جاهای دیدنی بابل

جاهای دیدنی بابل

شهرهایی که هم جنگل های سرسبز و انبوه دارند و هم ساحل گسترده، معمولاً در شمال کشور طرفداران بیشتری دارند. بابل با داشتن هردوی این ها، مقصدی مناسب برای افرادی است که می خواهند چند روزی در یک شهر بمانند و در همان جا از همه ی جاذبه های شمال ایران بهره مند شوند. می دانستید در اولین فصل سال، عطر بهار نارنج کوچه پس کوچه های شهر بابل را پر می کند؟ حتی وقتی در ساحل و دور از درختان پر بار نارنج قدم می زنید، عطر نارنج ریه هایتان را پر می کند و به شما احساس طراوت و نشاط عجیبی می دهد. در ادامه قصد داریم جاهای دیدنی بابل را با هم مرور کنیم.

  • آبشار دراز کش بابل

آبشارهای زیادی در منطقه ی بابل وجود دارد، اما این یکی که ارتفاعی در حدود ۷ متر دارد، حوضچه ای مناسب آب تنی را برای گردشگران فراهم کرده است. با توجه به بکر بودن آن، ممکن است تمام مدتی که در محل هستید تنها باشید و بتوانید تنی به آب بزنید. بهترین زمان برای سر زدن به این آبشار فصل بهار است و اگر در اواخر بهار به آن جا بروید یک آب تنی لذت بخش، در میان جنگل های دست نخورده در انتظار شماست. آب آبشار در پاییز هم بسیار زیاد است، اما سرمای هوای منطقه و سردی آب، بهار را فصل مناسب تری می کند.جاهای دیدنی بابل

اگر به بابل می روید، بهترین جنگلی که باید حتماً به آن سری بزنید، لفور است. این جنگل با درختان سر به آسمان کشیده و خزه بسته ی خود، آبشارها و رودهایش مشهور است. تکه تکه های جویباری که در قسمت به قسمت جنگل دیده می شوند، شگفتی بسیاری در منطقه پدید آورده اند. این جنگل ‌ها از نوع هیرکانی هستند و تنوع بسیار بالایی دارند.

  • آّب گرم ازرود بابل

یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان بابل، «آب گرم ازرود» این شهرستان است که در «روستای آری» و در فاصله‌ی ۳۳ کیلومتری از جنوب شرقی بابل، قرار دارد. این پدیده‌ی درمانی و طبیعی ارزشمند با حضور در بین یک دره‌ی زیبای جنگلی و با قرارگیری در مجاورت رودخانه‌ای خروشان، دارای چشم‌اندازی قابل توجه است که می‌تواند مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی در نظر گرفته شود.

از نکات جالب در مورد این پدیده‌ی طبیعی می‌توان به رنگ فیروزه‌ای آن اشاره کرد که از عمق زمین بیرون تراویده و استخری کوچک را ایجاد کرده است. بیماران مبتلا به عارضه‌های پوستی، روماتیسم و درد مفاصل می‌توانند از این گوهر گرانبها به دلیل ترکیبات گوگردی، برای درمان استفاده کنند. جالب است بدانیدکه گذشتگان بر این باور بودند که این آب مقدس است و افراد ناپاک به محض ورود به آب گرم به دلیل حضور ماری با تاجی سبز رنگ، آسیب خواهند دید.

  • سد شیاده بابل

جاهای دیدنی بابل
جاهای دیدنی بابل

در ۳۲ کیلومتری از جنوب غربی شهر زیبای بابل، یکی از زیباترین دیدنی‌های استان مازندران قرار دارد که با طبیعت حیرت‌انگیز و مناظر چشم‌نوازش، محبوب گردشگران و مسافران است. این جاذبه‌ی محبوب به «سد شیاده» شهرت یافته است که روی رودخانه‌ی «چلیم» از سرشاخه‌های «بابلرود»، در روستای «شیاده» و در بخش بندپی غربی بابل، احداث شده است.

حضور یک اثر تاریخی به نام «سقاتالار شیاده»، متعلق به اواخر دوران حکومت قاجار، در کنار زیبایی‌های طبیعی این سد، اهمیت و محبوبیت این منطقه را دو چندان کرده که در تعطیلات میزبان بیش از ۲ هزار گردشگر است.

  • پل محمد حسن خان

پل محمد حسن خان، یکی از آثار تاریخی در شهرستان بابل است که قدمت آن به اوایل حکومت کریم خان زند بازمی‌گردد. این اثر به دلیل احداث آن توسط جد «آقا محمدخان قاجار» محمد حسن خان، پس از پیروزی بر «کریم‌خان زند» و تصرف شهر بابل و نیز دیگر نقاط مازندران، برای قدردانی از مردم بابل، این پل را روی رودخانه‌ی بابل احداث کرده است.

 

منبع کجا رو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها