زیباترین جای شمال کجاست؟

زیباترین جای شمال کجاست؟

جای تعجب ندارد اگر پاسخ دادن به سوال زیباترین جای شمال کجاست؟ کار دشواری باشد. استان های شمالی ایران پر از مناطق بکر و زیبا با طبیعت های شگفت آور هستند. انتخاب یکی از قسمت های این منطقه به عنوان زیباترین، بی لطفی به سایر مناطق به نظر می رسد، اما جادویی که در برگ برگ طبیعت کلاردشت جریان دارد، این کار را راحت کرده است. اگر می خواهید ییلاق کلاردشت، زیباترین منطقه ی شمال ایران را بهتر بشناسید و با دلیل این انتخاب آشنا شوید، با ما همراه باشید.

کلاردشت: نگین ییلاقات شمالی

زمانی که از کرج به سمت چالوس در حرکت هستید، حدوداً در پنجاه کیلومتری این شهر، در دل پهنه ی دشتی یک دست که از فراز کوه ها به خوبی پیداست، به شهری به نام کلاردشت پنهان شده است. این شهر را در حقیقت نوعی ییلاق می دانند و ویلاهای لوکس و جذابی در آن ساخته شده است که می توانید برای یک یا چند روز آن ها را اجاره کنید و از اقامت در دل طبیعت لذت ببرید. این منطقه بیشتر شبیه به یک رویای ابدی است. درختان کهن و انبوه که سر به آسمان کشیده اند و در میان مه آلودگی و ابرها گم شده اند، هوایی که هر نفسش حس جاودانگی را در رگ های شما به جریان می اندازد و استراحت گاه هایی بکر که در آن ها خود را در دل طبیعت بی کران منطقه، حل شده احساس خواهید کرد. کلاردشت شاید همان سرزمینی باشد که هر کسی آرزوی سپری کردن چند دقیقه از زندگی اش در آن را دارد. وقتی بحث انتخاب برترین شهرهای شمالی برای یک مسافرت دل چسب می شود، مردم معمولاً شهرهایی که هم دریا و هم جنگل دارند را ترجیح می دهند. کلاردشت به دریا راه ندارد، اما دریاچه ای دارد که به مراتب زیبایی های بیشتر و جدیدتری در خود جای داده است.زیباترین جای شمال کجاست؟

دریاچه ی ولشت کلاردشت

دریاچه ی ولشت یکی از پرطرفدارترین نقاط دیدنی کلاردشت است که در شمال‌شرقی آن واقع شده است. این دریاچه یکی از ۹ دریاچه در ایران است که بر اثر احداث سد پدید آمده‌اند و همچنین جزو ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور به‌شمار می‌رود. جاده رسیدن به این دریاچه بسیار تماشایی و مملو از درختان کاج است. اطراف دریاچه نیز از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. امکان ماهیگیری نیز در این دریاچه برای گردشگران فراهم شده است. آب‌تنی، شنا و قایق‌سواری در این دریاچه می‌تواند برای هرکسی، تجربه‌ای لذتبخش و به ‌یاد ماندنی باشد.

دهکده ی مازیچال در کلاردشت

دهکده ی مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا در ۲۰ کیلومتری شهر زیبای کلار‌دشت قرار گرفته است. این روستای بی‌نظیر به‌خاطر اقیانوس تمام‌نشدنی ابرهایش و چشم‌انداز وسیعی که از دریای نیلگون خزر گرفته تا جنگل‌های زیبای مازندران در ارتفاعات آن می‌توان دید، مانند سرزمینی بهشتی می ‌ماند. صدای زنگوله گله‌ها، غذاهای محلی، اقیانوس ابر و هوای بی‌نظیر هر گردشگری را مجذوب این دهکده رویایی می‌کند. اگر به مازیچال رفتید حتما نان‌های داغ و تازه تنوری که به دست زنان این روستا پخته می‌شود را امتحان کنید.زیباترین جای شمال کجاست؟

قله ی علم کوه

قله علم‌کوه در ۲۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهر کلاردشت در استان مازندران واقع شده است. این قله که بعد از قله دماوند، دومین قله مرتفع ایران به شمار می ‌رود، عنوان «آلپ ایران» را نیز با خود حمل می‌کند. علم‌کوه به سبب برخورداری از قابلیت‌های مناسب کوهنوردی و چشم‌ اندازهای بی‌نظیر، هر ساله پذیرای طبیعت‌گردان، کوهنوردان و صخره‌نوردان زیادی از اقصی نقاط کشور است. گونه‌های جانوری زیادی از جمله بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، گرگ، شغال، روباه، کبک دری و انواع گونه‌های گیاهی متنوع را در راه رسیدن به این قله می ‌توانید نظاره ‌گر باشید.

 

 

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها