راهنمای سفر به مالزی

راهنمای سفر به مالزی

اگر قصد سفر به کشورهای آسیایی را دارید مالزی با عنوان آسیای کوچک و با وسعتی بسیار، بهترین گزینه ی پیش روی شما خواهد بود. این منطقه ی جغرافیایی با دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب در تمام فصول همواره میزبان توریست های زیادی بوده است. از لحاظ فرهنگی نیز با کشورهای همسایه ی خود بسیار متفاوت است اما در کنار این تفاوت تمام فرهنگ های آسیایی را در خود جای داده است. جاذبه های کشور پهناور مالزی به گونه ای است که تمام افرادی که به آنجا سفر کرده اند را راضی بر می گرداند. از لحاظ هزینه اگر بخواهید این کشور را بررسی کنید در ردیف کشورهای گران است اما با کمی اطلاعات و دقت می توانید سفری با قیمت مناسب را برای خود برنامه ریزی کنید.

همه چیز در مورد کشور مالزی

مالزی در جنوب شرقی قاره ی آسیا واقع شده است. این بخش توسط دریای چین به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است. منظره ی مالزی بطور کلی در هر دو بخش، دشت های مرتفع ساحلی با تپه های جنگلی انبوه می باشد.

مساحت کل کشور حدود ۳۳۰ هزار کیلومتر است که طبق آخرین سرشماری جمعیتی حدود ۳۲ میلیون نفر را در خود جا داده است. این بخش جایگاه مهمی در مسیرهای تجاری بین چین و خاورمیانه داشته است. اولین پادشاهی مالزی در قرن ۱۰ میلادی شکل گرفت که شامل لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس، گانگانگارا و پان پان در کلانتن بوده است.

آب و هوای کشور مالزی

آب و هوای کشور مالزی به دلیل قرار گرفتن در منطقه ی استوایی دارای هوای گرم و مرطوب است که همین مسئله باعث شده تا در تمام فصول میزبان توریست های خاص خود باشد. بااین حال بهترین زمان سفر به این کشور بین ماه اپریل تا اکتبر است که میزان رطوبت و بارش کم می باشد. به دلیل برگزاری فستیوال های متعدد در ماه ژانویه و فوریه نیز گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند.راهنمای سفر به مالزی

اطلاعات ضروری کشور مالزی برای مسافران به شرح زیر می باشد:

  • زبان رسمی: مالایی
  • واحد پول: رینگت
  • کد کشور: ۰۰۶۰
  • اختلاف ساعت با تهران: ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه (۴:۳۰+)
  • پلیس و آمبولانس: ۹۹۹
  • آتش نشانی و امداد و نجات: ۹۹۴
  • می توانید برای مکالمه ی تلفنی از سیم کارت های اعتباری مالزی به نام های، سلکام و ماکسیز استفاده کنید.
  • فرودگاه های بین المللی: کوالالامپور-سیمپانگ-باکلالان-لاواس

برای رفتن به مالزی هم می توانید پرواز مستقیم از ایران را داشته باشید و اگر دنبال پروازی بهتر هستید ابتدا به دوحه یا دوبی بروید و بعد به کوالالامپور پرواز کنید.

در سال های اخیر ایرانیان برای رفتن به مالزی نیاز به اخذ ویزا نداشته و تنها در فرودگاه مهری در پاسپورتتان می خورد که به منزله ی اجازه ی ورود شما به خاک مالزی می باشد. این روش تنها برای اقامت به اندازه ی دو هفته مجوز می دهد، پس اگر قصد دارید بیشتر اقامت داشته باشید باید برای اخذ ویزا اقدام کنید.

هزینه ی اقامت در مالزی

برای اقامت در مالزی گزینه های متعدد و متنوعی از تمام لحاظ پیش روی شما قرار می گیرد و شما با هر بودجه ای قادر خواهید بود محل مناسبی را برای اقامت خود انتخاب و رزرو کنید. در نظر داشته باشید که مالزی نسبت به مقاصد گردشگری و توریسم دیگر دنیا، قیمت مناسبی حتی در لوکس ترین هتل ها برای قیمت را دارا می باشد. قیمت ها بطور حدودی از شبی ۳۰۰۰۰۰ تومان در هتل دو ستاره تا شبی ۴۰۰۰۰۰۰ تومان در هتل های پنج ستاره براورد شده است.

هتل های پیشنهادی برای اقامت در مالزی

  • هتل پنج ستاره ی مندرین اورینتال در شهر کوالالامپور
  • هتل پنج ستاره ی شانگری لا در کوالالامپور با فاصله ای ۴۵ دقیقه ای از فرودگاه
  • هتل پنج ستاره ی پولمان کوچینگ در شهر ساراواک
  • هتل برجایا با اقامتی رویایی در لنکاوی

هزینه ی خورد و خوراک در مالزی

  • یک وعده غذا در یک رستوران خوب به ازای هر نفر = ۱۰ رینگت
  • یک میز کامل دو نفره در یک رستوران متوسط = ۵۰ رینگت
  • یک همبرگر مک دونالدز = ۱۲ رینگت
  • یک بطری آب = ۱ رینگت
  • یک لیوان قهوه = ۹.۸ رینگت

رستوران های پیشنهادی در سفر به مالزی

  • رستوران ایرانی نائب در کوالالامپورراهنمای سفر به مالزی
  • خانه ی استیک کوالالامپور

هزینه ی حمل و نقل در مالزی

سیستم نقلیه ی عمومی در مالزی شامل اتوبوس، مترو و تاکسی می باشد که با توجه به داشتن یارانه ی سوخت هزینه های استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه می باشد.

قیمت بلیط تک سفره ۲.۵ رینگت

بلیط ماهانه، ۱۰۰ رینگت

هزینه ی تاکسی را باید به هنگام سوار شدن طی کنید زیرا قانون خاصی ندارد و از تاکسی متر نیز در این کشور استفاده نمی شود اما مبلغ ورودیه ی آن ۳ رینگت و به ازای هر کیلومتر سفر ۲ رینگت اضافه می شود و راننده برای منتظر ماندن شما بین سفر ۲۵ رینگت دریافت خواهد کرد.

با استفاده از اپلیکیشن گراب (grab)، می توانید در هر جای شهر که هستید درخواست تاکسی دهید.

قیمت یک لیتر بنزین در این شهر ۲.۱۹ رینگت می باشد.

هزینه ی اجاره ی خودرو نیز در مالزی مقرون به صرفه است. اگر قصد ماجراجویی در خیابان های مالزی را دارید مانعی برای اجاره ی خودرو وجود ندارد، فقط یادتان باشد که گواهینامه ی بین المللی دریافت کنید.

آداب معاشرت در مالزی

از آنجایی که مالزی یک کشور مسلمان است و بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، دست دادن با زنان مسلمان دور از ادب است. برای احوال‌پرسی با آن‌ها فقط تکان دادن سر و لبخند زدن کافی است. برای ورود به منزل افراد و مساجد و مکان‌های مذهبی، باید کفش‌های خود را در بیاورید. در بسیاری از مسجدها، شال و لباس مناسب برای ورود گردشگران وجود دارد. عکس‌برداری از مکان‌های مذهبی مانعی ندارد اما بهتر است که قبلا اجازه بگیرید.

 

ویدئوی راهنمای سفر به کوالالامپور به زبان پارسی

اماکن گردشگری و تفریحی کشور مالزی

پارک ملی گونونگ گادینگ:

توصیه ی ما به شما این است اگر علاقمند به گیاهان هستید و گیاه شناسی جز تمایلات شما در سفر است این پارک که محل نگهداری بزرگترین گل جهان است و به منظور محیط حفاظت رافلزیا فراهم شده است را از دست ندهید. این پارک در سال ۱۹۹۴ برای عموم افتتاح شده است و امروزه شگفت انگیزتریت گیاهان را در خود جای داده است. برای رفتن به این پارک باید از کوچینگ حرکت کنید و یک روز را برای بازدید از آنجا اختصاص دهید.

جزیره ی مانوکان:

اولین پارک ملی دریایی مالزی که بهترین تفریحات دریایی را در آنجا تجربه خواهید کرد.راهنمای سفر به مالزی

منطقه ی طبیعی حفاظت شده ی Semenggoh:

این منطقه برای حمایت از اورانگوتان های رها شده مدیریت می شود که پس از تعلیم اورانگوتان ها برای زندگی طبیعی آنها را به مناطق اطراف رها می کنند.

منطقه ی بوکیت بینتانگ:

این منطقه مناسب افرادی است که قصد دارند لذت خرید در سفر را در این شهر تجربه کنند. این منطقه از چند مرکز خرید و یک پارک سر پوشیده تشکیل شده است. علاقمندان به خرید هر آنچه را که لازم داشته باشند در این منطقه پیدا خواهند کرد. در مالزی از اواخره خرداد تا اواسط شهریور ماه به مدت دو ماه حراجی‌های بزرگی برگزار می‌شوند. یکی دیگر از حراجی‌های خیلی بزرگ مالزی، با ۷۵ درصد تخفیف، در پایان هر سال میلادی برگزار می‌شود که مصادف است با ۱۱ آبان تا ۱۱ دی ماه هر سال.

در خاطر داشته باشید که اگر خرید شما در مالزی از حد مجاز تجاوز کند موظف به پرداخت مالیات هستید.

پارک ملی باکو:

این پارک بسیار مورد توجه گردشگرانی قرار گرفته که به تفریح در دل طبیعت علاقه دارند. این پارک در ایالت ساراواک قرار دارد. جاذبه های طبیعی این پارک شامل، حیات وحش، جنگل های بارانی، آبشارهای زیبا و … می باشد.

جورج تاون:

شهری رنگارنگ در پنانگ مالزی که از جاذبه ها و میراث تاریخی مهم این کشور است.

معبد غار باتو:

این معبد محلی برای عبادت هندوهای مالزی است، جایی شبیه به بهشت! هیبت و شکوه این معبد جوری شما را محسور می کند که گویی خدای معبد در آن حضور دارد.

ایپوه:

این شهر پر بازدید در کشور مالزی، مرکز پراک است که شهرت آن به علت وجود معابد بسیار زیبای هندو ها و بوداییان می باشد.راهنمای سفر به مالزی

مجموعه های تفریحی مدرن مالزی که باید لذت آن را تجربه کنید نیز به این شرح می باشند: باغ پرندگان کوالالامپور-آکواریوم کوالالامپور-مجموعه تفریحی آقا موسی-مجموعه تفریحی سان وی لاگون-تله کابین گنتینگ

پیشنهاد تاریخ ما به شما برای خرید سوغاتی مخصوص از مالزی:

صنایع سنتی مالزی:

این مصنوعات شامل اقلام جوبی، فلزی، چینی و سرامیکی است. در بین این صنایع می توانید ظروف، مجسمه و … ، که همگی نشانی از فرهنگ و هنر گیرای کشور مالزی است را پیدا کنید. محل خرید این صنایع را می توانید در بازارهای سنتی مالزی پیدا کنید.

چای مالزی:

چای مالزی در عطر و رنگ شهرت دارد. این چای را می توانید در عطر و طعم مختلف تهیه کنید. محل کشت این چای ارتفاعات کامرون می باشد. با همراه آوردن این چای برای عزیزانتان بخشی از فرهنگ و آداب مالایی را به آنها هدیه کرده اید.

نکاتی کاربردی در مورد سفر به مالزی

  1. برای این که خودتان را از آفتاب شدید حفظ کنید، از ضدآفتاب‌های مناسب حتما استفاده کنید.
  2. کمبود آب بدن از مشکلات رایجی است که مسافران مالزی با آن مواجه می‌شوند. به اندازه‌ی کافی مایعات بنوشید.
  3. به دلیل شرایط آب و هوایی، انواع حشرات در طول سال در مالزی وجود دارند، به خصوص در مناطق جنگلی. با پوشیدن لباس مناسب و استفاده از اسپری‌های دفع‌کننده‌ی حشرات، خودتان را از نیش حشرات محفوظ نگه دارید. این حشرات ممکن است ناقل بیماری‌های جدی باشند.
  4. سطح بهداشت مواد غذایی در سراسر مالزی بالا است، اما با این حال هنگام خرید غذا دقت کنید.
  5. از مکان‌های معتبر غذا بخرید. اگر می‌خواهید غذای خیابانی را امتحان کنید، از غرفه‌هایی خرید کنید که مواد غذایی تازه دارند، غذا را در حضور مشتری طبخ می‌کنند و مشتریان بیشتری دارند.
  6. تا جایی که امکان دارد، از مصرف آب لوله‌کشی و قطعات یخ خودداری کنید. فقط نوشیدنی‌ها و آبی که در بطری‌های دربسته هستند بنوشید. برای مواقع لزوم، قرص‌های ضدعفونی‌کننده‌ی آب را فراموش نکنید.
  7. در خرید میوه های بومی مالزی بسیار محتاط و با دقت عمل کنید. برخلاف ظاهری فریبنده و جذاب این میوه های طعم و عطری بسیار مغایر با ذائقه ی ما دارند که باب میل اکثر افراد نیست. تنها اگر اهل ریسک و ماجراجویی هستید آن را امتحان کنید.راهنمای سفر به مالزی

کی به مالزی سفر کنیم؟

ماه های شهریور تا فروردین، فصل بارش باران های موسمی در این کشور است اما با این حال باز هم هوا گرم است. در ماه های مهر و آبان که میزان بارش باران به ۲۷۰ میلیمتر می رسد، با بارانی ترین ماه سال روبرو هستیم و ماه دی با ۱۸۰ میلیمتر بارش، خشک ترین ماه سال در مالزی است.
در مورد بهترین زمان سفر به مالزی باید گفت همان طور که می دانید گردشگران مالزی به دلایل مختلفی به این کشور سفر می کنند، علاوه بر لذت بردن از ساحل و دریا و طبیعت زیبا، بازدید از جاذبه های فرهنگی تاریخی این کشور و یا تجربه ی طعم غذاهای محلی، می تواند دلایل دیگری باشد. اگر می خواهید برای تفریحات ساحلی به این کشور بروید، باید اول منطقه سفرتان را مشخص کنید چون سفر به هر منطقه در زمان خاصی از سال مناسب است. به طور کلی، بهترین زمان سفر به ساحل شرقی مالزی بین ماه های خرداد و تیر است که با بارش کمتری مواجه می شوید. اگر هم در ماه های آبان تا بهمن به این کشور سفر کنید منطقه ی مناسب، ساحل غربی شبه جزیره است و برای گردش در سارواک هم ماه های خرداد و تیر مناسب هستند.

در مالزی چه لباسی بپوشیم

در هر وقتی از سال که به این کشور بروید، لباس کتان و غیر جذب، گزینه ی مناسبی است. علیرغم اسلامی بودن کشور، پوشش در آن آزاد است اما خانم ها ببهتر است لباس مناسب بپوشند و در آخر هم اینکه با توجه به متغیر بودن آب و هوا، بهتر است همیشه چتر همراهتان داشته باشید!راهنمای سفر به مالزی

فصل حراج لباس در مالزی

فصل حراج لباس در مالزی در روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه ژوئن برگزار می شود و در این دو روز مردم می توانند پوشاک مردانه و زنانه را با ۷۰ درصد تخفیف خریداری کنند و ساعات حراج لباس در مالزی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب می باشد البته نباید عیدهای مختلف و روز های مهم در فرهنگ مردم مالزی را نادیده گرفت که بهانه ای برای برپایی حراج است.ماه رمضان ،روز عید فطر،روز کریسمس،جشنواره خرید مالزی و عید چینی ها از مهم ترین زمانهای حراج در مالزی است.

منبع الی گشت مالزی 12 کجا رو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها