خوراکی های خوشمزه ایرانی

خوراکی های خوشمزه ایرانی

ذائقه ی ایرانی و طعم غذاهای اصیل ایران همواره طوری بوده است که مطلوب تمام ایرانیان و توریست های ایران از هر کجای جهان بوده است. پس بد نیست با محبوب ترین غذاهای ایران آشنا شویم و بدانیم آنها را در کجا باید نوش جان کنیم.

معرفی غذاهای محبوب ایران و محل مناسب برای صرف آنها

  • کباب ایرانی

کباب ایرانی که نوع کوبیده ی آن بسیار محبوب و لذیذ بوده که پیشنهاد می شود آن را در رستوران های قدیمی  تهران مانند شرف الاسلامی امتحان کنید.خوراکی های خوشمزه ایرانی

  • آش رشته

آش رشته نیز که از غذاهای اصیل ایران می باشد به گونه ای که لفظ آشپز از همینجا آمده است. آش رشته را در تمام ایران شاید با کمی تفاوت طبخ می کنند اما اگر قصد خوردن آش خارج از منزل را دارید در تهران به مغازه ی قدیمی نیکو صفت در انقلاب سر بزنید.

  • کباب شیشلیک

در مشهد و در منطقه ی شاندیز لذت به دندان کشیدن کباب شیشلیک را از دست ندهید و نمونه ی عالی از این کباب را در تهران و رستوران اس پی یو واقع در درکه نوش جان کنید.

  • دنده کباب و خورش خلال

اگر به کرمانشاه سفر کردید خوردن دنده کباب و خورش خلال را در اولویت امور خود قرار دهید.

  • کباب بناب و کوفته تبریزی

کباب بی نظیر بناب را تنها در خطه ی آذربایجان غربی خواهید خورد. و البته لذت خوردن کوفته ی تبریزی در منازل اصیل تبریز را در فهرست گردشگری خود باید قرار دهید.

  • بریانی اصفهان

بریانی اصفهان غذایی محبوب و لذیذ برای طرفداران غذاهای چرب محسوب می شود که توصیه می شود حتما آن را در خود اصفهان امتحان کنید و بعد از آن خود را به خورشت ماست، دسر اصفهانی دعوت کنید.

در اصفهان کجا برویم؟

  • کته کباب و میرزا قاسمی

در سفر به شمال ایران در بخش گیلان کسی نیست که کته کباب با مخلفات و میرزا قاسمی با عطر دلنشین بادمجان کبابی را از دست داده باشد.خوراکی های خوشمزه ایرانی

  • بستنی سنتی و شیرینی

اگر عاشق  شیرینی هستید به تبریز و یزد سر بزنید. بستنی سنتی ایرانی را در هر شهری که بودید امتحان کنید زیرا هر شهر مدل بی همتای خود را در تهیه ی بستنی سنتی ایرانی دارد که باید تجربه شود.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی برای توریست ها

قرمه سبزی | Ghormeh Sabzi

خورش قرمه سبزی با سبزیجات معطر فراوان، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا چیتی و سفید) و گوشت قرمه شده گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود. راز یک قرمه سبزی خوشمزه مثل بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت آن است. هرچه خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح جاافتاده تر و خوش طعم تر می شود. قرمه سبزی همراه با برنج ساده یا زعفرانی خورده می شود و تجربه خوردنش مطمئنا برای خارجی ها هم جالب و جذاب خواهد بود.

فسنجان | Fesenjan

خب، نوبتی هم باشد نوبت خورش فسنجان است! خورش مجلسی و خوشمزه ایرانی که دل همه را برده است و زینت بخش مجالس و میهمانی های مهم است. خورش فسنجان از گردوی آسیاب شده، رب انار و گوشت مرغ یا کوفته قلقلی تهیه می شود.

دیزی | Dizi

دیزی که به نام آبگوشت هم نامیده می شود یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است. اگر می خواهید دوست خارجی تان را کاملا با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید او را به رستوران سنتی ببرید و دیزی سفارش بدهید! گوشت گوسفند را با حبوبات و سیب زمینی و گاهی گوجه می پزند تا حسابی جا بیفتد. بعد آن را با نان سنگک، سبزی خوردن، دوغ و پیاز نوش جان می کنند.

زرشک پلو | Zereshk Polo

یکی دیگر از بهترین غذاهای ایرانی که در مجالس سرو می شود زرشک پلو است که اغلب با مرغ تهیه می شود. زرشک پلو از ترکیب زرشک، زعفران و برنج سفید تهیه می شود و علاوه بر طعم فوق العاده خوشمزه ظاهری بسیار زیبا و مجلسی دارد. زرشک پلو با مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است و در دنیا نیز شهرت زیادی پیدا کرده است.

آلبالو پلو | Albaloo Polo

آلبالو با ظاهر زیبا و رنگارنگی که دارد غذایی مجلسی محسوب می شود و در بسیاری از میهمانی ها و مراسم های رسمی سرو می شود. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است و آن را هم با گوشت قرمز (کوفته قلقلی) و هم با گوشت مرغ درست می کنند.

باقالی پلو | Baghali Polo

باقالی پلو اگر با ماهیچه تهیه شود یکی از مجلسی ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است و بسیاری از ایرانی ها و البته خارجی ها عاشق آن هستند. برای تهیه باقالی پلو، برنج سفید را با باقالی و زعفران ترکیب می کنند و در آخر ماهیچه گوسفند یا گوشت مرغ را در کنار بشقاب قرار می دهند و سرو می کنند.

لوبیا پلو | Loobia Polo

لوبیا پلو یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی هم دارد. لوبیا پلو را معمولا همراه با ته دیگ نان یا سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی خوردن و ماست می خورند که ترکیبی بسیار خوشمزه می شود. برای تهیه لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را با گوشت و پیاز و رب گوجه فرنگی و و ادویه جات مختلف ترکیب می کنند و روی حرارت ملایم قرار می دهند تا دم بکشد و آماده بشود.

ته چین | Tahchinخوراکی های خوشمزه ایرانی

ته چین یکی از غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و زیباست که ظاهری بسیار شیک و مجلسی دارد. جالب است بدانید که خارجی ها ته چین را  به خاطر ظاهر زیبایش کیک ایرانی هم می نامند. ته چین را به صورت ساده و همراه با مرغ، گوشت، بادمجان و … درست می کنند؛ اما ته چین مرغ شهرت بیشتری دارد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
بهرامن
امتیاز :
     

عالی
برای آشنایی بیشتر با غذاهای خوشمزه ایرانی توصیه می کنیم مقاله انواع ادویه هر غذا را مطالعه نمایید.