همه چیز در مورد مزایای بیمه مسافرتی و نحوه دریافت آن

یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که قبل از سفر باید به آن توجه داشته باشید، اتفاقات غیرمنتظره و حوادثی همچون بیماری، بستری در بیمارستان، گم شدن مدارک و چمدان، جا ماندن از پرواز، به سرقت رفتن وسایل مهم و غیره هستند. در این هنگام چه باید کرد؟ بی‌شک این حوادث ناگوار اوقات همگی را تلخ کرده و حتی ممکن است باعث به هم خوردن سفر شود. در این زمان است که داشتن بیمه مسافرتی خارج از کشور کمک بسیاری به شما و همسفرانتان خواهد کرد. اگر می‌خواهید با این بیمه بیشتر آشنا شوید، حتما ما را در ادامه همراهی کنید.

بیمه سفر چیست
بیمه سفر چیست

فواید اخذ بیمه سفر

شاید بپرسید آیا بیمه های مسافرتی می توانند از بروز حوادث و سانحه ها جلوگیری کنند؟ در پاسخ باید بگوییم درست است که بیمه های مسافرتی نمی توانند جلوی وقوع حوادث را بگیرند اما قطعاً می توانند با جبران تمام یا بخشی از خسارت های وارده از حجم گرفتاری ها و مشکلات گردشگران بکاهند و خیالی آسوده را به مشتریان خود هدیه کنند. حال که وقوع برخی حوادث اجتناب پذیر است چه راهکاری وجود دارد تا افراد خسارت کمتری را متحمل شوند؟

همانطور که می دانید خدمات پزشکی در برخی کشورها هزینه های سرسام آوری دارد و در مواردی که شدت بیماری یا جراحات ناشی از سانحه زیاد است برای مسافر تا هزاران دلار خرج برمی دارد. همین امر نیز موجب شده است که بیمه پزشکی، یکی از رایج ترین خدمات بیمه های مسافرتی باشد اما این خدمات تنها به جبران هزینه های درمان خلاصه نمی شود و بیمه نامه های مسافرتی مزیت های دیگری نیز دارد.

بیمه مسافرتی پزشکی
بیمه مسافرتی پزشکی

 در کنار جبران هزینه های درمان اعم از جراحی و دارویی ناشی از حوادث یا بیماری هایی که در طول مسافرت رخ می دهند، طبق شرایط بیمه نامه موارد زیر نیز از جمله تعهدات بیمه مسافرتی هستند:

  • انتقال پزشکی
  • پذیرش بیمه شده در نزدیکترین بیمارستان
  • پرداخت هزینه فوریت های پزشکی دندانپزشکی
  • راهنمایی پزشکی (در موارد فوریت پزشکی شرکت بیمه مربوطه اطلاعات اساسی از قبیل نام پزشکان، متخصصان، دندانپزشکان، داروخانه ها، بیمارستانها و مراکز پزشکی، آمبولانس و… را در اختیار بیمه شده قرار خواهد داد و راهنمایی لازم را ارائه خواهد کرد. این راهنمایی به معنی تشخیص پزشکی نمی باشد.)
  • کمک رسانی و معاضدت حقوقی
  • اگر چمدان شما که حاوی وسایل ضروری سفر است، مفقود شده و ادامه سفر بدون آن برایتان دشوار باشد، شرکت بیمه مربوطه هزینه خسارت مفقود شدن بار را پرداخت خواهد کرد.
  • در صورت مفقود شدن و یا به سرقت رفتن مدارک مهم مسافرت از قبیل پاسپورت، ویزا، بلیط هواپیما و… شرکت بیمه مربوطه اطلاعات لازم در مورد چگونگی اقدامات قانونی برای جایگزین نمودن آنها را منطبق با قوانین محلی در اختیار بیمه شده خواهد گذاشت و خسارات وارده را جبران می نماید.

از دیگر مزیت های بیمه نامه این است که در صورت فوت یا بستری شدن سرپرست در طول سفر هزینه بازگرداندن کودکان به ایران نیز بر عهده بیمه خواهد بود.

چه سفرهایی نیاز به بیمه دارند؟

برای سفر به کشورهای عضو شینگن و برخی کشورهای دیگر مانند امارات، کانادا، تایلند و… تهیه بیمه نامه مسافرتی الزامی است. به عبارتی دیگر این بیمه برای سفر به مقاصد خارج از ایران صادر می‌شود که شامل دو منطقه اصلی کشورهای عضو شینگن و غیر شینگن است. دسته‌بندی جزئی‌تر مناطق تحت پوشش بیمه مسافرتی را در زیر مشاهده می‌کنید:

  1. برای تمامی کشورهای دنیا
  2. برای تمامی کشورهای دنیا به جز آمریکا و کانادا
  3. برای کشورهای عضو شینگن و کشورهای اتحادیه اروپا
  4. مناطق حوزه خلیج فارس
  5. قاره آفریقا و کشورهای خاورمیانه
  6. کشور ترکیه
  7. کشور عربستان سعودی
  8. کشورهای سوریه و عراق

در پاسخ به بهترین نوع از بیمه مسافرتی هم باید بگوییم بیشتر مسافران خرید بیمه مسافرتی سامان را ترجیح می‌دهند که هم خدمات قابل توجهی ارائه می‌کند و هم از محبوبیت و شهرت زیادی میان افراد برخوردار است.

خرید اینترنتی بیمه مسافرتی سامان
خرید اینترنتی بیمه مسافرتی سامان

چگونه بیمه مسافرتی بگیریم؟

در گذشته مسافران پس از تهیه بلیط هواپیما  قطار یا حتی بلیط اتوبوس خارجی خود در اولین فرصت با مراجعه به دفاتر بیمه، نسبت به تهیه آن اقدام می کردند. امروزه اما این بیمه نامه به صورت آنلاین برای انواع و اقسام سفر از جمله سفرهای تفریحی، تجاری، دانشجویی، ورزشی، زیارتی و سفرهای بلند مدت با مفاد متفاوتی صادر می شود. با خرید آنلاین بیمه مسافرتی داخلی و خارجی از قاصدک ۲۴ می‌توانید سرعت و سهولت روند تهیه را بهبود ببخشید و در کمترین زمان بیمه خود را دریافت کنید. همچنین امکان بررسی قیمت بیمه مسافرتی و مقایسه پوشش‌ها با یکدیگر خواهید داشت و از شرایط دقیق هر کدام نیز مطلع می‌شوید. فقط کافی است تا کشور مقصد، تاریخ سفر، نوع ویزا و سایر اطلاعات لازم را در وب سایت قاصدک ۲۴ وارد و بر گزینه جستجو کلیک کنید. لیست قیمت بیمه مسافرتی قاصدک۲۴ به همراه پوشش‌های بیمه سامان، بیمه مسافرتی شینگن و… نمایش داده خواهد شد. برای مشاهده بیمه مسافرتی ارزان هم باید مرتب سازی را بر روی کمترین هزینه قرار دهید. افزون بر بیمه با مراجعه به سایر بخش‌های این وب سایت می‌توانید از خرید اینترنتی بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس، بلیط قطار، رزرو هتل و… بهره‌مند شوید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها