مراکز تفریحی گردشگری زنجان

مراکز تفریحی گردشگری زنجان

استان زنجان که آن را فلات زنجان نیز می نامند، در ناحیه مرکزی شمال غربی ایران واقع شده است. استان زنجان در تابستان آب و هوای خوبی دارد . در طول سال یکی از خنک ترین استانهای ایران است . بنابراین گزینه خوبی برای مسافرت در تابستان گرم می باشد . در این استان علاوه بر آثار تاریخی, مساجد و بناهای قدیمی جاذبه های طبیعی از قبیل آبشارها , رودخانه ها , غار, تالاب ها و روستاهای بکر وجود دارد . اگر علاقمند به طبیعت گردی هستید حتما در تابستان سری به استان زنجان بزنید . در این مقاله سعی داشتیم چند جاذبه تاریخی و طبیعی را به شما معرفی کنیم .

مجموعه تفریحی ائل داغی یا گاوه زنگ

این مجموعه که به بام زنجان نیز مشهور می باشد، در دامنه کوه گاوازنگ واقع شده و امکانات رفاهی زیادی همچون آلاچیق های چوبی، کافی شاپ، رستوران، چایخانه، پیست دوچرخه سواری و آبشار مصنوعی را در خود جای داده است.

این مکان بر روی مرتفع ترین نقطه زنجان یعنی کوه گاوازنگ با ارتفاع ۱۸۵۰ متر قرار دارد که علاوه بر جایی مناسب برای گردشگران، می تواند محل کوهنوردی و پیاده روی و ورزش کردن برای تمام افراد باشد.مراکز تفریحی گردشگری زنجان

این منطقه در سال های اخیر، رشد بسیار خوبی داشته است و به محل گردش بسیاری از مردم و گردشگران تبدیل شده است؛ به طوری که اگر در فصل بهار قصد بازدید از این مکان را دارید، با ترافیک سنگینی مواجه خواهید شد.

پارک های جنگلی زنجان

پارک های جنگلی ارم و ملت که در زنجان قرار دارند، از اصلی ‌ترین مقاصد تفریحی گردشگران می باشند که فضای بسیار زیبایی را در خود جای داده اند و هر مسافری را به خود جذب می کنند.

شهر زنجان که یکی از شهرهای کوهستانی ایران می باشد، آب و هوای سردی دارد؛ بنابراین پارک های جنگلی زنجان در فصل زمستان بسیار خلوت تر از فصل تابستان و بهار می باشند؛ پس توصیه ما به شما این است که اگر تحمل سرما را دارید در فصل زمستان از پارک های جنگلی زنجان دیدن کنید.

همچنین در پارک جنگلی ارم، موزه تاریخی طبیعی زنجان احداث شده است؛ پس بنابراین هم می‌ توانید از طبیعت بکر پارک جنگلی استفاده کنید و هم از موزه بازدید کنید.

در این موزه گونه های مختلف جانوری، گیاهی، سنگواره و انواع سنگ ها و حیوانات موجود است که هر گردشگر و مسافری را به خود جذب می کند.

پارک جنگلی ارم نیز علاوه بر دارا بودن امکانات رفاهی هم چون رستوران، پارکینگ و فروشگاه مواد غذایی، طبیعت شگفت انگیزی دارد که برای گردشگران یک روزه بسیار مناسب است.

منطقه حفاظت شده سرخ آباد

این منطقه در ۱۸ کیلومتری شمال غرب زنجان واقع شده است. این منطقه به دلیل شرایط اکولوژیکی خاص خود، دارا بودن زیست گاه های متنوع کوهستانی، تپه ماهوری، دشتی و محیط های آبی از تنوع گونه جانوری بالایی برخوردار است. آهوی ایرانی زیباترین و بارزترین پستاندار منطقه است. تشی بزرگترین جونده منطقه است که در اطراف باغها و مزارع زندگی می کند و آفت محصولات باغی و جالیزی است.مراکز تفریحی گردشگری زنجان
کل و بزوحشی، خرس قهوه ای، پلنگ، شنگ(پستاندار خزدار) و انواع پرندگان بومی و مهاجر مانند بالابان، قرقی، طرلان، شاهین، کبک دری، تیهو، کبک و … انواع مارها، مارمولک ها و ماهی ها در این منطقه زندگی می کنند.

رودخانه قزل اوزن

رودخانه مهم و پرارزش قزل اوزن که از کوههای کردستان سرچشمه می گیرد، از استان زنجان گذشته و درمسیرخود یک اکوسیستم پراهمیتی بوجود آورده وبه دریای خزرمی ریزد علاوه بر این رودخانه های زیادی دراستان وجود دارند که از پیوستن دهها رود فرعی، جویبار و نهرهای متعددی بوجود می آیند که ازکوهستانهای منطقه سرچشمه می گیرند ودر مسیر خود جاذبه های طبیعی فراوانی پدید می آورند.مراکز تفریحی گردشگری زنجان

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها