دیدنی های انزلی

دیدنی های انزلی

شمال ایران همواره طرفداران بیشماری را در فصل‌های گرم سال به سمت آب‌وهوای روح‌انگیز خود می‌کشاند. به خصوص سواحل دریا و مناطق جنگلی بی‌نظیر آن که جایی بسیار مناسب برای نفس تازه کردن است. انزلی یکی از بنادر شمالی ایران، واقع در استان گیلان است. دیدنی های انزلی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود. ما در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مرداب انزلی

مرداب یا تالاب بین‌المللی انزلی شهرتی جهانی دارد. اغلب گردشگران برای سفر به انزلی و دیدن این تالاب لحظه‌شماری می‌کنند. نیلوفرهای آبی، لاله‌های مردابی و گونه‌های نادر پرندگان و آبزیان، زیبایی خیره‌کننده‌ای به این مرداب ‌بخشیده است. مرداب انزلی در جنوب غرب بندر انزلی قرار دارد.

دیدنی های انزلی

پناه‌گاه حیات وحش سرخانکل

منطقه حفاظت‌شده سرخانکل از جذاب‌ترین دیدنی های انزلی است. این منطقه، تالابی است که گونه‌های نادر پرندگان را در دامن امن خود جای داده است. سرخانکل بخشی از تالاب انزلی و زیست‌گاه پرندگانی زیبا مانند قو، غاز، چنگر، طاووسک و… است. گونه‌های نادر آبزیان نیز در این تالاب پناه گرفته‌اند.

چرا حداقل یک بار باید از تالاب انزلی دیدن کنیم؟

حافظیه انزلی

بنای زیبای سفید رنگی که در بلوار ساحلی انزلی و در کنار شهرداری خوددنمایی می‌کند، عیناً مانند حافظیه شیراز ساخته شده است. به همین دلیل به حافظیه انزلی معروف است. گروهی از مهندسان آلمانی در سال ۱۳۱۱ آن را طراحی و ساخته‌اند.

موج‌شکن از دیدنی های انزلی

در سال ۱۲۷۴ به منظور جلوگیری از آسیب دیدن کشتی‌ها و قایق‌های دریانوردان، موج‌شکنی احداث شد که تاکنون نیز پابرجا مانده است. البته در سال‌های اخیر موج‌شکن انزلی مرمت شد و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری انزلی شناخته می‌شود.

دیدنی های انزلی

کلیسای مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس در شهر ساحلی بندر انزلی،‌ از مهم‌ترین دیدنی های انزلی است که هر ساله گردشگران بسیاری را جذب این شهر می‌کند. کلیسای مریم مقدس در سال ۱۸۸۵ میلادی با هزینه شخصی و به دست «آواک ملک‌الله وردیان» که یکی از ارامنه شهر بود، ساخته شد.

تالاب بین المللی انزلی

تالاب انزلی در جنوب غربی شهرستان بندر انزلی قرار دارد. این تالاب یکی از زیباترین و با اهمیت ترین تالاب های کشور و زیستگاهی امن برای گونه های نادری از پرندگان بومی و مهاجر است. وجود نیلوفرهای آبی و لاله های مردابی در جای جای این تالاب و چشم اندازهای بی نظیر آن، این مکان را به مقصدی بسیار جذاب برای گردشگران و طبیعت گردان داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

در تالاب انزلی بیش از ۱۰۰ گونه پرنده و حدود ۵۰ گونه مختلف از آبزیان زیست می کنند. بنابراین، این تالاب مکان مناسبی برای تماشای حیات وحش و پرنده نگری محسوب می شود. این منطقه، در سال ۵۴ در فهرست تالاب های بین المللی تحت حفاظت قرار گرفته است.

بلوار ساحلی و زیبای بندر انزلی

یکی از دیدنی های معروف بندر انزلی، بلوار ساحلی آن است که به بوستان ساحلی نیز شهرت دارد. این بلوار، اولین بوستانیست که در کشور به سبک اروپائی احداث شده است. قدم زدن در بلواری که یک طرفش دریاست و کشتی ها در آن در حال رفت و آمدند و طرف دیگرش درختانی زیبا جای خوش کرده اند، خستگی را از تن هر گردشگری به در خواهد کرد. این بوستان تفرجگاه بسیاری از مردم انزلی است و هر ساله خیل عظیمی از گردشگران از سایر شهرهای اطراف را به خود جذب می کند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها