معرفی دیدنی های استان گرگان از جنگل های رویایی تا کاخ پهلوی!

یکی از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق ایران که سالانه افرادی زیادی به آن سفر می‌کنند گرگان است. این شهر نه تنها از پوشش جنگلی فراوان برخوردار بوده بلکه آثار تاریخی و قدیمی زیادی دارد که خبر از قدمت کهن گرگان می‌دهند. پس اگر قصد دارید به این شهر سرسبز و توریستی سفر کنید توصیه می‌کنیم معروف ترین دیدنی های آن را از دست ندهید. اما چگونه؟ از آنجایی که گرگان جاذبه های گردشگری متنوعی دارد، داشتن لیستی از بهترین اماکن آن در سفر کاملا ضروری شناخته می‌شود. بنابراین برای آشنایی با این لیست که از بهترین جاهای دیدنی گرگان هستند؛ در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با گرگان و سوغات آن

گرگان یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است که در مرکز استان گلستان قرار دارد. این شهر طبیعت جذابی دارد که در تمامی فصول سال دیدنی است از این رو بلیط اتوبوس گرگان یکی از پر فروش ترین بلیط ها و بلیط هواپیمای آن یکی از مسیرهای پرتدد داخلی است. جالب است بدانید گرگان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است و منطقه تاریخی آن در سال ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. از سوی دیگر بافت تاریخی این شهر با مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار سومین بافت با ارزش و دارای سبک معماری پس از شهرهای یزد و اصفهان است و وسیع ترین بافت تاریخی شمال ایران به شمار می رود.

در خصوص سوغات گرگان نیز خوب است بدانید این شهر همچون سایر شهرهای شمالی کشور سرشار از خوراکی های خوشمزه و صنایع دستی بی نظیر بوده که می توانید هر یک از آن ها را به عنوان سوغات سفر با خود به منزل ببرید. از میان این سوغاتی های خوشمزه می توانیم به نان خرمایی، نان زنجبیلی، قطاب، نان پادرازی، لوزی، قطاب، سرغربیلی و حلوا آماج اشاره کنیم.

اولین موزه گلستان در گرگان!

موزه صنایع دستی گرگان که با نام خانه تاریخی امیر لطیفی نیز شناخته می شود، اولین موزه در گلستان بوده و از مهم ترین جاهای دیدنی گرگان است. قدمت این موزه نیز به دوران قاجاریه برمی‌گردد و توسط مهدی خان ملک تاسیس یافته است. بدین منظور به‌نام‌های خانه تاریخی مهدی خان ملک یا خانه تاریخی امیر لطیفی شهرت دارد.
شما در بازدید از این مجموعه می‌توانید سری به اتاق ها یا حوضخانه موزه بزنید و از آب و هوای خنک آن در تابستان یا بهار لذت ببرید. همچنین می‌توانید از صنایع دستی محلی گرگان، معماری های قدیمیِ نما و ظرافت گچ بری ها دیدن کنید یا عکس‌های جذاب و هنری بگیرید. ناگفته نماند این منطقه از جاهای دیدنی داخل شهر گرگان شناخته شده و موقعیت جغرافیایی خوبی دارد. به‌علت نزدیکی آن نیز به مسجد جامع گرگان و بازار نعل بندان، توصیه می‌کنیم بازدید از این موزه را در میان لیست دیدنی های گرگان در سفر خود اضافه کنید.

زیارت، زیبا ترین روستای گرگان

روستای زیارت در گرگان واقع شده و این روستا را پس از جنگل ناهارخوران، از بهترین جاهای دیدنی این شهر می‌دانند. در این روستا علاوه‌بر گشت‌وگذار در کوچه ها و محوطه‌ی سرسبز آن، می‌توانید از سایر دیدنی های زیارت نیز بازدید کنید. به‌عنوان مثال آبشار زیارت از جاهای دیدنی گرگان در تابستان شناخته می‌شود و دارای ۱۶ متر ارتفاع است. همچنین به‌طور کلی روستای زیارت را به داشتن آب و هوای کوهستانی می‌شناسند و از آن در تمامی فصل‌ها دیدن می‌کنند. به‌علت تردد زیاد مسافران، خدمات رفاهی گوناگونی نیز در این روستا ساخته شده که می‌توان به انواع رستوران، کافه، اقامتگاه و فروشگاه اشاره کرد. حتی شما می‌توانید صنایع دستی گرگان و نان های محلی این شهر را در روستای زیارت پیدا کنید و برای سوغاتی به شهر خود ببرید.

ناگفته نماند از آنجایی که روستای زیارت در حومه‌ی استان قرار دارد؛ نمی‌توان به صورت مستقیم به آن سفر کرد. لذا شما می‌توانید پس از رسیدن به گرگان خود را با وسایل نقلیه عمومی یا شخصی به این روستا برسانید. همچنین می‌توانید از ابتدا بلیط اتوبوس گرگان را خریداری کرده و در مسیر دلخواه خود از آن پیاده شوید. البته برای دریافت این بلیط مراجعه‌ی حضوری نیاز نبوده و می‌توانید رزرو خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. به عنوان مثال بلیط اتوبوس قاصدک۲۴ یکی از محبوب‌ترین بلیط‌های مسافرتی و به صورت کاملا آنلاین قابل خریداری است.

النگدره با طبیعتی افسانه ای

یکی از بهترین اماکن گرگان در پاییز یا حتی بهار، پارک جنگلی النگدره شناخته می‌شود. این منطقه یکی از بهترین جنگل های گرگان بوده و از فضای زیبا و دلچسبی برخوردار است. با وجود آن که بهترین زمان رفتن به جنگل النگدره در پاییز معرفی می‌شود؛ در سایر فصل ها نیز می‌توانید از این منطقه‌ی سرسبز با پوشش گیاهی متنوع دیدن کنید. آب و هوای آن در تابستان خنک و ییلاقی و در پاییز و زمستان سردتر ولی زیباتر است. تصور کنید در میان جنگلی برفی با پوشش کاملا سفید، چای دم کنید یا به برف بازی مشغول شوید. به همین منظور است که النگدره را از جاهای دیدنی گرگان در فصل زمستان نیز حساب می‌کنیم.

شما در سایر فصل ها نیز می‌توانید در میان چشمه ها و پل های چوبی آن قدم بزنید و زیر درختان توسکا، افرا، بلوط و… استراحت کنید. همچنین می‌توانید در اقامتگاه النگدره سکونت کنید و شب ها در جاده سلامت النگدره به پیاده‌روی و شب‌گردی بپردازید. در خصوص موقعیت جغرافیایی آن نیز خوب است بدانید این منطقه در نزدیکی ناهارخوران گرگان قرار گرفته که به شما امکان صرفه‌جویی در زمان را نیز می‌دهد.

کاخ پهلوی و عظمتی بی نظیر

کاخ موزه گرگان یکی از کاخ های سلطنتی ایران در دوران پهلوی شناخته می‌شده و اکنون به‌عنوان موزه از آن استفاده می‌شود. این کاخ، اولین موزه شمال و چهارمین موزه‌ ایران است و به‌صورت تخصصی منبع مهمی در حوزه‌ی باستان شناسی ایران معرفی می‌شود. دستور ساخت آن نیز توسط رضا شاه پهلوی صورت گرفته و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در این ساختمان ارزشمند اشیایی قیمتی و منحصربه‌فردی وجود دارند که قدمت آن‌‌ها به هزاره ۵ پ م (پنجم پیش از میلاد مسیح) می‌رسد. همچنین در کاخ موزه گرگان تندیس های گوناگونی از شخصیت های معروف استان گلستان نگهداری می‌شود.

اکنون که با بهترین اماکن این شهر آشنا شدید خوب است بدانید برای سفر به گرگان نیازی به مراجعه‌ی حضوری و خرید بلیط مسافرتی ندارید. بلکه امروزه آژانس های گردشگری زیادی تاسیس شده‌اند که خدمات خود را به صورت کاملا اینترنتی ارائه می‌دهند. یکی از معتبرترین این آژانس‌ها، قاصدک۲۴ شناخته می‌شود که خدمات متنوعی در این زمینه دارد. به عنوان مثال می‌توانید انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را از آن خریداری کنید یا در تمامی نقاط ایران هتل رزرو کنید. همچنین می‌توانید برای سفر به کشورهای خارجی ویزا دریافت کنید، بیمه مسافرتی ثبت نام کنید یا حتی تورهای متنوع آن را با نرخی ارزان تهیه کنید. از محبوب ترین تورهای مسافرتی قاصدک۲۴ نیز می‌توانیم به تور ترکیه، تور دبـی، تور کیش، تور مشهد و… اشاره کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت قاصدک۲۴ مراجعه کنید یا به صورت تلفنی با (۷۵۲۶۹-۰۲۱) تماس حاصل فرمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها