سفر به لاهیجان

سفر به لاهیجان؛ عروس گیلان

شهر کهن و سرسبز لاهیجان زیباترین منطقه برای گردش در شمال کشور است که با وسعت کم در تمام ایام بویژه بهار و تابستان پذیرای جمع زیادی از گردشگران می باشد. لاهیجان که به عروس گیلان شهرت دارد شهر چای و بهارنارنج نیز می باشد. همچنین این شهر در تجارت ابریشم نیز نقش زیادی داشته و اولین کارخانه ی تولید چای در آن برپا شده است. آب و هوای لاهیجان در تابستان‌ها گرم و مرطوب است و زمستان با بادهای شدید و گرم آغاز می‌شود و به بارش برف ختم می شود. میزان رطوبت این شهر بالا است و به ‌طور میانگین رطوبت ۷۶ تا ۷۹ درصد است، اما ممکن است به ۱۰۰ درصد هم برسد.

نحوه ی سفر و مسافت لاهیجان

فاصله ی لاهیجان از تهران ۳۴۶ کیلومتر است که بطور زمینی از جاده ی تهران کرج حدود ۴ ساعت و با هواپیما ۴۵ دقیقه تا فرودگاه رشت زمان میبرد. هزینه های سفر به لاهیجان بطور عمده صرف هتل و رستوران می شود که با توجه به بودجه ی شما قابل تنظیم است و یک وعده غذا از ۱۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ تومان هزینه دارد.

آب و هوای لاهیجان

آب و هوای لاهیجان در تابستان‌ها گرم و مرطوب است. زمستان با بادهای شدید و گرم آغاز می‌شود و به بارش برف می‌رسد. میزان رطوبت در این شهر بالا است. به‌طور میانگین رطوبت ۷۶ تا ۷۹ درصد است، اما ممکن است به ۱۰۰ درصد هم برسد.

اماکنی که در سفر به لاهیجان باید از آنها دیدن کنید

شهر لاهیجان با توجه به وسعتش اماکن طبیعی و تاریخی زیادی برای دیدن در خود جای داده است. آبشار و کوه شیطان کوه، استخر لاهیجان و لذت دیدن منظره ی طبیعت از تله کابین لاهیجان را از دست ندهید. اگر وقت کافی داشتید به تالاب سوستان و تالاب بین المللی امیر کلایه نیز سر بزنید. دیگر اماکن و بناهای تاریخی دیدنی لاهیجان می توان به، حمام گلشن، موزه تاریخ چای، آرامگاه کاشف‌ السلطنه و مسجد اکبریه و در ادامه به پل کیسم، شیخانبر و پل خشتی پاشاکی اشاره کرد.  دیدن بازار سنتی پر طعم و مزه ی رنگارنگ لاهیجان نیز خالی از لطف نمی باشد که توصیه می شود در سفر خود حتما به آن بپردازید. از رستوران های معروف و با کیفیت لاهیجان می توان به رستوران سنتی مهتاب، رستوران زیبا، رستوران خان سالار،‌ رستوران پهلوان عسگر، سفره خانه شاندیز و رستوران وحید اشاره کرد. و در آخر خرید چای و کوکی و کلوچه را در پایان سفر به عنوان سوغاتی از یاد نبرید.

تالاب سوستان

یکی از جاذبه‌های گردشگری لاهیجان پدیده‌ای است طبیعی به نام «تالاب سوستان» که به تکه‌ای از بهشت می‌ماند و گردشگران به محض قرارگرفتن در نزدیکی این شاهکار خلقت، زبان تحسین به خالق زیبایی‌ها می‌گشایند. جالب است بدانید که این جاذبه‌ی دوست‌داشتنی در فصل زمستان و پاییز مملو از آب شیرین است و داخل و گرداگرد آن را درختانی باشکوه، گیاهان مردابی و نیزارها محصور کرده است. مکانی که به دلیل آب و هوای مناسب پوشش گیاهی مطلوب و آب شیرین، زیستگاه پرندگان و آبزیان مختلفی است. از ویژگی‌های این تالاب، مسیر دسترسی بسیار زیبا با چشم‌اندازهای خارق‌العاده است که به دلیل حضور منطقه‌ای سرسبز، مکان‌های بکر و دست‌نخورده و همچنین مسیر دسترسی آسان، به یکی از نقاط گردشگری شمال کشور تبدیل شده است.سفر به لاهیجان

آرامگاه کاشف‌السلطنه (موزه‌ی تاریخ چای)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان لاهیجان، «آرامگاه محمدمیرزا قاجار قوانلو»، فرزند بزرگ «اسدالله میرزا نایب‌السلطنه» از رجال تحصیلکرده و بلندرتبه‌ی مملکتی، در زمان قاجاریه است که به بنا بر وصیت وی، بر تپه‌های چای در لاهیجان ساخته شده و امروزه این منطقه به «موزه‌ی تاریخ چای» تبدیل شده است.

استخر لاهیجان

یکی از زیباترین مناطق گردشگری در شهرستان لاهیجان، در دامنه‌ی «شیطان کوه» و در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد که به «استخر لاهیجان» شهرت یافته است. این جاذبه‌ی زیبای گردشگری، در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار و با عمقی نزدیک به ۴ متر قرار گرفته است که در دوران گذشته به عنوان مخزن آب جهت آبیاری شالیزارهای برنج استفاده می‌شد.

از زیبایی‌های این استخر طبیعی، وجود جزیره‌ زیبا است که در مرکز آن قرار گرفته و پیشتر به آن «میان پشته» گفته می‌شد. این جزیره، توسط یک پل سیمانی که دارای طولی نسبتا بلند است، به بخش جنوبی استخر وصل شده است. این منطقه از لاهیجان که به نظر می‌ر سید به دستور «شاه عباس صفوی» ساخته شده، محبوب گردشگران و مردم محلی است و همواره تعداد زیادی از مسافران از آن دیدن می‌کنند.

معرفی شیطان کوه لاهیجان

رستوران‌ها و فست‌فودهای لاهیجان

در لاهیجان موضوع بر سر سیر شدن نیست. پیش‌غذا و غذاهای متنوع لاهیجان هیجان‌انگیز، خوشمزه و به‌یاد ماندنی هستند. ماهی تازه و کباب ترش، ماست محلی و سیر ترشی آدم گرسنه را هم به هوس می‌اندازد.

رستوران‌های خوبی در لاهیجان پیدا می‌کنید که این خوشمزه‌ها را باکیفیت سرو می‌کنند. رستوران سنتی مهتاب، رستوران زیبا، رستوران خان سالار،‌ رستوران پهلوان عسگر، سفره خانه شاندیز و رستوران وحید گزینه‌های خوب و معروف لاهیجان به‌شمار می‌روند.

رستوران‌های فریدون و ستاره واقع در جاده کمربندی کیفیت خوبی دارند.

کافه پستو و مجتمع گردشگری روشن بهار صبحانه سرو می‌کنند. آب‌میوه، بستنی و فالوده بلوار پاتوق خوبی است برای عصرانه.

بعضی‌ها باور دارند فست‌‌فود آفتاب بهترین جایی است که می‌شود پیتزا، برگر و سوخاری‌های خوشمزه خورد. فست فود پدر خوب، فست‌فود فلامینگو و پیتزا ۲۰ تیک را نیز درنظر داشته باشید.

مراکز تفریحی لاهیجان

بام سبز لاهیجان

بام سبز یکی از اماکن تفریحی در شهر لاهیجان در استان گیلان می باشد .فضایی مسطح است که در مسیر بالای شیطان کوه قرار دارد و به بام سبز لاهیجان مشهورمی باشد .
حدود هزار پله سیمانی از بام سبز تا پای کوه است که این پله ها یکی از مسیرهای منتهی به بام سبزمی باشد .
در کنار بام هم طرح تله کابین بام سبز لاهیجان به عنوان نخستین تله کابین گیلان راه اندازی شده است.

آدرس :گیلان – لاهیجان تله کابین لاهیجان

زیپ لاین لاهیجان

زیپ لاین لاهیجان با طولی بیش از هزار متر از بام سبز شروع شده و به مهمانپذیر جهانگردی حاشیه استخر ختم می شود.طبق اظهارات رسمی و غیر رسمی مسئولین شهری این زیپ لاین بزرگترین زیپ لاین قاره کهن است.

سفر به لاهیجان

تله کابین لاهیجان

تله کابین احرار یا تله کابین لاهیجان در شهر زیبای لاهیجان در استان گیلان واقع شده است . لاهیجان دارای مناظر زیبای طبیعی زیادی است . این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. از آن پس توسط شرکت دوپلمایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می‌شود.این تله کابین دارای دو ایستگاه است. ایستگاه اول از بام سبز به ایستگاه دوم به تاج خروس معروف است. ۵ دکل در مسیر آن قرار دارد که فاصله دو دکل ۳ و ۴ با هم نزدیک به ۶۵۰ متر ارتفاع با زمین ۱۰۲ متر است. طول مسیر ۱۵۰۰ متر است.

سفر به لاهیجان

 

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها