دیدنی های جنوا ایتالیا

دیدنی های جنوا ایتالیا

جنوا بندری زیبا در کشور ایتالیا است که پایتخت فرهنگی آن محسوب می شود. شهر جنوا مرکز استانی به همین نام است که در شمال اروپا واقع شده است.  در این مطلب قصد داریم تا شما را با دیدنی های جنوا ایتالیا آشنا کنیم.

دیدنی های جنوا ایتالیا

میدان دفراری

یکی از نقاط دیدنی جنوا، میدان دفراری است. وجود چند بنای تاریخی در اطراف این میدان جالب توجه است. یکی از ساختمان ها کاخ تاریخی است دیگری هم ساختمان اپرا است که دیدن ان خالی از لطف نیست. در ضلعی از میدان دفراری، خانه قدیمی ای وجود دارد که گفته میشود کاشف قاره آمریکا،یعنی کریستف کلمب در آن متولد شده است.

بخش قدیمی شهر جنوا که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده، دیدنیهای فراوانی را در خود جای داده است. کاخهایی که در سده های مختلف حکمرانان جنوا برای خود ساختند یکی از دیدنیهای این قسمت از شهر محسوب میشود. خیابان پادشاهان با طول ۲۵۰ متر که یکی از باشکوه ترین خیابان های این شهر است در این بخش قرار دارد.

این خیابان کاملا به شکل پیاده رو بوده و خانه های مجلل ساخته شده در قرن شانزدهم میلادی در دو سمت آن قرار گرفته است. کاخهایی که اکنون به گالری های هنری تبدیل شده و اثار باارزش هنرمندان بزرگ را در خود جای داده اند.

کلیسای سن لارس

از دیگر موارد دیدنی هم میتوان به کلیسای سن لارنس،موزه هنرهای شرقی، بندرگاه قدیمی و دانشکده هنر اشاره کرد. البته این شهر برای افرادی که به طبیعت و پیاده روی در آن علاقه دارند هم دیدنیهای بخصوصی دارد.

باغها و بوستانهای سرسبزی در این شهر وجود دارد که دیدن از آنها سرشار از حس طراوت و تازگی خواهد بود. به دلیل ساخته شدن ساختمانهای زیاد در اوایل دهه ۱۹۹۰ در این شهر، تعداد زیادی کافه و رستوران به چشم میخورد.

رستوران های صخره ای ایتالیا

بزرگترین آکواریوم اروپا را میتوانید در بندر جنوا ببینید. جنگل بارانی استوایی و اسانسور پانورامایی هم از دیگر جذابیتهای این شهر محسوب میشود. برای دیدن بهترین چشم اندازهای این شهر باید سوار اسانسور شیشه ای شده و سفری به پلازو بیانکو داشته باشید.

دیدنی های جنوا ایتالیا

قلعه سانتا ماریا

این قلعه قدیمی ترین قسمت در شهر می باشد جایی که در آن تاجران شهر با فینیقی ها و اتریش ها داد و ستد می کردند. بین قرن های ۱۲ و ۱۶، یک سلسله کلیساها و صومعه ها در اینجا ساخته شده است. در قرن ۱۷ میلادی دومنیکان، حکمران شهر قلعه را به کلیسا تبدیل کرد که این موضوع اصلا مورد استقبال اهالی شهر قرار نگرفت و به همین دلیل دوباره سانتا ماریا به قلعه تغییر کاربری دارد. مسلما این قلعه یکی از مکان هایی است که شما باید هنگام سفر به جنوا از آن دیدن کنید.

قصر های ویرا گریبالدی

ویرا گریبالدی یکی از قدیمی ترین قسمت های شهر است که مرکز جنوا محسوب می شود. در این منطقه مجموعه قصر های زیبایی وجود دارند که به دلیل رنگ قرمزشان از محبوبیت بالایی نزد گردشگران برخوردار هستند. وقتی که شما در خیابان های این منطقه قدم می زنید، این قصر ها را در دو طرف خود مشاهده می کنید. شاید در ابتدا تصور کنید که این بناها متعلق به قرن ۱۷ و ۱۸ هستند اما در واقع قدمت این شهر ها به قرن دهم بر می گردد.

منبع برفانک
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
جنوا فن

😑😐جنوا در شمال اروپا واقع شده است؟ وات؟