مکان های دیدنی مشهد

مکان های دیدنی مشهد شهری که با شنیدن نام آن قطعا، دلتان هوایی و راهی حرم علی بن موسی الرضا(ع) می شود. پس از یک زیارت می توانند ساعت ها شما را به اوج لذت از سفر در این شهر زیارتی زیبا برسانند.

مکان های دیدنی مشهد

مکان های دیدنی مشهد شاید در لابه لای شلوغی شهر برای افرادی به چشم نیایند. ولی بهتر است قبل از سفر به آن جا، با مکان های دیدنی اش آشنا شوید، تا در کنار زیارت از صیاحت در این شهر نیز بی بهره نمانده باشید.

شهر مشهد به دلیل جذب گردشگران از تمام دنیا در تمام فصول سال، به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی فوق العاده، هتل های بی نظیری نیز برای پذیرایی از گردشگران و مسافران عزیز دارد. در ادامه با گشت و گذار در بهترین مکان های دیدنی شهر مشهد با تاریخ ما همراه باشید.

پارک های آبی مشهد

بی شک نام پارکهای آبی مشهد، حتی برای یک بار هم که شده به گوشتان خورده است. این پارک یکی از معتبر ترین و بهداشتی ترین پارک های آبی کشور و حتی خاورمیانه می باشد. که پس از طی  کردن مسافتی طولانی، انرژی مضاعفی را به علاقه مندان به تفریحات آبی، خواهد داد.

بازار رضا

اگر بخواهیم از قدیمی ترین و جذاب ترین بازارهای مشهد نام ببریم. این بازار رضای مشهد است که یکی از دیدنی ترین و با صفا ترین مکان هایی است که حداقل شما را به یک بار دیدن آن دعوت می کنیم. در این بازار دیگر نگران خرید سوغات خود نباشید؛ چرا مناسب ترین سوغات سفرتان را در این بازار می توانید تهیه کنید.

مکان های دیدنی مشهد
مکان های دیدنی مشهد

پارک ملت مشهد

در سفر به مشهد، اگر به دنبال مکانی خوش آب و هوا در نزدیکی یک هتل بودید، تا لحظات شادی را در آنجا بگذرانید؛ قدیمی ترین بوستان شهر، یعنی همان بوستان ملت به شما عزیزان پیشنهاد می شود.

حمام مهدی قلی بیک

دیدن حمام مهدی قلی بیک، به علاقه مندان به تاریخ، به عنوان یکی از مکان های دیدنی مشهد پیشنهاد می شود. این حمام سال هاست که وقف حرم مطهر رضوی شده است و با ساختاری شبیه به یک موزه، پذیرای گردشگران علاقه مند می باشد.

آبشار قره سو کلات: این آبشار حدود ۱۵۹ کیلومتر از شهر مشهد فاصله دارد و با خودرو حدود ۲:۳۰ دقیقه برای رسیدن به این آبشار در راه خواهید بود. برای رسیدن به این آبشار میتوان از مسیر بزرگراه قادری- بزرگراه بابانظر- خیابان کلات- خیابان کلات به درگز، استفاده کرد. مسیر بسیار طولانی است ولی در طول مسیر میتوان از استراحتگاه های بین راهی استفاده کرد.  این آبشار در واقع در جنوب غربی روستای کلات نادری واقع شده است.

غار دره آل

اگر در مسیر آبشار قره سو بدنبال جاذبه های گردشگری هستید روستای آل و غار دره آل یکی از این جاذبه های گردشگری است. در نقشه گوگل مسیر دسترسی به این روستا مشخص نشده است ولی نگران نباشید جاده کاملاً آسفالت شده و براحتی با خودروی سواری میتوان به روستای آل سفر کرد و از غار زیبای آل بازدید نمود. روستای آل خود یک جاذبه طبیعی تمام عیار با درختان و جویبارهای زیبا است که براحتی میتوان ساعتی را در آنجا به استراحت پرداخت و بعد به سمت غار یا آبشار قره سو حرکت کرد.

مکان های دیدنی مشهد
مکان های دیدنی مشهد

 آبگیر گلستان – بند گلستان

اگر در باغ وکیل آباد به دنبال مکانی برای قایق سواری بودید بسادگی میتوانید به آبگیر یا بند گلستان بروید. در این آبگیر امکان قایقرانی وجود دارد و این امر در تابستان گردشگران زیادی به این آبگیر میکشاند. قنات ها، آب این آبگیر را تامین می کنند.

روستای مغان

روستاهای اطراف مشهد اغلب زیبا و چشمگیر هستند و گردشگران اغلب در این روستاها ساعتی را برای تجدید قبا و استراحت می مانند، روستای مغان در جاده خلج و بعد از خانرود است اگر به هفت حوض میروید کافیست بعد از بازدید خود چند دقیقه دیگر در جاده خلج به سمت روستای مغان حرکت کنید تا از غار زیبای مغان دیدن کنید.

مکان های دیدنی مشهد + ویدئو

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها