روستای ساسَنگ

روستای ساسَنگ، بهشت گمشده ی شمال کشور

معرفی

ساسنگ، روستایی است در دل جنگل های هیرکانی در استان گلستان که از توابع بخش مرکزی شهرستان مینودشت است. این روستا در فاصله ۲۱ کیلومتری شهر مینودشت در میان جنگل واقع شده است. این روستا در دهستان چهل‌چای قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۳۵۰ نفر (۱۱۵ خانوار) بوده است. آب روستا از دو چشمه تهیه می‌شود. ساسنگ دارای چندین چشمه است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به چشمه لوتی، تاشت‌آرام، و چشمه مینو اشاره کرد.

زبان اهالی ساسنگ تات قزلباش و مذهب آن‌ها شیعه اثناعشری است. دو طایفه مشهور ساسنگ، مصطفی‌لو و قول نام دارد.

 

 

این روستا در مجاورت جنگل‌‌های هیرکانی طبیعت زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد و از ساخت و ساز و تخریب در امان مانده و طبیعت بکر خود را حفظ نموده است. . . طی یکی دو سال گذشته آبشارهای روستا توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده و با راه‌اندازه اقامتگان بومگردی، ساسنگ مقصد گردشگران شده‌است. این روستا محل بسیار مناسبی برای علاقه مندان به طبیعت است و اقامتگاه  این مکان متناسب با خونه های روستایی ساخته شده تا مسافران احساس بهتری داشته باشند

 

جاذبه‌های گردشگری

ساسنگ با داشتن جاذبه‌های فراوان از جمله هشت آبشار که هر کدام با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند، خانه‌های قدیمی کاه‌گلی، غار از جمله مراکز اصلی گردشگران استان گلستان است.

 

کشاورزی

باغ‌داری، زنبورداری، دامداری، نوغان‌داری (کرم ابریشم)، کشت زعفران، گندم، جو، ارزن، نخودفرنگی، برنج از جمله منابع درآمدی مردم ساسنگ محسوب می‌شود.

 

موقعیت روستا در نقشه

 

منابع

  1. کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان‌سازی نام‌های جغرافیایی ایران
  2. درگاه ملی آمار ایران
  3. وبسایت فارس نیوز http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921222000136
  4. http://www.dana.ir/news/265610.htmم/گزارش-تصویری–خانه-های-قدیمی-و-سنتی-روستای-ساسنگ-شهرستان-مینودشت
  5. وبسایت گلستان http://www.golestanchto.ir/tourism/place.php?id=272
  6. http://jago.ir/DesktopModules/News/NewsView.aspx?TabID=1&Site=DouranPortal
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها