در بهار از کجا دیدن کنیم؟

در بهار از کجا دیدن کنیم؟

مسافرت‌های بهاره با توجه به آب و هوای بی‌نظیر این فصل، می‌توانند سفرهایی بسیار لذت‌بخش باشند. انتخاب مقصد مناسب تاثیر زیادی در میزان لذتی که از سفر می‌بریم، دارد. در ادامه تعدادی از بهترین محل‌ها برای گردشگری در فصل بهار را برای شما فهرست کرده‌ایم.

  • جزیره‌ی هنگام: نگینی در دل دریا

این جزیره‌ی کوچک اما بسیار زیبا در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس و در نزدیکی جزیره‌‌ی قشم واقع شده است. می‌توانید ابتدا به قشم بروید. از گنبد نمکی نمکدان، دره‌ی مهیب ستارگان، قلعه‌ی پرتغالی‌ها و جنگل‌های حرا دیدن کنید، در بازارهای قشم و درگهان به خرید بپردازید و سپس با کرایه کردن یک قایق به جزیره‌ی هنگام بروید. دیواره‌های صدفی و مرجانی این جزیره اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. در ساحل آن می‌توانید توتیاهای دریایی را که در چاله‌های آب گیر افتاده اند، ببینید. اگر خوش شانس باشید شاید دسته‌ای دلفین را هم نزدیکی ساحل دیدید. مزه‌ی ماهی‌های جزیره را که محلی‌ها طبخ می‌کنند، حتماً امتحان کنید.در بهار از کجا دیدن کنیم؟

  • دریاچه‌ی مخرگه: آیینه‌ی آسمان‌نما

در ۳۲ کیلومتری جنوب شهر بابک، در استان کویری کرمان، دریاچه‌ای واقع شده است که عکس آسمان در آن از دیدنی‌ترین چیزهاست. این دریاچه که تا اواخر مرداد ماه آب دارد، نمکی و شور است. آن را با نام دریاچه‌ی چاه زنگار هم می‌شناسند. عمق دریاچه اندک است و شاید در بهار حدود ۳۰ سانتی متر یا کمتر باشد. مساحت آن ۲۵ کیلومتر مربع است و به دلیل سطح نا مطمئن با خودرو نمی‌توان به میانه‌های آن رفت. این دریاچه در واقع آینه‌ای بزرگ است که آسمان را در خود بازتاب کرده و مناظر بی‌همتایی خلق می‌کند.در بهار از کجا دیدن کنیم؟

  • چشمه‌های رنگی باداب سورت

در نزدیکی ساری، به سمت چشمه‌های باداب سورت حرکت کنید، اتومبیل خود را در پارکینگ بگذارید و با ماشین‌های چشمه در جاده‌ای کوهستانی و زیبا نیم ساعت بروید تا به چشمه‌ای برسید که مانند آن‌ها را جای دیگری نمی‌یابید. چشمه‌ای به رنگ نارنجی و سرخ که در دل کویر سرسبزی عجیبی ایجاد کرده است. بهترین زمان دیدار از چشمه هنگام طلوع یا غروب خورشید است که بازی نور روی سطح آب چشم را مسحور خود می‌کند.در بهار از کجا دیدن کنیم؟

  • دشت دریاسر، بهشت اردیبهشت ایران

منطقه تنکابن در غرب استان مازندران یکی از آن مکان هایی است که حتما باید به آن سر بزنید و از آن دیدن کنید مخصوصا دشت دریاسر را که به بهشت اردیبهشت ایران معروف است. این دشت یکی از خیره کننده ترین منطقه های ایران اسن. در فصل بهار این دشت تن پوشی سراسر زرد رنگ به تن می کند و زیبایی بی بدیلی را به نمایش می گذارد. در کف این دشت، ده چشمه وجود دارد و یکی از دلایل سرسبزی این دشت هم وجود این چشمه ها است، به طوری که در فصل بهار که آب چشمه ها زیاد است نمی توان جای خشک در کف دشت پیدا کرد.در بهار از کجا دیدن کنیم؟

  • آبشار آسیاب خرابه، آبشار محصور شده در میان درختان انجیر

آسیاب خرابه نام یکی از مکان های دیدنی شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی است. این مکان شامل آبشارهای کوچک و بزرگی است که سرچشمه آن ها معمولا کوه کیامکی در بالای چشمه است. سطح آبشار از خزه ها و گیاهان رونده آبی پوشیده شده است و منظره چشم نوازی را ایجاد کرده است. آسیاب‌خرابه، آسیابی آبی بوده است که سال‌ها پیش مورد استفاده مردم منطقه می‌گرفت ولی هم‌اکنون به دلیل تخریب قسمت‌های عمده آن کاربردی ندارد و به همین دلیل به «آسیاب‌خرابه» شهرت یافته است.در بهار از کجا دیدن کنیم؟

ارتفاع آسیاب ۱۰ متر و مساحت محوطه پایینی آن ۲۰۰ متر مربع است. هوای مطبوع و منظره های سرسبز و دیدنی از جمله ویژگی هایی است که شما را به این منطقه می کشاند. شاید برای تان جالب باشد بدانید که این منطقه توسط درختان اجیر با فرم های مختلف محصور شده است.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها