جاهای دیدنی تهران با مترو

جاهای دیدنی تهران با مترو

جاهای دیدنی تهران با مترو

جاهای دیدنی تهران با مترو : یکی از شهرهای بزرگ ایران که پایتخت کشور عزیزمان نیز می باشد تهران نام دارد. تهران، عنوان بیست و چهارمین شهر پرجمعیت جهان را از آنِ خود کرده است. همچنین تهران جزو سومین کلان شهرهای پر جمعیت در خاورمیانه به شمار می رود.

امروزه وسایل حمل و نقل متعددی برای عبور و مرور در داخل شهرها از جمله اتوبوس، تاکسی، مترو وجود دارد که یکی از بزرگ ترین شبکه های درون شهری در تهران مترو می باشد که حدود هفت خط  ریلی آن ( خط تجریش- کهریزک، خط صادقیه- فرهنگسرا، خط قائم – آزادگان، خط ارم سبز- شهید کلاهدوز، خط صادقیه – گلشهر، خط نواب صفوی – مهدیه، خط فرودگاه امام خمینی و مهر آباد ) در حال فعالیت می باشند و اکثر نقاط شهر بزرگ تهران را به هم متصل می کند.

مسافران برای حمل و نقل راحت تر در شهر و دیدن جاهای دیدنی تهران با مترو می توانند تردد کنند. شروع ساعات کاری این متروها از ساعت ۵ و نیم صبح تا ساعت ۱۰ و نیم شب می باشد.

شاید تصور شما از تهران، شهری شلوغ و پرترافیک باشد اما باید بگوییم تهران در کنار این معایب، جاهای دیدنی زیادی دارد که  شما باید از آنها دیدن کنید. اکثر این آثار و دیدنی ها به دوران قاجار برمی گردد چون قاجاریان ، تهران را به عنوان پایتخت برگزیدند. شما می توانید ابتدا با مترو در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید و همراه خانواده گردش خود را آغاز کرده و از سفرتان نهایت استفاده را ببرید.

موزه های تهران

تهران موزه های زیادی دارد از جمله آن ها :

موزه علی اکبر صنعتی

یکی از موزه های معروف تهران است که تمام تابلوها و آثارو مجسمه های گچی، سنگی، برنزی علی اکبر صنعتی در آنجا نگه داری می‌شود. این هنرمند یکی از شخصیت های معروف علمی و ادبی ایران می باشد و در طول حیاتش آثار هنری زیادی ابداع نموده است. فاصله این موزه تا مترو امام خمینی حدود ۳۵۰ متر می‌باشد.

موزه بانک سپه (گنجینه های ارزشمند خاورمیانه)

ابتدا با شنیدن نام موزه بانک سپه شاید مقداری تعجب کنید، اما باید بدانید این موزه یکی از غنی ترین موزه های سکه خاورمیانه محسوب می شود. در این موزه سکه هایی از دوره های مختلف تاریخی  مانند هخامنشیان، اشکانیان، لیدی‌ها، ساسانیان، سامانیان، سلجوقیان و سکه های نادرشاه افشارو … وجود دارد.

سال تاسیس این موزه به ۱۳۴۲ برمی گردد که توسط تیمسار آق اولی افتتاح شد. و در حال حاضر در دست میراث فرهنگی کشور می باشد. فاصله این موزه با مترو امام خمینی ۳۵۰ متر است. سکه‌های موجود در این موزه علاوه بر نمایش اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر دوره، هنر مردمان هر دوره، تزیینات و مراسم مذهبی آن ها را نیز نمایش می‌دهد.

موزه عبرت

این موزه یادگار گذشته‌های تلخ است و به دوره رضا شاه برمی‌گردد. اولین زندان که به شکل مدرن ساخته شد همین موزه است. فاصله این موزه با مترو امام خمینی ۴۵۰ متر است.

موزه ارتباطات

یکی از موزه‌های قدیمی تهران است که در دوره رضا شاه ساخته شده است و به عنوان موزه پست و تلگراف شناخته می‌شود عده‌ای از مردم از وجود این موزه بی خبرند. اگر شما علاقه مند به تاریخ پست، تلفن، ابزارهای ارتباطی گذشته هستید حتما سری به این موزه بزنید.

آثار تاریخی زیادی در این موزه وجود دارد که از جمله می‌توان کهن‌ترین نوشت‌افزارها، ابزارهای فرستادن بسته های پستی و چاپاری، تمبرها، تلفن‌های ابتدایی یا هندلی، کبوتر نامه و … را نام برد. این موزه در ۴۵۰ متری ایستگاه مترو قرار گرفته است.

موزه ملک و کتابخانه

یکی از کتابخانه‌های غنی در ایران، کتابخانه وموزه ملک می‌باشد که می‌توان به عنوان ثروت ایران از ان نام برد.  ۱۹ هزار عنوان نسخه خطی در این کتابخانه وجود دارد که بسیار بی نظیر است. می‌توان گفت این کتابخانه یکی از شش گنجینه بزرگ نسخه‌های ایران در ایران است.

این کتابخانه بسیار زیباست و در بخش‌ دیگر آن یعنی موزه ملک آثار هنری و تابلوها، سکه‌ها، فرش و آثار خوشنویسی و مجسمه‌های نقاشی زیبا وجود دارد که شما عزیزان می‌توانید از آن دیدن کنید.این موزه نیز در فاصله ۴۵۰ متری ایستگاه مترو قرار دارد.

جاهای دیدنی تهران با مترو
جاهای دیدنی تهران با مترو

سردر باغ ملی

این سردر یکی از نمادهای شهر تهران به شمار می‌رود.  بنای نخستین این سردر به دوره قاجاریان بازمی‌گردد اما در دوره‌های بعد کمی تغییر و تحول یافته است. معماری سردر باغ ملی ترکیبی از معماری ایرانی –اروپایی می‌باشد. علائم و آثار این معماری را در کلاه فرنگی و کاشی‌کاری‌های آن می ‌توان مشاهده نمود.

این سردر بسیار زیباست ونقش ونگاره‌های روی سردر نگاه هر تماشاگری را به خود جذب می‌کند. این سردر همراه با رنگ‌های سنتی همچون فیروزه‌ای، لاجوردی، قهوه‌ای، طلایی، قرمز، سبز، سفید و کرم تزیین شده است و نمایشگر نقش‌های همانند شیر، خورشید ، تیربار و گلوله های توپ و پلنگ می‌باشند که ترکیب این رنگ‌ها باعث جذابیت بیشتر آن شده است. که بعضی از سریال‌ها نیز در اطراف این آثار تاریخی ساخته شده است. فاصله این سردر تا  ایستگاه مترو امام خمینی ۳۰۰ متر است.

کاخ گلستان

یکی از کاخ‌های باشکوه که با معماری ایرانی اسلامی عجین شده که ساخت آن به دوره ناصرالدین شاه قاجار باز می‌گردد. این کاخ همچنین  توسط  میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. کاخ گلستان در نزدیک توپخانه قرار گرفته و موزه ملی ایران و کتابخانه و موزه ملک نیز در اطراف ان قرار دارد.

کاخ گلستان، هر ساله گردشگران خارجی زیادی را به خود جلب کرده و به عنوان معروف ترین مقصد گردشگران بین المللی پایتخت شناخته شده است. این بنا ازقسمت‌های مختلفی همچون عکاس خانه ناصری، رستوران سنتی، موزه‌ها و نقاشی‌ها خاندان قاجاری، شمس العماره تشکیل شده و شما می‌توانید از این کاخ دیدن کنید و یک روز فوق العاده و خاطره انگیز برای خود به رقم بزنید.

کاخ نیاوران

یکی ازمعروف ترین کاخ‌های ایران است و محل زندگی رضاشاه و پسرش محمد رضا پهلوی بوده است. گردشگران زیادی از داخل و خارحج کشور برای دیدن این کاخ به تهران سفر می‌کنند. درختان سرو تنومند و قطور زیادی در سرتاسراطراف این کاخ وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

پل طبیعت

این پل با عنوان بزرگ ترین پل غیر خودرویی ایران شناخته می‌شود. مساحت این پل ۲۷۰ متر می‌باشد و این پل در اتوبان حقانی و نزدیک پارک طالقانی قرار گرفته است. پل طبیعت دو طبقه است و از چوب ساخته شده و هیچ اتومبیلی حق عبور و مرور از آن را ندارد. این پل شب‌ها به قدری زیبا و دل انگیز است که هر کسی را به سمت خود جلب می‌کند.

نور پردازی‌های آن فوق العاده است و به صورت رنگ های بنفش، سبز، آبی و قرمز در شب جلوه می‌کند. پل طبیعت خدمات زیادی همچون کافی شاپ و رستوران ایرانی و فرنگی و گالری عکس و … برای مسافران و گردشگران فراهم آورده است. این پل در نزدیکی ایستگاه متروی شهید حقانی قرار گرفته است.

خانه هنرمندان ایران

دیدن این مکان برای افرادی که اهل هنر می‌باشند بسیار مناسب است. خانه هنرمندان دو طبقه است و گالری‌هایی برای هنردوستان فراهم می‌‌آورد تا بتوانند آثار هنری خود را به نمایش بگذارند.

خانه هنرمندان از بخش‌های مختلفی همچون سالن سینماف تئاتر، کتابفروشی، رستوران و کافی شاپ و … تشکیل شده است. اگر شما تا کنون به این مکان زیبا و دیدنی نرفته‌اید آن را دراولویت قرار دهید و از این خانه هنرمندان دیدن کنید.

خانه مقدم

یکی از مکان‌های جالب و دیدنی در شهر تهران به شمار می‌رود . خانه مقدم به دلیل وجود آثار گران قیمت در داخل آن، به عنوان گران‌ترین خانه جهان شناخته می‌شود.

از جمله آثار تاریخی با ارزشی که می‌توان نام برد عبارت اند از قطعات سنگی تراشیده شده، سکه‌ها، مدال‌ها، کتاب‌های گران قیمت، پارچه‌های نفیس، سفال‌ها و کاسه‌ها، شیشه‌ها و مسکوکات. هم اکنون خانه مقدم زیر نظر دانشگاه تهران می‌باشد.

باغ گل ونک

یکی دیگر از مقاصد گردشگری تهران، باغ گل ونک می‌باشد. یکی از زیباترین باغ گل‌های داخل تهران، باغ ده ونک است که در خیابان ملاصدرا و نزدیک میدان ونک قرار دارد. این باغ از نظر طراحی و معماری، الگو است. این باغ در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

از جمله مشخصات بارز باغ ونک این است که سه ورودی دارد که هر کدام سردر مخصوص به خود دارند و حوض‌های زیادی در آن وجود دارد، عمارت وسط باغ قرار گرفته و کاشت درختان با سبک هندسی انجام شده است. آلاچیق‌های زیبا در اطراف این باغ وجود دارد که محل استراحت گردشگران می باشد. پوشش‌های گیاهی باغ در نوع خود بی نظیر و متنوع است.

جاهای دیدنی تهران با مترو
جاهای دیدنی تهران با مترو

خیابان سی تیر

این خیابان محل استقرار انواع رستوران‌ها و کافه ها می‌باشد در این خیابان انوع خوراکی‌های خوشمزه سنتی و مدرن، غذاهای بین المللی و سنتی و انواع نوشیدنی‌ها وجود دارد و با عنوان خیابان خوردنی تهران شناخته می‌شود. فاصله این خیابان با ایستگاه مترو حسن آباد ۵۰۰ متر می‌باشد.

موزه ملی ایران

یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران که در سال ۱۳۱۳ به دستور رضا شاه ساخته شد. طراحی آن توسط معمار فرانسوی، آندره گدار انجام شد. موزه از دو بخش اصلی ایران باستان و دوره اسلامی تشکیل شده است که آثار زیبا و تاریخی زیادی در هر کدام از بخش‌ها وجود دارند.

یکی از اثرهای معروف این موزه مرد نمکی نام دارد که یک معدنچی بوده و مومیایی ان در معدن نمک باقی مانده است. فاصله این موزه با ایستگاه مترو حسن آباد و ایستگاه متروی امام خمینی ۵۵۰ متر است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها