دره‌ی هفت غور ( هفت غار) نیشابور

هفت غور نیشابور

معرفی:

در مناطق شمالی نیشابور دره‌ای بکر و ناب وجود دارد که از لحاظ طبیعت، یکی از منحصر به فرد ترین مناطق گردشگری در ایران بزرگ و عزیزمان است و طبیعت دوستان هر سال بیش از پیش به این منطقه علاقه مند می‌شوند. نکته جالب توجه درباره این منطقه این است که اگر هر سال برای گردشگری این منطقه را برگزینید، هیچ گاه برای شما تکراری نخواهد شد زیرا هر سال با بارش و تغییرات جوی آب و هوا سنگ ها تغییر شکل پیدا می‌کنند و چشمه سارها و آبشارهای متفاوت تری شکل می‌گیرند. این نکته یکی از دلایل مهم طبیعت دوستان به این منطقه می‌باشد. نکته‌ی جالب تر این که در واقع غاری در این منطقه وجود ندارد و دلیل نامگذاری دره هفت غار، هفت وادی یا هفت تنگه است.

کارهایی که می‌توانید در هفت غور انجام دهید: 

برای بازدید از تمام قسمت های دره با توجه به آمادگی بدنی تان باید بین ۲ تا ۳ ساعت وقت بگذارید. وجود درختان سرسبز و عبور رودخانه از کنار آن ها به همراه چشم اندازهای سرخ اطراف، منظره ای بی بدیل را خلق کرده که چشم ها از تماشای آن ها سیر نمی شود. همانطور که در حال گذر از ۷ تنگه هستید چشمه ها و رودخانه های زیادی را می بینید که این طبیعت گردی را برایتان لذت بخش تر می کنند. کوه های سرخ شکاف های عمیق و زیبایی دارند که می توانید برای استراحت در داخل آن ها بنشینید و عکس های یادگاری جالبی بیندازید.

طبیعت زیبای هفت غور
طبیعت زیبای هفت غور

بعد از اینکه دره را به طور کامل پیمایش کردید در ارتفاع ۱۹۰۰ متری به منطقه ای باز و سرچشمه اصلی رودخانه غار برمی خورید؛ در اینجا وجود چندین درخت گردو طراوت و زیبایی منطقه را بیشتر کرده است. در واقع برای رسیدن به این چشمه باید ۷ تنگه را پشت سر بگذارید و در نهایت طبیعت به خاطر این پیاده روی چشمه ای باطراوت به شما پاداش می دهد، با اینکه چشمه آب سرد و گوارایی دارد اما وجود املاح زیاد آن را غیر قابل نوشیدن کرده است. می توانید مدت ها در کنار این چشمه بنشینید و خستگی راه را از تن بدر کنید.

 

طبیعت زیبای هفت غور
طبیعت زیبای هفت غور

نکته مهم

به یاد داشته باشید که این دره علی رغم زیبایی اش، طبیعت خشنی دارد و برخی مواقع پس از بارندگی زیاد، امکان خطرات زیادی در این منطقه وجود دارد، پس حتما با آگاهی و راهنمای مجرب به این منطقه سفر کنید.

طبیعت زیبای هفت غور
طبیعت زیبای هفت غور

مسیر رسیدن به هفت غور

مسیرهای متفاوتی برای دسترسی به دره هفت غار وجود دارد که آسان‌ترین آن مسیر روستای باغرود است که پس از ده دقیقه کوهپیمایی می‌توان به ابتدای این دره در ارتفاع ۱۵۰۰ متری رسید. از جمله مسیرهای دسترسی دیگر می‌توان به خود روستای غار اشاره نمود.

 

ویدئویی از هفت غور نیشابور

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها