۱۰ جاذبه برتر گردشگری کیش

از زیباترین و برترین جاذبه های گردشگری ایران می توان به کیش یکی از جزایر زیبای خلیج فارس اشاره کرد. این جزیره مقصدی عالی برای سفر در زمستان در بین گردشگران داخلی است و با وجود جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیار زیاد مسلما بهترین انتخاب می باشد. با ما همراه باشید تا ۱۰ جاذبه برتر گردشگری کیش را معرفی کنیم.

کیش با ۹۰ کیلومتر وسعت از توابع بخش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است که در جنوب ایران قرار گرفته است. این جزیره هر ساله حدود یک میلیون گردشگر را به خود جذب می نماید.

جزیره کیش فاقد رودخانه دائمی است ولی با این حال تعداد زیادی منابع آب شیرین زیر زمینی دارد. بندر چارک با ۱۸ کیلومتر فاصله، نزدیک ترین بندر به این جزیره است.

جزیره کیش به دلیل آب و هوای معتدل در زمستان، ساحلی نقره ای، آفتابی درخشان، آسمانی آبی، آبهایی نیلگون، هوایی پاک و آرامشی بی نظیر،  به مروارید خلیج فارس تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا ۱۰ جاذبه گردشگری برتر کیش را به شما معرفی کنیم.

۱۰ جاذبه برتر گردشگری کیش؛ زیباترین جزیره ایران

اسکله تفریحی

در این اسکله تفریحی مجموعه تفریحات آبی مانند جت اسکی، قایق های پدالی (با ظرفیت چهارنفر)، قایق های ماهیگیری، قایق های پارویی، سه چرخه های آبی، امکانات غواصی و قایق های کف شیشه‌ای جهت تماشای دنیای آبزیان وجود دارد.

10 جاذبه برتر گردشگری کیش
۱۰ جاذبه برتر گردشگری کیش

مجموعه اسکله تفریحی که در مجاورت چند مجموعه تفریحی دیگر قرار گرفته است بسیار مورد استقبال گردشگران و خانواده ها قرار می‌گیرد. سفر به کیش در فصل بهار و یا اواخر زمستان فرصت مناسبی است تا از امکانات این مجموعه تفریحی بهره‌مند شوید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی در سواحل غربی جزیره به گل نشسته است و به دلیل قرارگیری در موقعیتی خاص، خورشید از پس این کشتی در جزیره غروب می‌کند و باعث به وجود آمدن جلوه و زیبایی خاصی می‌شود. کشتی یونانی در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در جزیره‌ی کیش به گل نشست و حق بیمه‌ی زیاد این کشتی باعث شد شایعات زیادی در مورد دلیل این حادثه ایجاد شود.

اهمیت این کشتی عظیم‌الجثه علاوه بر تاریخ و داستان آمدنش آب‌های زیبای خلیج فارس، موقعیت قرارگیری آن در جزیره و تابش آفتاب از پشت این کشتی در هنگام غروب و ایجاد تصویری زیبا در پرتوهای نور بوده تمامی گردشگرانی که به جزیره‌ی کیش سفر می‌کنند، حتما سری به کشتی یونانی می‌زنند تا غروب دل‌انگیز خورشید را در پشت کشتی یونانی و آب‌های نیلگون خلیج فارس ببینند.

10 جاذبه برتر گردشگری کیش
۱۰ جاذبه برتر گردشگری کیش

شهر زیر زمینی کاریز

یکی از عجیب ترین شهرهای زیرزمینی که تاکنون کشف شده این شهر است که ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شیرین را در اختیار ساکنین جزیره قرار می داده است. این شهر نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد و در فاز یک آن شامل غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلفی مخصوص گردشگران است. این شهر همچنین شامل حمام های باستانی با صحن و حصاری ۵۰۰ متری است که بیار زبیا و جالب است.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش یکی از اصلی‌ترین دیدنی‌های کیش است. با بازدید از این مجموعه می‌توانید ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس را به راحتی و از پشت شیشه‌های آن ببینید. در این مجموعه ۲ آکواریوم وجود دارد: یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که مخصوص کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ است و آکواریوم دیگر با حجم ۲۰ هزار لیتر که در آن ۷۰ نوع ماهی تزئینی و کمیاب آب شیرین به نمایش گذاشته شده‌ است.

در مجموعه‌ی آکواریوم کیش یک بخش علمی حیوانات تاکسیدرمی‌شده و دیرینه‌شناسی هم وجود دارد. شما می‌توانید از انواع خزندگان ایران و جهان مثل تمساح و مار، انواع پرندگان کمیاب و دیگر پستانداران دیدن کنید. آکواریوم کیش در خیابان فردوسی، جنب بوستان آهوان و داخل ساختمان کانون هنر کیش واقع شده است.

خانه اعیانی

این خانه از جاذبه های کمتردیده شده جزیره کیش است و نشان دهنده‌ی زندگی چندخانواری در ایران قدیم است. وسعت خانه بسیار زیاد است و آثاری که از این خانه استخراج شده است مربوط به دروان ایلخانیان است.

10 جاذبه برتر گردشگری کیش
۱۰ جاذبه برتر گردشگری کیش

پارک آبی کیش

پارک آبی کیش یا تم پارک اوشن کیش یک پارک آبی روباز برای استفاده خانم ها و آقایان است. این پارک جدیدترین مرکز تفریحی کیش است که از سال ۹۵ شروع به کار کرده است.

پارک آبی اوشن کیش به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌های آبی روباز ایران و خاورمیانه در این چند سال شناخته‌شده است

تم پارک آبی اوشن کیش با بروزترین و مدرن‌ترین تجهیزات بازی روز جهان و با جلوگیری از خروج ارز از کشور و هم‌زمان کسب درآمد ارزی برای کشور تأسیس‌شده است و این مجموعه توسط شرکت کانادایی White Water West که معتبرترین تأمین‌کننده وسایل بازی پارک آبی دنیا است، ساخته‌شده و قسمتی از تجهیزات نیز از کشور بلژیک خریداری شده است.

روستای باغو

باغو از ابادی های قدیمی کیش است که در جنوب غربی جزیره قرار گرفته است. این روستا البته بسیار محروم مانده است و کسی به آن توجهی ندارد و این روزها به جز چند خانوار کوچک کس دیگری در آن زندگی نمی کند. خاک این منطقه بسیار حاصلخیز است و به همین علت انبوهی از درختان متفاوت را می توان در آن دید که برخی از آن ها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و زیبایی چشمگیری دارند.

10 جاذبه برتر گردشگری کیش
۱۰ جاذبه برتر گردشگری کیش

درخت سبز کیش

کهنسال‌ترین درخت لور یا انجیر معابد، درخت سبز است که در جزیره‌ی کیش قرار دارد. عمر این درخت به ۵۰۰ الی ۶۰۰ سال می‌رسد. وجه تمایز این درخت با بقیه‌ی درختان منطقه این است که برگ‌ها و ریشه‌های این درخت از بدنه‌ی اصلی آن آویزان است. بعضی افراد عقیده دارند که این درخت خوش‌یمن است و به اصطلاح شگون دارد، به همین دلیل برای برآورده شدن آرزوهای خود، گره‌هایی را با نخ یا پارچه روی شاخه‌های این درخت زده‌اند. درخت سبز در نزدیکی شهر باستانی حریره قرار دارد و این امکان را به گردشگران می‌دهد که بعد از بازدید از این شهر باستانی، برای استراحت به مجموعه‌ی درخت سبز بروند.

کلبه هور

در غرب جزیره‌ی کیش دماغه‌ای وجود دارد که که به آن کلبه‌ی هور می‌گویند. بستر این دماغه صخره‌ای بوده و زیستگاه آبزیانی مثل هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف و لاک‌پشت است. در روزهایی که وزش باد کم است، مردم برای ماهیگیری به این دماغه می‌آیند. غواصان هم برای غواصی کلبه هور می‌آیند. در ساحل جنوبی دماغه‌ی کلبه هور، غاری به طول ۵ متر وجود دارد اما عمق آن از شمال به جنوب  افزایش یافته و تا ۸ متر نیز ادامه می‌یابد و به هنگام مد کامل بسیار دیدنی می‌شود. طبیعت وحشی این دماغه گردشگران را به سمت خود می‌کشد و وجود حفره‌هایی در آن، باعث فوران آب به هنگام برخورد موج‌ها می‌شود.

پارک دلفین‌های کیش

یکی دیگر از جذابیت‌های جزیره‌ی کیش برای گردشگران، پارک دلفین‌های آن است. این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار ساخته شده و در جنوب شرقی جزیره قرار دارد. در دلفیناریوم کیش از گونه‌های مختلف پستانداران دریایی مانند دلفین و شیر دریایی نگهداری می‌شود. در مجموعه‌ی دلفین کیش، فضای سبز هم وجود دارد که در آنجا می‌توانید انواع گونه‌های مختلف گیاهی را هم به تماشا بنشینید که از آن جمله می‌توان به درخت نخل، بنجامین، درختان لور، اوکالیپتوس، آکاسیا، گل ختمی و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس اشاره کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها