مهاجرت به قبرس شمالی یا جنوبی؟ کدام بهتر است

درست در جنوب تـرکـیه و در شرق دریای مدیترانه یک کشور زیبای جزیره ای با نام قـبرس وجود دارد. کشور قـبرس پس از استقلال یافتن از استعمار بریتانیا به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم و تبدیل به دو کشور جداگانه تبدیل شد.

جمهوری تـرک قـبرس شمالی که اکثر حمعیت آن تـرک های قبـرسی هستند و دین اکثرایت آن اسـلام است. این کشور تحت حمایت کشور تـرکیه است و در جوامع بین المللی در کنار تـرکیه شناخته می شود.

اما وضعیت در قـبرس جنوبی متفاوت است. اکثر جمعیت بخش جنوبی جزیره قبـرس را یونانیان قبـرسی تشکیل می دهند و اغلب دارای دین ارتودکس هستند. جمهوری قـبرس که با نام قـبرس اروپایی نیز شناخته می شود در جوامع بین المللی عضو اتحادیه اروپا (نه شنگن) است.

جزیره قبـرس به دلیل مزیت های جغرافیایی و خوش آب و هوا بودن در کنار سواحل زیبای مدیترانه به یک مقصد جذاب برای مهاجران و مسافران تبدیل شده است. اما مشکل و تردید اصلی مهاجران و مسافران به این جزیره انتخاب بین قبـرس شمالی و قبـرس جنوبی است. اگر شما هم قصد سفر و یا مهاجرت به این جزیره زیبا هستید و در انتخاب بین بخش شمالی و جنوبی جزیره تردید دارید تا آخر این مطلب از سایت قبرس ایران باشید.

قبـرس شمالی یا جنوبی؟

اول از همه باید بگیم که انتخاب بین این دو کشور چه از نظر گردشـگری و توریستی و چه از نظر مهاجرتی و بدتر یا بهتر بودن قـبرس شمالی و جنوبی کاملا بستگی به سلیقه و شرایط شما دارد و ما در اینجا تنها مزایا و معایب این دو کشور را برای شما بررسی می کنیم و تصمیم نهایی با شماست که کدام یک از این کشور ها را انتخاب کنید.

امنیت در قـبرس شمالی و جنوبی

قبـرس شمالی را در دنیا به عنوان امن ترین جزیره ی دنیا می دانند به طوری که هر کسی می تواند بدون داشتن هیچ گونه نگرانی ای در ساعات ۲ ۳ نصفه شب در خیابان ها و سواحل این کشور قدم بزند. شاخص امنیت در قـبرس شمالی بین ۸۸ -۹۳ درصد است و شاخص جرم در این کشور حدود ۷ تا ۱۲ درصد است که این آمار به خوبی نشان دهنده امنیت بسیار بالا این کشور زیبا است.

اما در قـبرس جنوبی وضعیت امنیت چندان مناسب نیست و شاخص امنیت در این کشور چیزی حدود ۶۰ تا ۷۸ درصد است و شاخص جرم و جنایت آن بین ۲۵ تا ۴۰ درصد می باشد.

تحصیل در قبـرس شمالی یا جنوبی؟

معمولا متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل برای مهاجرت در بین این دو کشور قبـرس شمالی را انتخاب می کنند.

یکی از مهم ترین دلایلی که دانشجویان بیشتر قـبرس شمالی را انتخاب می کنند هزینه پایین تحصیل در دانشگاه های معتبر و بین المللی این کشور است.

اما هزینه تحصیل در قـبرس اروپایی بالاتر است و دلیل این تفاوت در هزینه های تحصیل در این دو کشور عضویت قـبرس جنوبی در اتحادیه اروپا است.

طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۵ میلادی ۶۳ هزار دانشجو در دانشگاه های قـبرس شمالی ثبت نام کرده اند. که از این آمار ۱۳ هزار نفر از دانشجو ها بومی خود قبـرس بوده اند و ۳۵ هزار نفر دانشجو دیگر از کشور تـرکیه و ۱۵ هزار دانشجوی دیگر از کشور های دیگر  که از کشور های اروپایی آفریقایی خاورمیانه و آسیای مرکزی بوده اند.

تحصیل در قـبرس جنوبی به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا نیازمند دریافت ویزای قبـرس می باشد که به دلیل اروپایی بودن این کشور کمی دشوار تر از دریافت ویزای تحصیلی قـبرس شمالی می باشد.

به دلیل اروپایی بودن قـبرس جنوبی واحد پول این کشور یورو بوده و باید تمامی هزینه ها مانند شهریه دانشگاه به یورو پرداخت شود.

نکته ای که برای تحصیل در قـبرس جنوبی بدانید این است که برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی قـبرس باید تسلط کافی را بر زبان یونانی داشته باشید که اکثر دروس در این دانشگاه ها به زبان یونانی است.

مقایسه هزینه های تحصیلی در قـبرس شمالی و جنوبی

قـبرس شمالی

قـبرس جنوبی

هزینه سالیانه دوره کارشناسی

۳۰۰۰ یورو

۳۵۰۰ یورو

هزینه سالیانه دوره کارشناسی ارشد

۵۰۰۰ یورو

۷۰۰۰ یورو

دکترا۷۰۰۰ یورو

۱۲۶۰۰ یورو

این هزینه ها به صورت تقریبی ذکر شده است و برای اطلاع دقیق از هزینه های تحصیلی می توانید با کارشناسان قـبرس ایرا در ارتباط باشید.

خرید ملک

خرید ملک و مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک یکی از روش های مهاجرتی و سرمایه گذاری در هر دو بخش این جزیره زیبای مدیترانه ای است.

در ابتدا باید اطلاع داشته باشید که قیمت ملک هم مانند دیگر هزینه ها در قـبرس جنوبی بالاتر از قـبرس شمالی است.

از این رو بازار ملک و نوع خرید و فروش ملک در این دو کشور کاملا متفاوت است. به طور مثال در قـبرس شمالی شما می توانید یک واحد کاملا نوساز و کلید نخورده و در فاصله کمی از دریا و ویو دریای مدیترانه خریداری کنید و با چند قدم به دریا برسید. همچنین اغلب وقتی شما در قـبرس شمالی خانه ای می خرید یک خانه آماده با تمام دکوراسیون مبلمان کمد لوازم برقی و … در آن وجود دارد.

اما اوضاع بازار ملک در قـبرس جنوبی کاملا متفاوت است به صورتی که شما به سختی می توانید یک واحد جدید و نوساز خریداری کنید و آن هم به دلیل وجود محدودیت های ساخت و سازی است که دولت این کشور قرار داده است. در نهایت باید گفت که قصد مهاجرت به قـبرس از طریق خرید ملک را دارید معمولا باید یک خانه قدیمی و یا چند سال ساخت خریداری کنید.

تفاوت های سرمایه گذاری در قبـرس شمالی و جنوبی

اکثر افرادی که قصد مهاجرت به این جزیره زیبا را دارند روش مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری را انتخاب می کنند.

سرمایه گذاری در هر دو بخش جزیره راه و روش های زیادی دارد.

در قـبرس شمالی به دلیل ساخت و ساز خانه ها و آپارتمان های مجلل و شیک توسط شرکت های بزرگ ساخت و ساز دنیا اکثر سرمایه گذاری ها در حوزه خرید ملک انجام می شود که با این نوع سرمایه گذاری یا یک تیر دو نشان می زنند. هم یک سرمایه گذاری با حاشیه سود بالا انجام داده اند و هم اقامت این کشور را دریافت کرده اند.قیمت مناسب خرید ملک در قـبرس شمالی باعث افزایش مهاجرت به قبـرس از طریق سرمایه گذاری در حوزه املاک شده است. همچنین در قـبرس شمالی شما می توانید با پیش خرید یکی از پروژه های در حال ساخت در این کشور به صورت قسطی ملک خود را خریداری کنید.

اما در قـبرس جنوبی همانطور که گفتیم به دلیل قوانین ساخت و ساز و کم بودن پروژه های ساخت و ساز امکان خرید اقساطی ملک در این کشور بسیار کم است و همچنین شما بعد از خرید ملک در قـبرس جنوبی تا سه سال حق فروش ملک را ندارید و این پروسه توسط دولت قـبرس جنوبی به طور مداوم و دقیق بازرسی و ارزیابی می شود.

قیمت خرید خانه در قبـرس شمالی از ۶۰ هزار یور شروع می شود و شما می توانید با در اختیار داشتن این مبلغ یک سرمایه گذاری خوب در حوزه املاک انجام دهید.

اما در قبـرس جنوبی شما حداقل باید برای خرید ملک چیزی حدود ۳۰۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید تا بتوانید هم سرمایه گذاری کنید و هم اقامت این کشور را دریافت کنید.

سخن پایانی: با توجه به نکاتی که در مطلب بالا ذکر شد می توان گفت که قبـرس شمالی یک گزینه بهتر هم برای زندگی و هم برای سرمایه گذاری با داشتن سرمایه کمی است.

قبـرس ایران معتمد ترین در قـبرس.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها