پارک جنگلی گیسوم کجاست؟

جنگلی گیسوم، گیلان

معرفی

اینبار نیز کوله بار سفر می‌بندیم و راهی جاده های شمال می‌شویم تا خستگی از تن بدر کنیم و از هوای مطبوع و دلپذیرش جان تازه بگیریم و به آرامش روح و روان برسیم. پارک جنگلی گیسوم یکی از مناطق گردشگری در استان زیبا و سرسبز گیلان است که با طبیعت حیرت انگیزش چشمان هر بیننده ای را مبهوت خود می‌کند. پس با ما در این سفر دل انگیز همراه باشید تا پارک جنگلی گیسوم را بیشتر بشناسیم.

گیسوم، یک منطقه گردشگری – ساحلی فوق العاده زیبا و بی نظیر از توابع بخش پره سر شهرستان تالش در استان گیلان – ایران می باشد این ساحل زیبا به واسطه یک راه آسفالته که از میان انبوهی از درختان عبور کرده به ساحل دریای خزر متصل می شود.جاده تالش، شما را در دالانی از زیبایی به سمت بهشت شمال هدایت می کند. جنگل گیسوم، جایی است که جنگل و دریا به هم می رسند و این سحر طبیعت است که هیجان گیسوم گردی را صد چندان می کند.

عکس تصویری از گیسوم %d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d8%ac%d9%86%da%af%d9%84%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b3%d9%88%d9%85-%da%a9%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f Tarikhema.org
تصویری از گیسوم

تالش، یکی از نقاط کمتر شناخته شده خطه شمال است که آنجا را باید بی شک، یکی از مقصدهای فوق العاده و بکر گردشگری ایران دانست. درختان زیبا و سر به فلک کشیده پارک جنگلی گیسوم، تونلی را برای شما در جاده خلق می کند که حتی در روزهای آخر پاییز و اوایل زمستان نیز، لوکیشن های بی نظیر برخی از فیلم های نوستالژیک را به ذهن می آورد. در جنوب گیسوم، رضوانشهر به فاصله ۱۴کیلومتر و شمال آن، شهر هشتپر (تالش) با فاصله حدود ۲۰کیلومتر قرار دارد.

طبیعت رویایی جنگل گیسوم
طبیعت رویایی جنگل گیسوم

جنگل های گیسوم در استان گیلان با مساحتی حدود ۸۰ هکتار قرار دارد و انبوهی از درختان و گونه های گیاهی را که در مجموع حدود ۷۶ گونه گیاهی متعلق به ۶۶ جنس و ۴۴ خانواده در این منطقه جلگه‌ ای از شمال گیلان می شوند نیز شناسایی شده است. این منطقه یکی از بهترین مکان ها برای گذران چند ساعتی در طبیعت و همچنین بودن کنار خانواده می باشد. بد نیست بدانید که نام این پارک جنگلی از روستایی به همین نام در منطقه می آید. جنگل گیسوم روستایی است در استان گیلان که از توابع بخش اسالم در شهرستان تالش به شمار می رود و همچنین این منطقه در ۱۸ کیلومتری جاده ی تالش به انزلی قرار دارد. این منطقه که امروزه از آن به عنوان پارک جنگلی گیسوم شناخته می شود، ۱۵ سال پیش با سرمایه‌گذاری شهرداری تالش به یک مقصد جذاب تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان گیلان از آن یاد می شود.در پارک جنگلی گیسوم امکانات رفاهی و سوییت تعبیه شده است و پاسگاه پلیس امنیت این پارک را به‌صورت شبانه‌روزی کنترل می‌کند. همچنین مغازه‌های مختلف خرید از دیگر امکانات رفاهی این منطقه است

دیدنی ها و خوشگذرانی در پارک جنگلی گیسوم:

تجربه‌ی رانندگی بی‌نظیر در جاده‌ای رویایی

در ابتدای امر که جاده ای که منتهی به این جنگل می شود به اندازه زیبا و دیدنی است که شما به گونه انگار در حال گذر از دالان بهشت هستید. برای کسانی که عاشق رانندگی در جاده هستند گیسوم می تواند برایشان جاده ی رویاهایشان باشد.

تجربه‌ی رانندگی بی‌نظیر در جاده‌ای رویایی
تجربه‌ی رانندگی بی‌نظیر در جاده‌ای رویایی

گشت و گذار، پیک نیک و عکاسی از مناظر فوق العاده جذاب

پارک جنگلی گیسوم با داشتن آلاچیق و مکان های مناسب بهترین گزینه برای یک پیک نیک خانوادگی و دوستانه است. می توانید بساط خوشگذرانی تان را در این پارک یا در نزدیکی ساحل برپا کنید و خاطره ای خوش بیافرینید.

عکس مناظر فوق العاده جذاب جنگل گیسوم %d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d8%ac%d9%86%da%af%d9%84%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b3%d9%88%d9%85-%da%a9%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f Tarikhema.org
مناظر فوق العاده جذاب جنگل گیسوم

محال است که قدم به گیسوم بگذارید و دست به دوربین نشوید. فرقی نمی کند که عکاس حرفه ای باشید یا اینکه بخواهید تنها چند عکس یادگاری معمولی ثبت کنید؛ در گیسوم سوژه برای همه هست و آن قدر تصویر دیدنی در گوشه و کنار این طبیعت وجود دارد که دست خالی بر نگردید. تصاویر بهترین یادگاری شما از این سفر خواهند بود.

پیمایش جنگل و دوچرخه سواری در آن

بسیاری از ساکنان گیلان و مسافران این خطه از کشورمان، گیسوم را برای یک پیاده روی دلچسب انتخاب می کنند. آنها در این منطقه هم می توانند در میان درختان سرسبز به گشت و گذار بپردازند و هم در کنار ساحل راه رفتن بر روی شن های گرم و نرم را تجربه کنند.

علاقه مندان به دوچرخه سواری در طبیعت نیز گیسوم را مقصدی جذاب برای تجربه این ورزش می دانند. آنها با دوچرخه به جاده این پارک جنگلی می زنند و به هنگام گذر از دالان درختی، وزش نسیم بر صورت شان را با تمام وجود حس می کنند. اگر دوچرخه دارید بهتر است آن را به همراه ببرید وگرنه می توانید از امکان اجاره دوچرخه در این مکان استفاده کنید.

خوش مزه گردی در جنگل گیسوم
خوش مزه گردی در جنگل گیسوم

لذت آفرود

یکی از تفریحات در جنگل زیبای گیسوم استفاده از آفرود است. بسیاری از علاقه مندان به این فعالیت راهی گیسوم می شوند و به این نقاط می روند. البته آنها در قالب گروه و با راهنمای آشنا به مسیر به این منطقه می روند و هیجانی امن را تجربه می کنند.

تعداد زیادی تفریحات آبی

بعد از این که به این جنگل گیسوم رسیدیم می توانید به سراغ تفریحات آبی که در این جنگل وجود دارد بروید. تفریحات ممکن در این جنگل نیز شامل شنا، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، قایق سواری، پاراسل و موتور چهارچرخ نیز استفاده نمایید. همانطور که مشاهده می کنید در این منطقه از خطه شمال همه ی تفریحات به طور یکجا در اختیار شما قرار دارد.

عکس تفریحات آبی ، جت اسکی %d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d8%ac%d9%86%da%af%d9%84%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b3%d9%88%d9%85-%da%a9%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f Tarikhema.org
تفریحات آبی ، جت اسکی

اسب سواری در جنگل گیسوم

در بخش هایی از پارک جنگلی گیسوم می توانید با اجاره اسب اقدام به اسب سواری در این منطقه بنمایید. این اسب ها متعلق به محلی های گیسوم است و وجود آنها به این جنگل چهره ی خاصی بخشیده است.

اسب سواری در مجاورت جنگل گیسوم
اسب سواری در مجاورت جنگل گیسوم

تماشای آسمان در شب

تصور کنید در حالی که ستاره ها در آسمان چشمک می زنند می توانید به رقص امواج نیز خیره شوید و شاید هم در همین حال یک نوشیدنی گرم بنوشید. بد نیست بدانید که در برخی نقاط گیسوم که آلودگی نوری وجود ندارد می توان به تماشای کهکشان راه شیری نیز نشست.

آسمان شب گیلان
آسمان شب گیلان

بازارچه ی جنگل گیسوم

در جنگل گیسوم بازارچه ای وجود دارد که در آن محلی ها اقدام به فروش انواع محصولاتی که خودشان تهیه می کنند، نیز می نمایند. همچنین علاوه بر محصولاتی مثل مربا، آلوچه می توانید وسایل حصیری و چوبی که ساخت دست اهالی این منطقه است را بخرید و به عنوان سوغاتی به شهر مقصدتان ببرید. خرید در این بازار می توانید چند سوغاتی جالب و رنگارنگ تهیه کنید.

بازارچه جنگل گیسوم
بازارچه جنگل گیسوم

 

زمان مناسب برای سفر به جنگل گیسوم 

بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم، ماه های اردیبهشت، مهر و آبان میباشد که در این ماه های سال، زیبایی دوچندانی در جنگل گیسوم برای گردشگران قابل دیدن است و شما محو زیبایی های طبیعت میشوید.

عکس تونل درختی جنگل گیسوم %d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d8%ac%d9%86%da%af%d9%84%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b3%d9%88%d9%85-%da%a9%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f Tarikhema.org
تونل درختی جنگل گیسوم

 

مسیر دسترسی به جنگل گیسوم

اگر از رشت به سمت آستارا حرکت کنیم پس از طی ۵ کیلومتر از شهر “پره سر” در سمت راست جاده وارد جنگل های گیسوم میشویم که با عبور از این جاده و طی مسافت تقریبی ۳ کیلومتر به ساحل گیسوم میرسیم.

ویدئوی معرفی جنگل گیسوم

منابع

  • پارک جنگلی گیسوم تونل جنگلی گیلان – نمناک
  • پارک جنگلی گیسوم – سی ایران
  • تلفیق جنگل و دریا در پارک جنگلی گیسوم گیلان – الی گشت
  • پارک جنگلی گیسوم | گذر از دالان زیبایی – کارناوال
  • پارک جنگلی گیسوم | بهشت پنهان شمال ایران – به پین
  • پارک جنگلی گیسوم – کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها