جاذبه های گردشگری منطقه ۵ تهران

در این مقاله به معرفی تعدادی از مناطق و جاذبه های گردشگری منطقه ۵ تهران می بپردازیم. برای آشنایی با پارک ها و بوستان های دیدنی تهران روی لینک کلیک کنید.

جاذبه های گردشگری منطقه ۵ تهران

پارک جوانمردان

یکی از بزرگترین و وسیع ترین پارک های تهران در محدوده شمال غرب شهر تهران در حد فاصل اتوبان‌های شهید حکیم و شهید همت به نام پارک جوانمردان قرار گرفته است. این بوستان در مسیر رود دره کن واقع شده است. از اهداف ایجاد این پارک جلوگیری از بروز سیلاب ها و کنترل آن ها، توسعه فضای سبز منطقه، کاهش آلودگی هوا و به وجود آوردن فضایی برای تفریح و سرگرمی کودکان و خانواده ها بوده است.

از جمله ویژگی‌های جالب این پارک، قرار داشتن مجسمه های شخصیت های ملی و فرهنگی در نقاط مختلف پارک است که برای معرفی قهرمانان و مشاهیر کشور به گردشگران داخلی و خارجی می باشد.جاذبه های گردشگری منطقه 5 تهران

از جمله امکانات رفاهی این پارک می توان به: فضای بازی کودکان، آبنمای موزیکال با تکنولوژی پیشرفته، زمین اسکیت، برکه ی پرندگان، شهربازی، مسجد، خانه ورزش و سلامت، آلاچیق، سرویس بهداشتی های متعدد درنقاط مختلف پارک، بوفه، رستوران و … اشاره کرد.

از سایر ویژگی های این پارک، باغ گیاهشناسی است که جهت معرفی گونه های مختلف گیاهان و درختان به علاقه مندان این حوزه است.

این بوستان دارای وسعت ۱۵۰ هکتار است که ۲۰ هکتار از آن به فضای سبز اختصاص یافته است.

این بوستان دارای ۳ ورودی اصلی است: ورودی های غربی در بلوار جوانمردان و بلوار صدرا، و ورودی شمالی آن واقع در جنوب اتوبان شهید همت است.

امامزادگان سید جعفر (ع) و سیده حمیده خاتون (س)

این امامزادگان از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند که در کودکی برای دیدار امام رضا (ع) به ایران آمده و عازم مشهد بودند، در مسیر به بیماری سختی دچار شده و در ده باغ فیض از دنیا رفتند.جاذبه های گردشگری منطقه 5 تهران

هم اکنون بقعه این دو امامزاده در محله باغ فیض در منطقه ۵ تهران واقع شده است.

ضریح این امامزادگان در شبستان اصلی قرار دارد فاصله بین دو ضریح ۵/۵ متر است و ضریح امامزاده سید جعفر در سمت راست و ضریح امامزاده سیده حمیده خاتون در سمت چپ می باشد.

حیاط بزرگ این امامزاده دارای درختان بلند قامت و تنومند قدیمی چنار، بید و گردو است و نیز قناتی با آب گوارا و خنک از زیر صحن حیاط امامزاده جریان دارد. در صحن این زیارتگاه، مزار ۴۷ شهید دفاع مقدس از جمله ۵ شهید مفقودالاثر و ۵ شهید گمنام نیز در میان سایر قبور قرارداد و همچنین آرامگاه آیت الله اصطهبانی و آیت الله ملایری هم در این بارگاه واقع شده است.

پارک جنگلی کوهسار

پارک کوهسار که روی دامنه‌های البرز واقع شده، در قسمت شمالی محله کن قرار دارد‌. این پارک به علت کوهپایه ای بودن بخش جنگلی آن کمتر است و بیشتر بافت کوهستانی دارد.جاذبه های گردشگری منطقه 5 تهران

این پارک به علت مرتفع بودن دارای منظره و چشم انداز زیبایی است و همچنین برای ورزش های هوایی مانند پاراگلایدر، کایت سواری، بالن سواری، پرتاب بومرنگ، چتر نجات و … بسیار مناسب است. پارک کوهسار با مساحت تقریبی ۵۷۰۰ هکتار، یکی از ریه های تنفسی شهر تهران محسوب می شود. از امکانات این پارک می توان به وسایل ورزشی، میز پینگ پنگ، زمین بدمینتون، استخر و سونا اشاره کرد. از جمله تفریحات مهیج این پارک کوهستانی تله کابین است. پارک کوهسار دارای پیست دوچرخه سواری و پیست تخصصی موتور کراس است.

امکانات رفاهی فراوان از جمله باربیکیو، نمازخانه، رستوران، سرویس بهداشتی، بوفه های مجهز و … برای مردم در این پارک فراهم گردیده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها