سد طبیعی کردآباد در طارم

 

معرفی

شهرستان طارم از مناطق زیبا و دیدنی ایران است که با وجود واقع شدن در منطقه ی کوهستانی، طبیعت زیبا و خاصی را داراست. این شهرستان به دلیل استعداد کشاورزی و دامپروری، حاصلخیزی اراضی و داشتن شرایط اقلیمی مناسب، به عنوان «هندوستان ایران» نامیده می‌شود.

سد طبیعی کرد آباد (چینی لر) طارم در قسمت شرق شهر آب بر در فاصله ۵کیلومتری این شهر قرار دارد و محیطی جذاب ودیدنی برای علاقمندان به طبیعت می‌باشد. این دریاچه در ارتفاع ۷۴۰ متری از سطح دریا واقع است و طول آن در حدود ۱ کیلومتر و عرض آن ۲۰۰ متر است. این منطقه دو دریاچه ی بزرگ و کوچک دارد که در ادامه ی باغ های کردآباد در مسیر دره واقع هستند و فاصله ی آن ها تا روستای کردآباد در حدود ۱۰ کیلومتره که ۷ کیلومتر آن مسیر قابل تردد وسایل نقلیه و ۳ کیلومتر پیاده روی است. در مسیر دریاچه ها آبشار های زیبای زیادی وجود داره که طروات خاصی به منطقه بخشیده است.

 

 

سد طبیعی کردآباد درپی زلزله هولناک ۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۹ شمال و شمالغرب کشور و در اثر رانش زمین و ریزش کوه و بسته شدن مسیر رود درشهرآب بر مرکز شهرستان طارم بوجود آمده است. این سد طبیعی و زیبا به لحاظ موقعیت استثنایی و سکوت حاکم بر محدوده آن، به محلی نادر و شگفت انگیز برای تفریح و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است. کمی بالاتر از این منطقه هم یک سد طبیعی دیگری قرار دارد که مسیر زیبایی دارد, درختان ارس بین راه در اثر زلزله بر روی هم خم شده و منظره قشنگی را بوجود آورده اند.

 

عکس Related image %d8%b3%d8%af-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%a2%d8%a8%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b7%d8%a7%d8%b1%d9%85 Tarikhema.org

 

مسیر دسترسی

در ۳ کیلومتری شهر آب بر به دهستان گیلوان، جاده ی انحرافی کنار روستای کردآباد تا نزدیک رودخانه ادامه دارد. برای رسیدن به سد طبیعی کردآباد باید از انتهای جاده تا دریاچه در حدود ۰ دقیقه پیاده روی کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها