تحلیل خاک موجود در این توالت هستند و امیدوارند با پیدا کردن بقایای مدفوع انسان، بتوانند اطلاعاتی دربارۀ عادات غذایی مردمان عهد باستان به دست بیاورند. البته تا الان تنها چیزی که در این خاک پیدا شده، رد پای کود‌هایی است که کشاورزان چینی در دوران سلسلۀ هان استفاده می‌کرده‌اند.

منبع شهر خبر
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها