قشم گردی؛ جاذبه های گردشگری و بازارهای تجاری

شاید شما هم تا به حال تصور می‌کردید که برای سفر به مناطق جنوبی جزیره کیش بهترین انتخاب است. اما جزیره قشم با فاصله کوتاه از شهر بندرعباس با دارا بودن جاذبه‌های دیدنی مختلف و هیجان‌انگیز از بهترین مناطق گردشگری جنوبی در ایران به شمار می‌رود. این جزیره هم به عنوان منطقه تجاری و هم تفریحی شناخته می‌شود. برای قشم گردی و سفر راحت هم با ماشین شخصی و هم با هواپیما می‌توانید سفر خود را آغاز کنید. در این مطلب به جاذبه های گردشگری و بازارهای تجاری قشم می پردازیم.

قشم گردی و جاهای دیدنی آن| یوتراوز

جزیره هنگام از جاهای دیدنی قشم

پس از سفر خود با ماشین شخصی یا خرید بلیط هواپیما به جزیره قشم و پس از استراحت چند ساعته می‌توانید از جاهای دیدنی قشم بازدید کنید. در اولین معرفی خود از جاذبه‌های گردشگری قشم جزیره هنگام را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این جزیره یکی از جذاب‌ترین و پر گردشگرترین جاهای دیدنی قشم است و در جنوب شرقی جزیره قشم و فاصله ۲ کیلومتری از آن واقع شده است. بخشی از ساحل این جزیره شنی و بخش دیگری از آن صخره مانند است. قسمتی از ساحل این جزیره نیز به دلیل وجود برخی از کانی‌ها در ماسه آن، درخشان است و باعث زیبایی آن می‌شود. وجود دلفین‌ها در آب‌های نزدیک این جزیره از جذابیت های قشم گردی به حساب می‌آید که گردشگران را به خود جذب می‌کند. در این جزیره سه روستا به نام‌های هنگام جدید یا ماشی، هنگام قدیم و هنگام غیل وجود دارند که دسترسی به آن‌ها فقط از طریق قایق ممکن است و هیچ راه جاده‌ای به آن وجود ندارد.

جزیره هنگام؛ قشم گردی یک روزه| یوتراوز

جزایر ناز، در برنامه سفر به قشم

از بهترین جاهای دیدنی قشم که در جنوب جزیره قرار دارد، جزایر ناز هستند که در فاصله ۲۲ کیلومتری از شهر واقع شده است. در این جزیره خبری از ساحل شنی نیست و فقط از دیواره‌های صخره‌ای ایجاد شده است. زمانی که در این جزیره جزر اتفاق می‌افتد برای مدتی کوتاه باریکه‌ای از خشکی بین ساحل قشم و این جزیره به وجود می‌آید که می‌توان با ماشین به آنجا رفت. جزیره قشم به دلیل داشتن فرودگاه و باند پرواز از برخی شهرها مانند مشهد خطوط هوایی شامل آن می‌شود که با بلیط هواپیما مشهد قشم برای دیدن این عجایب و قشم گردی می‌توانید به این جزیره سفر کنید. در این مدت زمان کوتاه می‌توانید جزیره لارک و تنگه هرمز را از بالای صخره‌های جزیره ناز مشاهده کنید. برای لذت بیشتر از تماشای جزیره ناز کمی قبل از غروب بهترین زمان برای تماشای غروب و مد دریا است. در سواحل ناز عروس‌های دریایی، مرجان‌ها و صدف‌های مختلف را می‌توانید مشاهده کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

بازدید از جنگل های حرا در برنامه قشم گردی

در ۶۰ کیلومتری قسمت غربی جزیره قشم جنگل‌های حرا با عمری ۳۰ تا ۴۰ میلیون ساله واقع شده‌اند که از شگفتی‌های طبیعی و منحصربه‌فرد جزیره قشم به شمار می‌روند. حرا گیاهی ‌است که دانه آن بر روی گیاه مادر رشد کرده و پس از تبدیل به یک نهال کوچک از مادر خود جدا شده و در آب می‌افتد. محل رشد این گیاه در آب‌های شور است و با جذب آن، آب را تصفیه و مواد مفید آن را استفاده می‌کند. این جنگل زیستگاه انواع گونه‌های جانوری مانند فلامینگو، پرندگان آبزی، لاک پشت، ماهی‌ها، خزندگان و بسیاری از مارهای سمی است. در زمان بالا آمدن آب دریا این گیاهان در آب شناور می‌شوند و منظره‌ای از جنگل دریایی را به نمایش می‌گذارند.

دره ستارگان؛ قشم گردی درشب

برای یک شب گردی هیجان انگیز در قشم گردی یک روزه می توان به دره صدا ستارگان با قیمت دو میلیون ساله اشاره کـرد که جزو عجایب هفتگانه جزیره قشم به شمار می‌رود. مسافرانی که از شهرهایی مانند مشهد، شیراز یا تهران با بلیط هواپیما تهران قشم به این جزیره سفر می‌کنند علاقه‌ی زیادی به دره ستارگان دارند. این جاذبه اسرارآمیز مخروط‌های دیدنی، دیوارهای بلند و صخره‌های باشکوهی را در دل خود جای داده است. به دلیل اینکه صداهای عجیب و غریب در طول شب‌های این دره به گوش می‌رسد، بر اساس داستان‌ها و روایت مردم  گفته می‌شود که در این منطقه ارواح و اجنه زندگی می‌کنند. اما زمین شناسان بر این باورند که این صداها بر اثر بادی است که در روزنه‌ها و حفره‌های این صخره‌ها می‌پیچد و صداهای وحشت انگیز را ایجاد می‌کند. در شب‌های این دره می‌توانید ستارگان آسمان را که در پرنورترین حالت ممکن قرار دارند مشاهده کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

دره ستارگان؛برنامه قشم گردی| یوتراوز

سفر به قشم و تفریحات آبی آن

علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی قشم، در این جزیره می‌توانید تجربه تفریحات آبی نیز داشته باشید و خاطرات هیجان انگیزی برای خود رقم بزنید. یکی از تفریحات آبی در جزیره قشم جت اسکی است که جزو هیجان انگیزترین تفریحات آن به شمار می‌رود. اگر به دنبال تفریحات پرهیجان هستید و می‌خواهید آدرنالین تان بالا برود حتما جت اسکی را امتحان کنید. غواصی نیز یکی از تجربه‌های پر هیجان و منحصر به فرد است که در آب‌های قشم می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. با غواصی در اعماق دریا از دیدن ماهی‌ها و انواع موجودات دریایی و مرجان‌ها لذت ببرید. قیمت جاهای تفریحی قشم مانند جت اسکی در شهریور ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ هزارتومان اعلام شده است.

جاهای دیدنی قشم مراکز خرید آن

بسیاری از افراد هستند که هدف آن‌ها از سفر به قشم و قشم گردی، خرید و دیدن مراکز خرید آن است. بدلیل اینکه این جزیره به عنوان منطقه تجاری شناخته می‌شود، افراد زیادی برای خرید اجناس و کالاها مانند پوشاک و لوازم خانگی با قیمت مناسب به این جزیره سفر می‌کنند.

سیتی سنتر ۱ و۲

سیتی سنتر ۱ و ۲ از مراکز تجاری جزیره قشم است که انواع اجناس لوکس و متنوع را به فروش می‌رساند. در این مرکز تجاری انواع کالاها شامل پوشاک کیف و کفش عطر و ادکلن لوازم خانگی مواد خوراکی و… را می‌توانید پیدا کنید. در قشم گردی رستوران‌های زیبای قشم شامل رستوران‌های مجتمع تجاری سیتی سنتر ۱ و ۲ می‌شود که انواع غذاهای ایرانی و دریایی و حتی جنوبی را برایتان طبخ می‌کند. برای سرگرمی و تفریح به فرزندانتان نیز می‌توانید از سالن بولینگ سینما و بازی‌های مختلفی که در این مرکز تجاری وجود دارد بازدید کنید.

سیتی سنتر قشم؛ جاهای دیدنی قشم| یوتراوز

بازار دو دولفین درگهان

یکی دیگر از بازارهای محبوب که در قشم گردی ارزان می‌توانید برای خرید از آن بازدید کنید بازار دو دلفین شهر درگهان است که بالغ بر ۷۰۰ واحد تجاری را در خود جای داده و انواع اجناس شامل پوشاک مردانه و زنانه و بچگانه، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، لوازم خانگی و… را عرضه می‌کند. در این بازار بزرگ می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید پیدا و با قیمت مناسب خریداری کنید. در رستوران واقع شده در این مرکز تجاری پس از گشت و گذار طولانی در بازارهای درگهان می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

در انتها

در این مطلب به معرفی بخشی از جاهای دیدنی و مراکز تجاری مهم جزیره زیبای قشم پرداختیم. علاوه بر دو موردی که برای مراکز خرید قشم از آن‌ها نام بردیم، موارد زیاد دیگری هستند که می‌تونید برای اطلاع از آن‌ها و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها