معرفی بهترین رستورانهای یزد

یکی  از مکانهایی که قبل از هر سفر درباره‌ی آن پرس و جو می‌کنیم رستورانهای مربوط به آن شهر است تا در مورد کیفیت غذاهای آن اطلاعاتی کسب کنید. در این مقاله ما به معرفی بهترین رستورانهای استان یزد می‌پردازیم و امیدواریم که مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد، پس مجله گردشگری تاریخ ما را در این مقاله همراهی کنید.

تالار یزد

کمتر کسی است که اسم تالار یزد را نشنیده باشد، چرا که هم بین خود یزدی‌ها و هم بین مهمانان این شهر تاریخی، یکی از معروف‌ترین‌هاست. تالار یزد که قبلاها به آن “حاجی آشپز” می‌گفتند و به آقا قهوه چی هم معروف است، سالن‌ها و غذاخوری‌های متعددی برای برگزاری جشن‌ها و عروسی‌ها دارد و بعضی وقت‌ها همین که دارید غذا می‌خورید شاید صدای پایکوبی سالن بغل را هم بشنوید، ولی همه اینها باعث نمی‌شود که از خیر غذای خوبش بگذریم. به عقیده بسیاری بهترین غذا را در سفر به یزد باید در رستوران تالار یزد خورد. خیلی‌ها تعریف باقالی پلو با ماهیچه اش را می‌کنند. کباب کوبیده‌اش بسیار لذیذ است و خورشت فسنجان، شیرین پلو و ته چینش هم حرف ندارد. به اضافه اینکه قیمه یزدی این رستوران را هم باید امتحان کرد. رسم‌های قشنگی هم در رستوران حکمفرماست مثل چرخاندن سینی ته دیگ بین میزها. در تالار یزد خبری از مالیات و حق سرویس نیست و قیمت‌ها معقول است فقط اینکه اینجا رستوران شلوغی است و باید قبل از ساعت ۱۲ آنجا بود، به همه اینها دوری از مرکز شهر و بافت تاریخی شهر را هم اضافه کنید. ناگفته نماند که معروف‌ترین شیرینی‌سرای یزد یعنی کارگاه شیرینی حاج خلیفه رهبر هم نزدیک این رستوران است و می‌توان با یک تیر دونشان زد.

تالار یزد
تالار یزد

آدرس تالار یزد:

بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن

رستوران مشیرالممالک

هتل باغ مشیر الممالک یزد باغی قدیمی با درخت‌های کهن و سر به فلک کشیده، جوی‌های آب روان، حوض‌ها و فواره‌های زیاد است و تصور کنید در همچنین جایی روی تخت بنشینید و غذای باکیفیتی بخورید. غذایی که لذیذ است، چندان گران نیست و در حین خوردنش صدای پرندگان باغ شنیده می‌شود. هتل باغ مشیرالممالک چهار رستوران مختلف دارد که انواع و اقسام غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی در آنها سرو می‌شود و به خصوص رستوران نقاشی آن معروف است. درجایی که پر از نقاشی‌های دیواری است و نور قشنگی از پنجره‌های رنگی به روی میز می‌تابد. شنیسل مرغ رستوران مشیرالممالک باب طبع است و از خیر کباب‌ها و جوجه‌هایش هم نباید گذشت. از اینها گذشته بعد از صرف غذا می‌توان به کافی شاپ هتل در پشت بام رفت و از آنجا به تماشای بافت تاریخی یزد نشست، نسیم خنکی به صورتت می‌خورد و آنهمه زیبایی جلوی چشمت است و چی از این بهتر.

رستوران مشیرالممالک
رستوران مشیرالممالک

آدرس رستوران مشیرالممالک:

خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

کافه رستوران فوکا

کافه و رستوران سنتی فوکا در یزد، دارای دو منوی فارسی و انگلیسی است که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، نوشیدنی های گرم و سرد، کیک و دسرهای خوشمزه را شامل می‌شود؛ این کافه و رستوران توانسته با خلق طعم‌های بی نظیر و دکوراسیونی خاص و شیک، تجربه‌ای عالی و به یادماندنی برای همه‌ی مشتریان خود رقم بزند. کافه و رستوران فوکای یزد که بیش از دو سال از تأسیس آن نمی گذرد، به جایگاه خوب و قابل توجهی در میان رستوران ها و کافی شاپ های یزد دست پیدا کرده به گونه‌ای که از جمله کافه‌ رستوران‌های محبوب مردم یزد و گردشگران به شمار می‌آید.

کافه رستوران فوکا
کافه رستوران فوکا

آدرس کافه رستوران فوکا :

خیابان مسجد جامع، نرسیده به مسجد جامع

 رستوران مارکوپولو

رستوران مارکوپولوی یزد، متعلق به هتل شرق است و منظره ای دارد که نظیر آن را در هیچ کجای یزد پیدا نمی کنید. مسافران و گردشگران، کباب و نان تازه‌ی این رستوران را در اولویت انتخاب خود قرار می دهند. علاوه بر آن، سوپ عدس یزدی گزینه‌ی بی نظیری برای انتخاب غذای یزدی است. اما باید توجه داشته باشید که این غذا فقط در روزهای خاصی طبخ می‌شود.

 رستوران مارکوپولو
رستوران مارکوپولو

آدرس رستوران مارکوپولو :

خیابان مسجد جامع

رستوران سنتی ادیب الممالک

برای صرف غذا در یزد، “رستوران سنتی ادیب الممالک” در مجموعه هتل ادیب الممالک، پذیرای مهمان هاست. اینجا می تونین انواع غذاهای ایرانی و سنتی رو در کنار سالاد بار، در محیطی شیک و سنتی نوش جان کنین و از فضای نوستالژیک و خاطره انگیز اینجا لذت ببرین.

رستوران سنتی ادیب الممالک
رستوران سنتی ادیب الممالک

آدرس رستوران سنتی ادیب الممالک :

یزد، خیابان قیام، انتهای کوچه لب خندق، پلاک۸۳

رستوران خوان دوحد

رستوران خوان، مثل بیشتر رستوران‌های یزد، در خانه‌ای قدیمی است و فضایی سنتی دارد. در حیاتی مصفا روی تخت می‌نشینید و غذا را در سینی برایتان می‌آورند و در کنارش قلیان نیز اگر بخواهید می‌دهند. خوان دوحد غذاهای متنوعی دارد ولی کباب‌هایش، دیزی و خورشت فسنجانش از بقیه لذیذتر است و بهترین دیزی یزد را باید در این رستوران خورد. بهترین آش شولی را هم که آشی است درست شده از چغندر و سبزی و عدس باید به عنوان پیش غذا در این رستوران سفارش داد.

رستوران خوان دوحد
رستوران خوان دوحد

آدرس رستوران خوان دوحد :

بلوار عاصی زاده – کوچه سنگریزه

کافه پناهنده

قدیمی‌ترین رستوران یزد، با قدمتی ۶۰ ساله، کافه پناهنده است که برخلاف اسمش درآن خبری از خوراکی‌های معمول در کافه‌ها نیست. کافه پناهنده که هیچ وقتی از سال تعطیل نیست، فضای دنج و دوستانه‌ای دارد و جدا از آن رفتار پرسنلش هم به دل خیلی‌ها نشسته. کافه پناهنده در دل یکی از قدیمی ترین بازار‌های یزد یعنی بازار پنجه علی قرار گرفته، بنابراین می‌شود در این بازار هم گشت و گذار مفصلی کرد و از مغازه‌های صنایع دستی‌اش دیدن کرد. منوی کافه پناهنده متنوع است، اما آنچه پناهنده را متفاوت می‌کند عدسی‌های آن است، به طوری که می‌گویند هر آدمی بهترین عدسی عمرش را در پناهنده می‌خورد و از آن سیر نمی‌شود.

کافه پناهنده
کافه پناهنده

آدرس کافه پناهنده:

بازار پنجه علی

رستوران سزار یزد

خوردن غذای ایتالیایی در شهر یزد، در”رستوران سزار” بسیار لذت بخش است، چون اینجا علاوه بر غذاهای ایتالیایی، غذاهای ایرانی‌ هم سرو می‌شود و به همین دلیل، جوابگوی هرنوع سلیقه‌ای هم هست و حتی شما می‌توانید بعد از صرف غذا، از دسرها و نوشیدنی‌هایی که در منوی کافه‌ی همین رستوران هست، استفاده کرده و از کیفیت بالای آن لذت ببرید.

رستوران سزار یزد
رستوران سزار یزد

آدرس رستوران سزار یزد :

میدان ابوذر، خیابان سنبل

رستوران حاجی آشپز

“حاجی آشپز” نام دیگر تالار یزد است که به آقای قهوه‌چی هم معروف است. اینجا از رستوران های قدیمی و بسیار معروف شهر یزد محسوب می‌شود و با سالن‌های مجزایی که دارد، برای برگزاری جشن و مراسم هم مناسب است. پیشنهاد ما این است که باقالی پلو با ماهیچه‌ی این رستوران را حتما امتحان کنید که واقعا بی‌نظیر است.

رستوران حاجی آشپز
رستوران حاجی آشپز

آدرس رستوران حاجی آشپز:

بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن

رستوران غذاهای سنتی یزد

 

 

سایر منابع

بهترین رستوران های یزد کجاست؟ – اسنپ تریپ

معرفی رستوران شما در این مطلب: https://tarikhema.org/contact
به لینک بالا بروید و از طریق فرم تماس با ما تماس بگیرید.

منبع arzexchange لست سکند همگرد
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها