زمستان ۹۸ کجا بریم سفر؟

در این مقاله قصد داریم بصورت اختصاصی در رابطه با شهرهایی حرف بزنیم که در فصل زمستان از آب و هوایی مطلوب برخوردار می باشند و شما می توانید از جاذبه های تفریحی و گردشگری مختلف آن بازدید نمایید. کشور ایران به دلیل داشتن مناطق مختلف از نظر جغرافیایی یکی از بهترین کشور ها در حوزه سفر و گردشگری به حساب می آید، از این رو ما قصد داریم شما را با شهرهای زمستانه ایران و جاذبه های گردشگری ایران بیشتر آشنا کنیم. اگر علاقه مند به سفر های داخلی هستید پس در ادامه مقاله زمستان ۹۸ کجا بریم سفر؟ همراه ما باشید.

زمستان ۹۸ کجا بریم سفر؟

کشور ایران در قسمت جنوب غربی آسیا واقع شده است و در قسمت خاورمیانه قرار دارد. کشور های خاورمیانه به دلیل داشتن یک حوزه بزرگ از نفت معمولا آب و هوایی بیابانی، گرم و خشک دارند. اما ایران کاملا بیابانی نمی‌باشد، بلکه در قسمت های شمالی این کشور می‌توانیم جنگل های انبوه و سر سبز زیادی را مشاهده کنیم، همچنین در نواحی شرقی این کشور کوه های بلند و زیبایی قرار گرفته است، و اما در قسمت های غربی ایران یعنی منطقه مترکمز ایران که اغلب شهرها در قسمت غربی واقع شده اند آب و هوا سرد و مطلوب است.

بطور کلی ایران یک کشور چهار فصل به حساب می آید که در فصل های مختلف شما می توانید به قسمت های مختلف آن سفر کنید. قسمت های جنوبی این کشور در فصل های سرد سال به خصوص زمستان مناسب سفر می باشند، همچنین نقاط مختلف کشور در فصل های مختلف گزینه مناسبی برای سفر شما می‌باشد، که در این مقاله تنها قصد داریم شهرها و جاذبه هایی را با شما آشنا کنیم که در فصل زمستان می توانید از آنها بازدید داشته باشید.

مسافرت به جنوب ایران در زمستان

اگر قصد دارید در فصل زمستان سفری به یاد ماندنی داشته باشید، بهترین انتخاب برای شما شهرهای جنوبی ایران است، مناطق جنوبی کشور به دلیل داشتن آب و هوایی گرم می توانند در فصل های سرد سال منطقه خوبی برای سفر به شمار آیند. شهرهای جنوبی اغلب در فصل زمستان از آب و هوایی مطلوب برخوردار می باشند و شما می توانید در حاشیه دریا از بهترین تفریحات آن نهایت لذت را ببرید. در ادامه شما را با جاذبه های گردشگری جنوب کشور بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

زمستان کجا بریم؟

شهر توریستی اهواز

زمستان 98 کجا بریم سفر؟
زمستان ۹۸ کجا بریم سفر؟

شهر اهواز یکی از کلانشهرهای بزرگ در استان خوزستان به حساب می آید که در نقطه جنوب غربی ایران واقع شده است. یکی از شهرهایی که در زمان دفاع مقدس بسیار مقاومت کرده است اهواز است، که در این رابطه شما می توانید از بسیاری از یادگار های جنگ این شهر بازدید کنید. بخش های کوچیکی از شهر هنوز حال و زمان جنگ را برای شما تداعی خواهند کرد. با توجه به آخرین سرشماری های کشور، اهواز از جمعیتی حدودی ۱,۳۰۰,۰۰۰ برخوردار می‌باشد. شهر اهواز مرکز استان به حساب می آید و شما می توانید در این شهر جاذبه های متعددی را مشاهده کنید.

رود کارون

از اولین نماد هایی که شهر اهواز را زنده می کند رود کارون می‌باشد که در زمان جنگ تحمیلی بر سر آن جنگ های زیادی بوده است. بعد از پایان یافتن این جنگ و گذشت ۳۰ الی ۴۰ سال حال شما می توانید در حاشیه این رود زیبا در تاریکی شب قدم بزنید و از آب و هوای عالی و طبیعت بکر آن نهایت لذت را برده باشید. بر روی این رود زیبا یک پل واقع شده است که محل عبور وسایل نقلیه و … به طرف دیگر کارون می‌باشد. در قسمت های پایینی پل شما می توانید قایق هایی را مشاهده کنید که می توانید سوار این قایق های شوید و از مناطق مختلف این رود زیبا بازدید نمایید. نور پردازی زیبا بر روی کارون یکی دیگر از زیبایی های این جاذبه گردشگری به حساب می آید.

بازار کاوه

این بازار یکی از قدیمی ترین بازار های شهر اهواز به حساب می آید، همچنین در کنار این بازار می‌توانیم به بازار بزرگ امام اشاره داشته باشیم که از نظر قدمت با این بازار برابری می کند. اگر به شهر اهواز سفر داشتید شما می توانید با مراجعه به این بازار ها از سوغاتی های مختلف این شهر مثل صنایع دستی و یا خوراکی های تند خوشمزه آن خریدی داشته باشید.

 

شهر توریستی خرمشهر

زمستان 98 کجا بریم سفر؟
زمستان ۹۸ کجا بریم سفر؟

از دیگر شهرهای مهم و توریستی جنوب ایران به حساب می آید که جاذبه های گردشگری زیادی در آن واقع شده است. این شهر در استان خوزستان واقع شده است و در حاشیه خلیج همیشگی فارس واقع شده است. این شهر همانند شهر اهواز است و در دوران دفاع مقدس خسارات بسیار زیادی به آن وارد شده است. بسیاری از کاروان های راهیان نور در زمان های مشخص به این دو شهر سفر می کنند تا با گذشته شهدا بیشتر آشنا شوید. در ادامه شما با جاذبه های دیدنی خرمشهر بیشتر آشنا خواهید شد.

پل کابلی

یکی از زیباترین و معروف ترین پل های کابلی در ایران و جهان به حساب می آید که در شهر خرمشهر واقع شده است. این پل زیبا و جذاب برای متصل کردن دو خشکی از رود خانه بهمنشیر ساخته شده است و شما می توانید نمایی بسیار زیادی از آن دیده باشید. بطور کلی این پل یکی از اولین پل های کابلی در سطح جهانی می‌باشد که در ایران واقع شده است.

مرکز خرید کنزالمال

از دیگر مرکز خرید های بزرگ این شهر می‌توانیم به کنزالمال اشاره داشته باشیم، با توجه به مساحت بزرگ این مرکز خرید شما می توانید اجناس متخلف خود را از آن تهیه نمایید. این مرکز خرید در منطقه آزاد ساخته شده و از نظر دسترسی منطقه ای مناسب می‌باشد. تعداد مغازه های موجود در این مرکز خرید چیزی حدود ۴۰۰ غرفه می‌باشد که شما می توانید از تمامی آنها بازدید داشته باشید.

زمستان 98 کجا بریم سفر؟

جاذبه دیدنی بندر گناوه

بندر گناوه یکی از بنادر مهم تجاری در ایران به حساب می آید که بسیاری از خرید های مهم در این بندر صورت می گیرد. بندر گناوه در استان بوشهر  و در حاشیه خلیج همیشه فارس قرار دارد. همچنین از نظر اقتصادی و تجاری موقعیتی بسیار مناسب دارد. در این بندر می توانید انواع بازار ها را مشاهده کنید که از جمله آنها می‌توانیم به بازار صنایع دستی آن اشاره داشته باشیم. یکی از اصلی ترین علت های سفر به این شهر برای خرید اجناس ارزان و بازدید از جاذبه های مختلف این شهر می‌باشد. جالب است بدانید که نام قدیمی این شهر جنابه بوده است که پس از مدتی نام آن به گناوه تغییر کرده است. جمعیت این شهر بندری به دلیل داشتن یک محیط تجاری کم می‌باشد و حدودا ۶۰.۰۰۰ هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند که بر اساس آخرین آمار های گرفته شده در سال ۱۳۹۰ این تعداد ثبت شده است.

 

جاذبه تفریحی و گردشگری کیش

بدون شک از اصلی ترین مکان هایی که می توانید در زمستان به آنجا بروید کیش است که سالانه افراد بسیار زیادی از نقاط مختلف چه از داخل و خارج از کشور وارد این جزیره کوچک در خلیج همیشگی فارس می شوند. در این جزیره شما می توانید انواع جاذبه های طبیعی، گردشگری و تفریحی را تماشا کنید. از جمله جاذبه های تفریحی آن می‌توانیم به غواصی، کشتی سواری و … اشاره داشته باشیم، همچنین جاذبه های پارک دلفین و … می توانند از جمله جاذبه های تفریحی این جزیره به حساب آیند.زمستان 98 کجا بریم سفر؟

این جزیره از آب و هوایی مطلوب برخوردار می‌باشد و شما می توانید در این هوای خوب به بازار های بزرگ آن مراجعه کرده و اجناس مورد نیاز خود را خریداری کنید. شما برای سفر به این جزیره می توانید از دو طریق هوایی و دریایی سفری اقدام کنید که بستگی به مقدار هزینه شما در این سفر دارد.

یکی از نماد های اصلی جزیره کیش که شاید همه شما با آن آشنا شده باشید کشتی به گل نشسته آن از قدیم تاکنون می‌باشد که بسیار دیدنی است و در سفر به کیش در زمستان حتما باید از آن دیدن کنید.

 

جزیره زیبای قشم

زیباترین جزیره کشورمان می‌باشد که در نزدیکی جزیره کیش واقع شده است. این جزیره در همسایگی دیگر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک واقع شده است، اما مالکیت این جزیره بر عهده استان هرمزگان می‌باشد. استان هرمزگان در حاشیه خلیج همیشگی فارسی واقع شده است و از نظر زیبایی درجه یک به حساب می‌آید.زمستان 98 کجا بریم سفر؟

جزیره قشم از آب و هوایی بسیار مطلوب در زمستان برخوردار است. این جزیره در محدوده تنگه هرمز قرار گرفته است و در مجموع بزرگ‌ترین جزیره این تنگه به حساب می‌آید.

جزیره قشم به دلیل داشتن مساحتی پهناور از شهرها و روستاهای زیادی برخوردار است که از جمله این روستاهای تاریخی می‌توانیم به روستای لافت اشاره داشته باشیم که از بنای های تاریخی شکل گرفته است. معماری این روستا از دوره ساسانیان برگرفته‌شده است و می‌تواند یک جاذبه گردشگری جذاب برای شما به حساب آید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها