۱۰ جاذبه گردشگری برتر جهان

10 جاذبه گردشگری برتر جهان

۱۰ جاذبه گردشگری برتر جهان

جهان مملو از جاذبه های گردشگری زیبا و چشم نواز است که در مورد هر کدام از آنها می توان ساعت ها صحبت کرد اما در اینجا، ۱۰ جاذبه گردشگری برتر جهان را که مهمتر و پر بازدیدتر از سایرین هستند را به شما معرفی می کنیم.

مکان های دیدنی و تاریخی جهان را از مناظر مختلفی می‌توان دسته بندی کرد. ما در این مقاله از پر بازدیدترین مکان های تفریحی جهان  برای تان گفته ایم.

۱۰جاذبه توریستی دنیا

برج ایفل فرانسه

برجی فلزی در پاریس است که ساخت آن به سال ۱۸۸۹ بر می گردد و در نزدیکی رود سن قرار دارد.

این برج هم اکنون بلندترین سازه موجود در شهر پاریس و چهارمین سازه بلند فرانسه است. در سال ۲۰۰۶ قریب به ۶٬۷۱۹٬۲۰۰ نفر از این برج دیدن کرده اند. این بنا به عنوان پربازدید کننده‌ترین بنا در جهان شناخته می‌شود.

در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگردانقلاب فرانسه ساخته شد ولی پس از ساخت این بنا مورد قبول همگان واقع نشد و ۳۰۰ نفر که در بین آنها می‌توان از امیل زولا، گی دو موپاسان،شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی نام برد، به ساخت آن شدیداً اعتراض نمودند.

ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه طول کشید. ۸۵۰ نفر در ساخت آن کار کرده‌اند. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده‌است و برای اتصال آن‌ها از ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده‌است. ارتفاع برج ۳۲۴ متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده‌است. وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تن است که ۷ هزار و ۳۰۰ تن آن فولاد است.

نام برج ایفل از نام سازنده‌اش گوستاو ایفل گرفته شده‌است.

 

مجسمه آزادی آمریکا

مجسمه یا تندیس آزادی مربوط به قرن ۱۹ میلادی می باشد و زنی مشعل به دست است که از طرف فرانسه به آمریکا و به مناسب صدمین سالگرد استقلال آمریکا اهدا شد.

مجسمه به شکل شخصیت لیبرتاس، زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را هفت اشعه نورانی فراگرفته‌است. او با دست چپ خود یک لوح سنگی را نگه داشته و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشته‌است. روی لوح سنگی با شماره‌های رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ و تاریخ استقلال آمریکا است.

امروزه مجسمه آزادی یکی از نمادهای مشهور کشور آمریکا است. قبل از همگانی شدن سفرهای هوایی، مجسمه آزادی اولین نشانی از آمریکا بود که مسافران کشتی‌ها هنگام نزدیک شدن به سواحل آمریکا مشاهده می‌کردند.

این مجسمه در سال ۱۹۲۴ به صورت یک بنای یادبود ملی درآمد. اداره خدمات پارک‌های ملی در وزارت کشور آمریکا نیز مسئول نگهداری از این بنای یادبود است.

از نظر شمایل ظاهری، طراحی این مجسمه به مجسمه باستانی غول رودس و مجسمه کارلو بوروموئه کشیش ایتالیایی شباهت‌هایی دارد. این مکان یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا می‌باشد.

تصویر تندیس آزادی آمریکا
تندیس آزادی آمریکا

برج کج پیزا ایتالیا

برجی به ارتفاع ۵۶ متر که در سال ۱۱۷۳ میلادی ساخته شده است و کج شدن آن به دلیل نرمی زمین است.

زمانی که ساخت سازه دوباره از سر گرفته شد، مهندس اصلی Giovani di Simon سعی کرد تا انحراف برج را با افزایش ارتفاع در قسمت کج شده اصلاح کند، اما وزن اضافه باعث شد تا سازه بیشتر در زمین فرو برود.

پایه‌های برج در حدود ۵ متر است که روی ماسه، کار گذاشته شده‌اند. کارشناسان می‌گویند علت اصلی انحراف برج مربوط به خاک ماسه‌ای اسفنجی زیر آن است. این منطقه از شن، خاک، و رس آبرفتی حاوی ۶۰ درصد آب تشکیل شده و در حقیقت بنای برج روی یک زمین باتلاقی ساخته شده‌است.

 

میدان تایمز امریکا

این مکان مشهور که میلیون ها آدم در حال گشت و گذار در آن هستند و بی شک می توان آن را معتبر ترین خیابان دنیا نامید.

ساختمان قرارگرفته در گوشه میدان تایمز برای مراسم پرتاب توپ در لحظه تحویل سال نو میلادی شناخته می‌شود اما در واقع، چیزی بیش از این است. این ساختمان در اصل به عنوان ستاد نشریه نیویورک تایمز در ۱۹۰۴ میلادی ساخته شده بود آن‌هم زمانی که این منطقه توسعه پیدا نکرده بود.

 

موزه‌ لوور فرانسه

یکی از دلایل سفر به فرانسه، موزه لوور در شهر پاریس می باشد که یکی از بزرگترین موزه های جهان است و بیش از ۳۵ هزار اثر در آن قرار دارد.

این موزه در حقیقت در کاخ لوور واقع شده که در اواخر سده ۱۲ تا اوایل ۱۳ میلادی، ساخت استحکامات آن به فرمان فیلیپ دوم آغاز گردید. امروزه نیز باقی‌مانده‌های این استحکامات و قلعه در زیرزمین موزه قابل مشاهده است.

با توجه به گسترش شهر و همچنین همجواری این مکان، از اهمیت تدافعی قلعه لوور کاسته و در سال ۱۵۴۶ تبدیل به محل اقامت فرانسوای اول گردید که سرآغاز تغییر کاربری آن و تبدیل شدن به محل اقامت اصلی پادشاهان فرانسه بود.

موزه لوور از سال ۱۷۹۳ میلادی تا امروز به عنوان «موزهٔ عمومی» فعال بوده‌است. تمرکز موزهٔ لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثرلئوناردو دا وینچی اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، موزه لوور، با ۸/۱ میلیون بازدید کننده، در فهرست پربازدیدترین موزه‌های جهان قرار گرفت.

 

دروازه‌ براندنبرگ آلمان

این اثر را می توان مهم ترین نماد کشور آلمان نامید؛ بنایی که در سال ۱۷۸۸ میلادی ساخته شد.

دروازه براندنبورگ با معماری نئوکلاسیک، شناخته ‌شده‌ ترین بنای تاریخی برلین به‌شمار می‌رود و پاسخی به طاق پیروزی پاریس است. برای طراحی این بنا از دروازه ورودی شهر آتن الهام گرفته‌اند و در سال ۱۷۹۱، به دستور پادشاه فریدریش ویلهلم دوم ساخته شده است. از این دروازه به‌عنوان ورودی خیابان اونتر دن لیندن یاد می‌شود.

 

پله‌ های اسپانیایی ایتالیا

۱۳۶ پله که سفارت اسپانیا را به کلیسای ترینیتا دی مونتی وصل می کند و میزبان گردشگران زیادی است.

فواره بارکاچیا در پای این پله ها واقع شده است و کلیسای ترینیتا دی مونتی در بالای آن قرار دارد . در ماه مه می توانید هر نوع گلی که بخواهید در محل این پله ها خریداری کنید .

در ۱۹۸۶ اولین رستوران مک دونالد ایتالیا در نزدیکی پله های اسپانیایی رم گشایش یافته و اولین اعتراضات به Fast Food و طرفداری از Slow Food در اینجا شکل گرفته است .

 

خیابان لاس رامبلاس اسپانیا

خیابانی در شهر بارسلونا که فقط یک خیابان نیست؛ بلکه مکانی است که علاوه بر جذب گردشگران، مردم شهر را نیز بر اساس افکارشان تقسیم بندی می کند.

لا رامبلاس به لحاظ قرار گرفتن در مرکز شهر و فضای سرزنده آن یکی از مناطق محبوب گردشگری در بارسلونا محسوب می‌شود. حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون عابرپیاده، خیابان لارامبلا را برای قدم زدن انتخاب می‌کنند.

 

اهرام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه مصر یا مجموعه اهرام جیزه مکانی مرموز است که قدمت تقریبی آن به ۸ هزار سال پیش بر می گردد و همچنان تمام قسمت های آن کشف نشده اند. این هرم ها، درواقع پایتخت پادشاهی فرعون بوده اند.

هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید. قدمت اهرام سه گانه جیزه به دودمان چهارم مصر می‌رسد که نام‌های این اهرام عبارتند از خوفو، خَفرِع و مَنقُرع. که خوفو بزرگترین‌شان و یکی از عجایب هفتگانه است.

تصویر اهرام ثلاثه مصر
اهرام ثلاثه مصر

کاخ سفید آمریکا

محل اقامت رؤسای جمهور آمریکا که در حدفاصل سالی های ۱۷۹۲ و ۱۸۰۰ میلادی ساخته شد.

کاخ سفید در سال ۱۸۱۴ (در طول جنگ ۱۸۱۲) توسط ارتش بریتانیا صدمه فراوان دید و محتویات آن به تاراج رفت ولی کمی بعد از ویرانی اقدام به بازسازی آن شد. در اکتبر سال ۱۸۱۷ رییس‌جمهور آمریکا جیمز مونرو در کاخ سفید که فقط قسمتی از آن بازسازی شده بود اقامت یافت. کاخ سفید در طول سالیان متمادی چندین بار بازسازی و گسترش یافته است.

منبع ویکیپدیا ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها