معرفی هتل های سنتی یزد

شهر یزد بهشت علاقه‌مندان به تاریخ محسوب می‌شود. اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید راهی شهر بادگیرها شوید و سفری جذاب به گذشته‌های دور داشته باشید راه را درست آمده‌اید. در این نوشتار بخشی از هتل های سنتی یزد را برای اقامتی به یادماندنی در این شهر به شما معرفی خواهیم کرد. اگر تا پایان این مطلب همراه ما باشید بی‌تردید می‌توانید یک هتل سنتی مناسب را برای اقامت خود انتخاب نمایید.

هتل های سنتی یزد

 در این بخش سری به هتل های یزد می‌زنیم خانه‌هایی که فارغ از محلی برای اقامت یک جاذبه دیدنی محسوب می‌شوند. توصیه می‌کنیم به اقامت در این خانه‌ها اکتفا نکنید و با بازدید از این خانه‌های سنتی در واقع سفری به گذشته‌های دور داشته باشید و از تجربه‌ای نو لذت ببرید. در ادامه هتل های سنتی یزد با ستاره‌های مختلف از نظرتان خواهد گذشت.

هتل باغ مرشد یزد

  هتل باغ مرشد یزد هتلی سه ستاره است. برای رسیدن به این هتل باید به میدان مارکار و ابتدای بلوار بسیج بروید. درست رویروی شهرداری منطقه ۲ هتل باغ مرشد را خواهید دید.  درب چوبی زیبایی با دو لنگر فلزی شما را به درون خانه هدایت می‌کند. جالب است بدانید که با ورود به این خانه در واقع به روزگار زندیه و قاجاریه قدم خواهید گذاشت. باغ مرشد خانه‌ای دو طبقه است. در میانه حیاط حوضی مستطیل شکل با آبنمایی زیبا قرار گرفته است و تخت‌های چوبی اطراف حیاط با چیدمانی منظم مسافران خسته از راه را به استراحتی کوتاه و دلنشین دعوت می‌کند.

اتاق‌های هتل باغ مرشد حس و حال زندگی در گذشته‌های دور را به شما خواهد داد و آرامش مثال زدنی حاکم بر فضای‌
اتاق‌ها تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. آنـچه بیش از هر چیز در واحدهای اقامتی هتل نظرتان را جلب خواهد کرد، درب‌های چوبی، لوازم تزیینی و چیدمان ساده اما زیبای اتاق‌هاست. در این هتل می‌توانید انواع اتاق‌های دو تخته، سه تخته و چهار تخته را  با امکاناتی مناسب رزرو نمایید. علاوه‌بر این اگر خانوادگی سفر می‌کنید می‌توانید اتاق‌های پنج نفره کانکت (متصل به هم) را رزرو نمایید.

هتل باغ مرشد یزد را در واقع به نام هتل باغ رستوران مرشد نیز می‌شناسند. در این هتل یک مجموعه پذیرایی با انواع غذاهای ایرانی و بومی تدارک دیده شده است. در رستوران هتل می‌توانید روی سکوهای مفروش یا تخت‌های چوبی بنشینید و از صرف غذایی دلچسب لذت ببرید. کافی شاپ و چایخانه سنتی هتل نیز با فضایی دنج و زیبا مکانی مناسب برای ترتیب یک دورهمی و گپ و گفتی دوستانه است. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به خدمات خشکشویی، روم سرویس و اینترنت اشاره کرد. باید گفت؛ نزدیکترین جاذبه دیدنی به این هتل آتشکده زردشتیان است که می‌توانید با یک پیاده روی کوتاه از این بنای زیبا دیدن نمایید.

هتل مشیر الممالک یزد

در ورودی شهر هتل سنتی دیگری قرار دارد که به خوبی توانسته دل از مسافران یزد ببرد. هتل مشیر الممالک یزد در بلوار مشیر قرار دارد. این هتل در واقع باغی به سبک و سیاقی قاجاری است که تمام عناصر یک خانه سنتی را در خود جای داده است.

نمای این خانه تماشایی آجری است و  درب زیبای چوبی با شیشه‌های رنگین و کاشی کاری آبی رنگ بالای درب اولین چشم اتدازی است که از این خانه خواهید داشت. فضای زیبای محوطه، فوارهای آب و محیطی دلچسب از دیگر ویژگی‌های هتل مشیرالممالک یزد است. اگر پای خاطرات کسانی که این هتل را برای اقامت انتخاب کرده‌اند بنشینید حتما از دو طوطی زیبای خوش سخن این خانه قجری سخن خواهند گفت. دو طوطی که با شیرین زبانی تمام به مسافران خوش‌آمد می‌گویند.

 از ویژگی‌های معماری این هتل که به خوبی هنر و سلیقه ایرانیان را به رخ می‌کشد می‌توان به سقف‌های بلند آجری، طاقچه‌ها، پنجره‌های چوبی مشبک و کاشی کاری‌های زیبا اشاره کرد. با اقامت در هر یک از اتاق‌های این هتل به گذشته‌های دور سفر خواهید کرد. در این هتل می‌توانید اتاق‌های یک تخته تا چهار تخته را برای اقامتی آرام رزرو نمایید. اگر هم ترجیح می‌دهید در فضایی بزرگتر اقامت داشته باشید رزرو سوئیت‌های این هتل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

هتل مشیر الممالک یزد چندین رستوران برای پذیرایی از مسافران دارد به این ترتیب با هر سلیقه غذایی که باشید سلیقه شما تامین خواهد شد. رستوران نقاشی، رستوران باغ و رستوران یزد از انتخاب‌های شما برای صرف غذایی دلچسب در این هتل محسوب می‌شود. کافی شاپ هتل نیز مکانی دنج و زیبا برای صرف نوشیدنی و دسر مورد علاقه‌تان است. اگر جزو کسانی هستید که ورزش را در سفر نیز فراموش نمی‌کنید با اقامت در این هتل می‌توانید از امکانات باشگاه بدنسازی هتل استفاده نمایید. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به سالن کنفراتس، پارکینگ، فروشگاه صنایع دستی، آتلیه، روم سرویس و …. اشاره کرد.

هتل تاریخی لب خندق یزد

هتل تاریخی لب خندق یزد خانه‌ای متعلق به روزگار قاجاریه است. این خانه زیبا اکنون هتلی سه ستاره است که به میهمانان به نحوی شایسته خدمات رسانی می‌کند. هتل تاریخی لب خندق در خیابان قیام و در کوچه لب خندق قرار گرفته دارد. ناگفته نماند، این خانه را به نام خانه طیبی نیز می‌شناسند.

 با ورود به این خانه یک خانه کویری زیبا در مقابلتان قرار خواهد گرفت. لب خندق دارای دو حیاط اصلی و حیاط نارنجستان است. حوض آب، گل و گیاه اطراف محوطه و همینطور تخت‌هایی چوبی و لوازم تزیینی در بدو ورود توجه شما را جلب خواهد کرد. هتل خندق اقامتگاهی دنج و با صفاست. در این هتل می‌توانید اتاق‌های یک تخته تا چهار تخته را با امکاناتی ۳ ستاره رزرو نمایید. برخی از اتاق‌ها نیز در زیر زمین قرار دارند و اتاق‌های چهار تخته به صورت دوبلکس هستند. گفتنی است این هتل رستوران ندارد اما می‌توانید برای صرف غذا به رستوران سنتی شهرزاد در نزدیکی این هتل بروید.

قرار گیری هتل تاریخی لب خندق یزد در نزدیکی بازارهای سنتی یزد (بازار خان، بازار پنجه علی، بازار زرگرها) از ویژگی‌های خوب این هتل محسوب می‌شود.

هتل جاده ابریشم یزد

 هتل جاده ابریشم یزد یک ستاره دارد. این هتل مناسب کسانی است که می‌خواهند هزینه کمتری بابت اقامت در یزد، بپردازند و علاوه‌بر این در خانه‌ای سنتی با امکاناتی مناسب نیز اقامت داشته باشند. هتل جاده ابریشم یزد را در خیابان مسجدجامع و کوچه تل خاکستری خواهید یافت.

این خانه تاریخی را جزو قدیمی‌ترین خانه‌های یزد باید دانست، چرا که قدمت آن به دوران صفویان بر می‌گردد. بعد از عبور از درب چوبی خانه وارد دالانی خواهید شد که شما را به سمت حیاط مصفا، حوض آب و تخت‌های چوبی هدایت می‌کند. معماری ایرانی در سراسر این اقامتگاه جلوه‌ای خاص دارد. هتل جاده ابریشم از آن دسته هتل‌هایی است که فضای دنج و آرامش شما را ترغیب می‌کند که چند روزی را در این خانه بمانید و از سیر در گذشته لذت ببرید.

در هتل جاده ابریشم یزد می‌توانید اتاق‌های یک تخته تا سه تخته را رزرو نمایید. اتاق‌های هتل در عین سادگی چیدمانی هماهنگ و امکاناتی مناسب دارد. هتل جاده ابریشم رستورانی با صفا دارد که انواع غذاهای ایرانی و بومی را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید و نوش جان کنید. خوب است بدانید بساط چای در این هتل همیشه براه است و می‌توانید بر تخت‌های چوبی تکیه کنید و چایی دلچسب را نوش جان نمایید.

از دیگر امکانات این هتل باید به راهنمای تور و خدمات گردشگری، چایخانه سنتی، اتاق چمدان، خدمات خشکشویی، پذیرش ۲۴ ساعته و تاکسی سرویس اشاره کرد.

هتل داد یزد

هتل داد از دیگر هتل های سنتی یزد است که به خوبی توانسته رضایت میهمانانش را جلب کند. این هتل زیبا چهار ستاره دارد.  رزرو هتل داد یزد مناسب کسانی است که می‌خواهند علاوه‌بر این که حال و هوای یک خانه سنتی را تجربه کنند اما امکاناتی به روز نیز داشته باشند. برای رسیدن به هتل داد یزد باید به خیابان دهم فروردین بروید. این هتل قدمتی برابر با صد سال دارد. در واقع باید گفت؛ هتل داد به اندازه یک قرن رازهای مگو و نگفته‌های بسیار دارد.

سازه هتل به سبک سنتی گودال باغچه است. گودال باغچه در واقع به فضایی گفته می‌شود که در بخش زیرین ساختمان ساخته می‌شود و دارای حیاطی مصفاست و با چند پله به ساختمان اصلی متصل می‌گردد. تمامی عناصر یک خانه سنتی را در هتل داد خواهید دید؛ قوس‌های زیبا، بادگیرها، طاق نماها، درب‌های چوبی و… از دارایی‌های این خانه سنتی محسوب می‌شود.

از سازه و معماری هتل داد که بگذریم باید از اتاق‌هایش گفت. اتاق‌هایی که فضایی صمیمی و گرم را به میهمانانش هدیه
می‌کند. در این هتل می‌توانید انواع اتاق‌های یک تا سه تخته را رزرو نمایید. اگر خانوادگی سفر می‌کنید می‌توانید اتاق‌های کانکت هتل را رزرو کنید تا فضایی تفکیک شده را در اختیار داشته باشید. اگر هم برای گذارن روزهای خاطره انگیز ماه عسل راهی یزد می‌شوید می‌توانید سوئیت‌های ماه عسل هتل داد را رزرو کنید.

با وجود دو رستوران مجهز و زیبا در هتل داد برای صرف غذایی خوشمزه نیازی نیست از هتل خارج شوید. رستوران‌های هتل داد با ایجاد فضایی زیبا و صمیمی، سرویس دهی به موقع و طبخی با کیفیت شما را ترغیب می‌کند که باز هم برای صرف غذایی خوشمزه رستوران‌های این هتل را انتخاب نمایید.

 در حیاط اصلی هتل داد یزد می‌توانید در حین صرف نوشیدنی یا دسر مورد علاقه‌تان زیبایی‌های این سازه تماشایی را نیز از نظر بگذرانید و در دل به معمار با سلیقه این بنا آفرین گویید. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، خدمات خشکشویی، اینترنت، فروشگاه صنایع دستی، پارکینگ، سالن‌های چند منظوره و…. اشاره کرد.

هتل سنتی آواسا یزد

 هتل سنتی آواسا یزد از دیگر هتل های سنتی یزد با امتیاز چهار ستاره است. این هتل در خیابان مهدی و جنب پارک وحشی بافقی قرار دارد. برای رسیدن به این خانه سنتی زیبا باید به خیابان مهدی بروید؛ درست جنب پارک وحشی بافقی هتل آواسا را خواهید دید.

 این خانه صد ساله (خانه محرمی‌ها) اکنون با امکاناتی بروز تبدیل به هتلی سنتی شده است؛ که اگر از اقامتی با حال و هوای گذشته لذت می‌برید و علاوه‌بر این می‌خواهید امکاناتی مناسب را در حین اقامت داشته باشید راه را درست آمده‌اید.  به محض ورود به هتل آواسا حکایت همان حوض آب و درب‌های چوبی، اتاق‌های دور تا دور ساختمان و همینطور پله‌هایی که شما را به سمت زیر زمین هدایت می‌کند شما را به گذشته های دور خواهد برد. نارنجستان، بادگیر و تالار از دیگر بخش‌های دیدنی این خانه زیبا محسوب می‌شود.

 اتاق‌های هتل آواسا چیدمانی شیک و زیبا دارد و حفظ معماری گذشته در هر یک مشهود است. در این هتل می‌توانید انواع
اتاق‌های یک تخته تا چهار تخته را با امکاناتی مطلوب رزرو نمایید. اگر می‌خواهید برای صرف غذا منویی ویژه در اختیارتان قرار گیرد بهتر است از رزرو میز در رستوران سنتی هتل غافل نشوید. در این رستوران می‌توانید غذای مورد علاقه‌تان را از انواع ایرانی، فرنگی و بومی نوش جان کنید و از فضای زیبای این رستوران لذت ببرید. اگر تصمیم دارید با دوستانتان در محیطی دنج و زیبا بنشینید گپی بزنید می‌توانید به کافی شاپ هتل بروید. از دیگر امکانات هتل سنتی آواسا یزد باید به فروشگاه صنایع دستی، خدمات خشکشویی، اینترنت، صندوق امانات، اشاره کرد.  

هتل سنتی پارس یزد

 در محله معروف فهادان (بافت تاریخی یزد) درست جنب درمانگاه خانه سنتی زیبایی قرار دارد. خانه‌ای به جا مانده از دوران قاجار که با محیطی دلنشین و زیبا دل از مسافران ربوده است. با عبور از چند پله به سمت پایین به درب ورودی این خانه خواهید رسید. هتل سنتی پارس دو حیاط کوچک نقلی دارد که با تزییناتی زیبا مکانی مناسب برای ثبت خاطرات لذت بخش در قاب دوربینتان خواهد بود. حوض آبی زیبا، میز و صندلی و تخت‌های چوبی اطراف آن در حیاط این خانه تماشایی به شما نوید استراحتی کوتاه و گپ و گفتی دوستانه را می‌دهد.  

در هتل سنتی پارس یزد می‌توانید انواع اتاق‌های یک تا چهار تخته و پنج تخته را رزرو نمایید. واحدهای اقامتی هتل تمیز و مرتب است و در انجام وظایف خانه داری دقت لازم انجام می‌شود. لوازم اتاق‌ها به درستی در جانمایی شده‌اند و در این مورد به نیازهای اقامتی میهمانان توجه شده است.

 اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید می‌توانید با خیال راحت ماشین خود را در پارکینگ غیر مسقف هتل قرار دهید. این پارکینگ به دوربین مدار بسته مجهز است. با اقامت در هتل سنتی پارس یزد از امکاناتی نظیر؛ راهنمای تور محلی و اینترنت برخوردار خواهید شد. باید گفت این هتل رستوران ندارد اما می‌توانید با هماهنگی قبلی با پذیرش هتل از رستوران‌های طرف قرار داد هتل غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. یا اینکه با یک پیاده روی ۵ دقیقه‌ای به رستوران ایساتیس در نزدیکی هتل بروید.

هتل سنتی فاضلی یزد

هتل سنتی فاضلی یزد هتلی سه ستاره است. این هتل در خیابان مسجد جامع و در میدان وقت الساعت قرار دارد. جالب است بدانید که این هتل سه دوره تاریخی (صفویه، قاجاریه و پهلوی) را برخود دیده است. از ویژگی‌های خوب این خانه باید به دسترسی راحت به مکان‌های دیدنی شهر اشاره کرد. به طوریکه با اقامت در این هتل براحتی و با یک پیاده روی کوتاه می‌توانید به مسجد جامع یزد بروید و از دیدن شکوه معماری این مسجد لذت ببرید.

نمای ساختمان هتل فاضلی آجری است و چهار پنجره زیبا روی نمای ساختمان (بیرونی) با شیشه‌هایی رنگین قرار دارد و یک درب کوچک شما را به دنیای این خانه زیبا هدایت می‌کند. هتل سنتی فاضلی نیز مانند دیگر خانه‌های کویری تمامی ارکان این نوع خانه‌ها را در خود جای داده است. از حوض آب گرفته تا درب‌های چوبی شکیل و زیبا و بادگیر‌های تماشایی همه و همه برای تجربه آرامشی ناب در این خانه کافی است.

 اتاق‌های هتل طبق معماری یک خانه سنتی دور تا دور حیاط قرار گرفته‌اند. در این هتل می‌توانید بسته به تعداد نفرات انواع اتاق‌های یک تا چهار تخته را رزرو نمایید. اگر هم می‌خواهید فضایی بزرگتر و البته امکانات بیشتری داشته باشید می‌توانید سوئیت‌های یک خوابه (پنج نفره) هتل را رزرو کنید. برای سفارش غذایی لذیذ و دلچسب در این خانه سنتی دو رستوران سنتی هتل با منویی از وعده‌های ناهار و شام برای میهمانان مهیاست.

اگر هم می‌خواهید با دوستانتان در فضایی زیبا و صمیمی بنشینید و لحظاتی خاطره انگیز را سپری کنید کافی شاپ چتر هتل مناسب شماست. این کافی شاپ با قرارگیری روی بام این خانه چشم اندازی زیبا را از شهر یزد به شما می‌بخشد. سقف این بخش از هتل با چترهای رنگی تزیین شده و جلوه‌ای خاص به فضا بخشیده است. در این کافی شاپ می‌توانید انواع
نوشیدنی‌های سرد و گرم و همینطور کیک‌های خوشمزه کافی شاپی را نوش جان کنید. از دیگر امکانات هتل سنتی فاضلی یزد می‌توان به فضای پارک خودرو در مقابل هتل، راهنمای تور، اینترنت، صندوق امانات، روم سرویس و خدمات تور و بلیط اشاره کرد.

هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار یزد هتلی چهار ستاره است. این خانه در واقع متعلق به یک تاجر مشهور یزدی بوده است. خانه‌ای که به زیبایی هر چه تمام به هنر معماران ایرانی مزین است و اکنون هتلی زیباست که به نحوی شایسته از میهمانان پذیرایی می‌کند. خانه
ملک التجار در مسیر بازار قرار دارد. به طوریکه برای رسیدن به این خانه باید ابتدا به خیابان قیام بروید و از میان بازار پنجه علی بگذرید. با اقامت در این هتل علاوه‌بر این که در یکی از بهترین هتل های سنتی یزد قرار خواهید گرفت دسترسی خوبی هم به جاهای دیدنی شهر خواهید داشت.

بخش‌های مختلف این خانه شامل شاه نشین، بخش زمستانه و تابستانه، اتاق‌هایی با نقاشی‌ها و آیینه کاری‌های زیبا، حوض آبی دلنشین، بادگیرها و …. است. علاوه‌بر این، این خانه دارای راهروهایی زیر زمینی است که قسمت‌های مختلف بنا را به هم متصل می‌کند. از سبک و سیاق و تزیینات این خانه می‌توان به خوبی خوش سلیقگی و البته متمول بودن صاحب خانه را حدس زد.

جالب است بدانید که هر کدام از اتاق‌های هتل دارای تزیینات و طراحی داخلی منحصر به فردی است. اتاق‌ها داری نقاشی‌های هنرمندانه‌ای است که به خوبی هنر نقاشش را به رخ می‌کشد. با اقامت در این هتل از دیدن اتاق آئینه و اتاق نقاشی غافل نشوید. تزیینات آئینه کاری و نقاشی‌های این اتاق‌ها شما را به وجد خواهد آورد. در هتل ملک التجار می‌توانید بسته به تعداد نفرات و البته سلیقه خود انواع اتاق‌های یک تا چهار تخته را رزرو کنید. اتاق‌ها دور تا دور حیاط قرار دارند و چشم انداز زیبایی از محوطه را به شما می‌بخشند.

 رستوران هتل در حیاط مرکزی قرار دارد. در کنار حوض آبی زیبا و با تکیه بر تخت‌های چوبی یا انتخاب میز و صندلی
می‌توانید ضمن لذت بردن از فضایی دلنشین غذای مورد علاقه‌تان را نیز نوش جان نمایید. کافه و رستوران سنتی هتل هم در زیرزمین این خانه قرار دارد. فضای این رستوران برای برگزاری انواع مراسم وجشن‌های شما نیز مناسب است. از دیگر امکانات هتل ملک التجار یزد می‌توان به برگزاری انواع تورهای گردشگری، پذیرش ۲۴ساعته، صندوق امانات،تاکسی سرویس و اینترنت اشاره کرد.

هتل فهادان یزد

درست روبروی زندان اسکندر در محله معروف فهادان خانه سنتی زیبایی قرار دارد که اکنون به هتلی چهار ستاره تبدیل شده است. نقطه قرارگیری هتل در محله‌ای تاریخی موجب شده تا با اقامت در این هتل براحتی و بدون اتلاف وقت بتوانید به
مکان‌های تاریخی سری بزنید.   

هتل فهادان یزد را هتل موزه نیز می‌نامند و باید گفت اطلاق چنین نامی به این هتل بیراه نیست چرا که کافی است در هتل قدمی بزنید تا با مجموعه‌ای از اشیای قدیمی روبرو شوید؛ که می‌تواند ساعاتی شما را به گذشته‌های دور ببرد. معماری این خانه برگرفته از معماری سنتی و اصیل است. هتل فهادان دارای حیاط اصلی و نارنجستان است. عمارت کلاه فرنگی، بادگیرهای زیبا، چاه خانه و سرداب و…. از جاهای دیدنی این خانه محسوب می‌شود. که پیشنهاد می‌شود حتما در زمان اقامت در این هتل از دیدن زیبایی‌های تاریخی و معماری این هتل غافل نشوید.

باید گفت؛ حیاط مرکزی هتل اکنون رستورانی زیباست که با سرویس دهی به موقع و نظمی خاص مهیای پذیرایی از میهمانان است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سفارش دهید. کافه سنتی هتل نیز مکانی مناسب برای صرف انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسرهای خوشمزه است. در هتل فهادان یزد می‌توانید انواع اتاق‌های یک تخته، تا پنج تخته را رزرو کنید. البته اگر می‌خواهید امکانات بهتری نصیبتان شود رزرو اتاق‌های vip  هتل گزینه مناسب‌تری است. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به دسترسی به اینترنت، خدمات خشکشویی و خدمات تورهای گردشگری اشاره کرد.

هتل سنتی خوان دوحد یزد

هتل سنتی خوان دو حد یزد سه ستاره دارد. برای رسیدن به این هتل باید به بلوار شهید عاصی زاده و کوچه سنگ ریزه بروید. در این کوچه درب چوبی زیبایی روبرویتان قرار خواهد گرفت که شما را به روزگاران گذشته خواهد برد. این خانه قصه‌های شنیدنی بسیار دارد که باید با گوش جان شنید و لذت برد. از هشتی (هشت ظلعی) که وارد حیاط اصلی شوید فضایی منحصر به فرد را مقابتان خواهید داشت فضایی دلچسب که نوید اقامتی خاطره انگیز را در بدو ورود به شما خواهد داد.

 کافی است در حیاط چشم بچرخانید تا پنج دری‌های و سه دری‌هایی که دور تا دور حیاط قرار گرفته‌اند را مشاهده کنید.
اتاق‌های تو در تو با تزییناتی هنرمندانه شما را ترغیب می‌کند تا هر چه زودتر اتاق خود را تحویل بگیرید و پا به دنیای پشت این درهای بسته بگذارید. در این هتل می‌توانید انواع اتاق‌های یک تخته تا پنج تخته را رزرو کنید.

با اقامت در هتل سنتی خوان دو حد یزد برای صرف غذایی لذیذ می‌توانید به رستوران هتل بروید و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سفارش دهید. این رستوران خارج از هتل قرار دارد. از دیگر امکانات هتل سنتی خوان دو حد یزد می‌توان به کافی شاپ، خشکشویی، اینترنت و پارکینگ غیر مسقف اشاره کرد.  

هتل فیروزه یزد

برای رسیدن به یکی دیگر از هتل های سنتی یزد باید به خیابان مهدی بروید، جنب بانک رفاه هتل فیروزه یزد قرار گرفته است. این هتل سه ستاره است.. اگر دلتان حال و هوای خانه مادربزرگ‌ها را دارد هتل فیروزه انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. در حیاط این خانه تخت‌های چوبی در کنار حوض آبی زیبا قرار گرفته اند تا شما را به استراحتی ناب همراه با صرف چایی دلچسب دعوت کنند. باید گفت سماور جوشان این خانه همیشه مهیاست تا چایی خوشرنگ بنوشید و از حضور در محیطی این چنین زیبا لذت ببرید.

اتاق‌های هتل اسامی زیبایی دارد و به اتاق‌های معمولی و vip  تقسیم می‌شوند. در این هتل می‌توانید اتاق‌ها را به صورت دو تخته، سه تخته و چهار تخته رزرو کنید. ناگفته نماند اتاق‌ها برای ظرفیت اضافه دارای سرویس کف خواب نیز هستند. یک مجموعه رستورانی در هتل فیروزه پیش بینی شده است که از بابت تهیه و صرف غذایی خوشمزه خیالتان را راحت خواهد کرد. از دیگر امکانات هتل فیروزه یزد می‌توان به اینترنت، و پارکینگ غیر مسقف اشاره کرد.

هتل سنتی والی یزد

هتل سنتی والی یزد یکی دیگر از هتل‌های سه ستاره و سنتی یزد محسوب می‌شود. این هتل در خیابان امام خمینی و روبروی شاهزاده فاضل قرار دارد. هتل والی جزو هتل‌های میان رده یزد محسوب می‌شود وگزینه مناسبی برای کاهش هزینه‌های اقامتی شما خواهد بود.

هتل سنتی والی یزد از بناهای روزگار صفویه است و قدمتی برابر با چهارصد سال دارد. این خانه دارای دو حیاط اندورنی و بیرونی است. از عناصر مشترک در خانه‌های سنتی همچون حوض آب و تخت‌های چیده شده در اطراف آن، پنج دری‌های و
سه دری‌های قرینه که بگذریم باید از سرداب این خانه گفت. هتل والی علاوه‌بر برخورداری از تمام عناصر یک خانه سنتی سرداب زیبایی نیز دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما به دیدن سرداب این خانه بروید آب جاری در این سرداب حال و هوایتان را عوض خواهد کرد.

در این هتل اتاق‌هایی با ظرفیت‌های یک تخته تا پنج تخته با امکاناتی مناسب برای مسافران مهیاست. در این هتل برای صرف غذاهای محلی و ایرانی می‌توانید به رستوران هتل بروید. کافی شاپ مجموعه هم انتخاب دیگر شما برای ترتیب ملاقاتی دوستانه وصرف انواع نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه است. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به گشت نیم روزی، راهنمای تور، پارکینگ و اینترنت اشاره کرد.

هتل سنتی مظفر

 در خیابان مطهری شمالی و کوچه باغ خلف درست جنب مخابرات هتل سنتی مظفر قرار گرفته است. قرارگیری در یک محله تاریخی از ویژگی‌های خوب این هتل سه ستاره محسوب می‌شود. سازه تاریخی هتل، محوطه سازی زیبا، حوض آب و صدای نوازشگر فواره آب شما را ترغیب می‌کند تا قبل از تحویل اتاق روی تخت‌های چوبی بنشینید و از نظاره این همه زیبایی لذت ببرید.

 اتاق‌های هتل بر طبق معماری دیگر خانه‌های سنتی دور تا دور حیاط قرار دارند و با پنجره چوبی و شیشه‌های رنگین قابی زیبا از محوطه‌ای دلنشین را به شما هدیه می‌کنند. در هتل سنتی مظفر می‌توانید انواع اتاق‌های یک تخته تا چهار تخته را انتخاب نمایید. اتاق‌ها دارای امکانات یک هتل ۳ ستاره هستند و امکانات رفاهی موجود رضایت خاطرتان را جلب خواهد کرد. ناگفته نماند؛ تعدادی از اتاق‌ها در زیر زمین قرار دارند.

در رستوران سنتی هتل نیز می‌توانید با انتخاب غذایی خوشمزه یک روز پر انرژی را آغاز کنید. از دیگر امکانات این هتل سنتی می‌توان به پارکینگ، تاکسی سرویس، فروشگاه صنایع دستی، کتابخانه و صندوق امانات اشاره کرد.

 

 به پایان معرفی هتل های سنتی یزد رسیدیم. باید گفت شهر یزد را باید در چند نوبت دید و تا بتوان از زیبایی‌های تمام نشدنی‌اش لذت برد. یزد شهری است که با یک بار سفر پاگیرش خواهید شد. اگر هتلی سنتی را هم برای اقامت در این شهر انتخاب کنید که حتما پازل لذت از این سفر را تکمیل خواهید کرد. امید است این نوشتار برای انتخاب هتلی مناسب راهنمای خوبی برای شما باشد.

در صورتی که تمایل دارید هرکدام از این هتل ها رزرو نمایید با مراجعه به سایت cita.ir و یا تماس با ۰۲۱۹۱۰۱۲۶۰۸ از تخفیفات و طرح های ویژه برخوردار شوید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها