جاذبه های طبیعی همدان

هر یک از استان های ایران دارای طبیعتی منحصر به فرد و زیبا است. استان همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست. دشت های وسیع و سرسبز در کنار نواحی کوهستانی و مرتفع در این استان، آن را دارای انواع گوناگونی از جاذبه های طبیعی کرده است. احتمالا نام بعضی از این جاذبه های طبیعی، مانند غار علیصدر را شنیده اید. با این حال همدان جاذبه های زیبای ناشناخته هم کم ندارد. در ادامه به تعدادی از این جاذبه های طبیعی همدان اشاره می کنیم که می توانید در هر کدام مدت زمان خوبی را در دل طبیعت سپری کنید و از آرامش آن لذت ببرید.

جاذبه های طبیعی همدان

۱-   غار آکواریوم گنجنامه

جاذبه های طبیعی همدان
جاذبه های طبیعی همدان

اجازه دهید با یکی از محل های نسبتا ناشناخته ولی بسیار زیبا شروع کنیم. این مکان بسیار دیدنی که در مجموعه ی گنجنامه وجود دارد، غاری وسیع و با عظمت است. مساحت این غار چیزی حدود ۱۰۰۰ متر مربع و ارتفاع آن بین ۲.۵ تا ۱۵ متر در نقاط مختلف غار متغیر است. این غار دارای ۲۱ آکواریوم می باشد که آب برخی از آن ها شور و آب برخی از آن ها شیرین است می باشد. ابعاد این آکواریوم ها بین ۱ متر در ۱ متر و ۲ متر در ۲ متر متغیر است. در غار آکواریوم ماهی هایی مانند سفره ماهی و ستاره دریایی نگهداری می شود. در این غار همچنین می توان آکواریوم های پلنتی را مشاهده کرد که ابعاد آنها ۲ متر در ۳ متر است و در نوع خود بی نظیرند. غار آکواریوم دارای طبقات متعددی است. اگر به طبقات فوقانی غار سر بزنید هم با شگفتی هایی رو به رو می شوید. تعدادی از آبزیان کمیاب و خزندگان سراسر جهان در این طبقات نگهداری می شود که واقعا جذاب و دیدنی هستند.

۲- سد اکباتان و دریاچه ی پشت آن

اکباتان تنها دریاچه ی شهر همدان است که البته دریاچه ای مصنوعی است و به دلیل احداث سد به وجود آمده. برای رسیدن به این دریاچه و سد آن باید حدود ۱۱ کیلومتر از همدان به طرف شرق بروید.  جاده ی منتهی به این محل هموار و مناسب است. این دریاچه علاوه بر زیبایی طبیعی دارای فضای سبز مناسب و امکانات تفریحی و گردشگری فراوانی مانند قایقرانی، اسکی روی آب و پدالو است. به علاوه در صورت تمایل می توانید برای صرف غذا و استراحت به رستوران ها و مهمان سراهای اطراف دریاچه بروید. وجود تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز، این محل را یکی از مقاصد تفریحی طبیعی در سفر به همدان کرده است.

۳-      غار علیصدر: طولانی ترین غار آبی جهان

غار آبی علیصدر شاید مشهورترین جاذبه ی طبیعی در همدان باشد. این غار حقیقتاً در نوع خود منحصر به فرد است و این میزان زیبایی را در غارهای آبی دیگر نمی توان یافت. علیصدر بی جهت لقب طولانی ترین غار دنیا را به دست نیاورده است و حتی می گویند ممکن است تونل های طولانی تری داشته باشد که هنوز کشف نشده اند. این غار ۷۵ کیلومتری شمال غرب شهر همدان واقع شده است. دمای داخل غار علیصدر حتی در فصل تابستان هم کاملاً خنک است. جاذبه های طبیعی همدان

در زمستان ممکن است متوجه گرم تر یا سردتر بودن قسمت های داخلی غار نسبت به هوای بیرون شوید و هر قسمت غار دمای خودش را دارد. قدمت غار و سنگ های موجود در آن به دوران ژوراسیک بر می گردد. همن طور که قبلا هم گفته شد، این غار یک غار آبی است. داخل غار یک دریاچه ی نسبتاً بزرگ وجود دارد و عمق آن در همه جا زیاد است، طوری که برای بازدید از داخل غار باید سوار بر قایق شوید. البته این خود بر لذت تماشای غار افزوده است. سوار بر قایق، بدون زحمت پیاده راه رفتن و با توجه و تمرکز کامل می توانید از محوطه ی داخل غار و عجایب آن لذت بیشتری ببرید. این غار با توجه به آن که بلندترین غار آبی دنیاست از شهرت زیادی برخوردار است و توریست های خارجی زیادی همه ساله برای بازدید از آن به همدان سفر می کنند.

از همدان سوغاتی چی بخریم؟

۴- دره مراد بیگ قطعه ای بسیار زیبا از پازل ایران

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعت گردی استان همدان دره مراد بیگ است که از همدان حدود سه کیلومتر فاصله دارد و در دامنه های کوه الوند استان همدان واقع شده است. دره بسیار دل انگیز که حدود ۸۰۰ هکتار مساحت دارد و از هر جهت به یک شهر متصل می شود. از شمال به شهر مدان، از شرق به روستای ابرو تفریجان و از غرب به روستای زیبای گنج نامه وصل می شود.

۵- دشت میشان دروازه ورود به دنیای از آرامش

تغذیه روح یکی از چیزهای مهم در زندگی است که باید بهش توجه کنید. اینطوری میتوانید آرامش داشته باشید. دشت میشان یکی از چیزهای است که باعث آرامش می شود شاید بصوزت کوتاه مدت باشد اما می تواند یک مسکن برای شما شود.

دشت میشان همدان
جاذبه های طبیعی همدان

مسافرت و دور شدن از هیاهوی شهری یکی از چیزهای واجب است، اینطوری می توانید انرژی مضاعف بگیرید و در طول یک سال با قدرت به کار خودتان ادامه دهید. پیشنهاد می کنم به میشان سفر کنید.

یک دشت بسیار بزرگ با وسعت دید عالی که می توانید مناظر دیدنی روبرو شوید و آرامشی را حس کنید که تا به الان آنرا تجربه نکرده باشید. پس همین الان دست به کار شوید و جزو برنامه های سفر خودقرار دهید.

منبع سامتیک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها